دسته‌بندی نشده

مهاجرت قاچاقی به اسپانیا در سال ۲۰۱۸

مهاجرت قاچاقی به اسپانیا و قوانین قبول پناهندگی در اسپانیا در سال 2018 ، به هیچ عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی را پیشنهاد نمی کنیم بلکه توصیه اکید می نمایم که از راه های قانونی مهاجرت به اسپانیا داشته باشند و در نهایت به اخذ اقامت اسپانیا دست پیدا نمایند . از جمله این راه ها تحصیل در اسپانیا و یا کار در اسپانیا و یا سرمایه گذاری در اسپانیا و یا ازدواج در اسپانیا و یا تولد فرزند در اسپانیا و یا مهاجرت توریستی به اسپانیا می باشد .

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

عاقبت مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی و پیشرفته جهان می باشند و برای مهاجرت کشور اسپانیا را انتخاب میکنند، کشور اسپانیا به دلیل قرار گرفتن در حوزه کشورهای پیمان شینگن، بسیاری از افراد به سوی این کشور جذب میشوند.

در این میان افراد بسیاری در مورد راه های مهاجرت به اسپانیا همواره تحقیق میکنند. بسیاری از اشخاص و متقاضیان مهاجرت به اسپانیا در مورد راه های غیر قانونی مهاجرت به اسپانیا سوالاتی را از مشاورین ما میپرسند.
در این نوشتار قصد داریم در مورد روشهای مهاجرتی که به صورت غیر قانونی میباشد توضیحاتی ارائه نماییم.

وقتی در مورد راههای غیر قانونی مهاجرت به اسپانیا صحبت میکنیم منظور پناهندگی در اسپانیا میباشد. مسئله مهمی که وجود دارد این است که پناهندگی در اکثر کشورهای اروپایی بسیار مشکل و همراه با مشکلات زیادی میباشد.

وقتی شخصی به عنوان پناهنده وارد یک کشور اروپایی میشود، معمولا طبق قانون جدیدی که بین کشورهای اروپایی و عضو پیمان شینگن شده است، کشورهای اروپایی افراد را به اولین کشوری که از آن کشور شخص وارد محدوده شینگن شده است برمیگردانند. لازم به ذکر است که معمولا افراد از کشور یونان و یا ایتالیا وارد محدوده شینگن میشوند، پس بدین ترتیب این افراد از کشور اسپانیا به کشور ورودی خود برگردانده میشوند.

گذشته از مطلبی که در بالا ذکر شد، به طور کلی کشور اسپانیا در مورد پناهندگان بسیار سخت گیرانه عمل میکند و معمولا پس از طی پروسه طولانی بررسی پرونده متقاضی پناهندگی، چنانچه شخص دلیل قانع کننده ای برای پناهندگی نداشته باشد، تقاضای شخص را نپذیرفته و متقاضی را به کشور خود برمیگردانند.

در سالهای اخیر نیز کشور اسپانیا با انبوه مهاجرین سوریه ای و عراقی نیز روبرو بوده است که شرایط پناهندگی در این کشور را به مراتب سخت تر کرده است.

نکته : در ضمن نکته ای که در مورد کشور اسپانیا وجود دارد، مسئله کاریابی در اسپانیا میباشد که به نظر کار دشواری است.

به دلایلی که ذکر شد، روشهای غیر قانونی مهاجرت به اسپانیا به هیچ وجه توصیه نمیشود، و همواره این نکته را یادآور میشویم که راه های قانونی و بسیار خوبی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد که لااقل یکی از این روشهای مهاجرت به اسپانیا میتواند با شرایط شخص متقاضی مهاجرت به اسپانیا مناسب باشد.

برای بررسی شرایط خود و اطلاعات از روشهای درست مهاجرت به اسپانیا و نحوه مهاجرت به اسپانیا و اخذ ویزای اسپانیا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان استفاده نمایید.
مشاورین و موکلین موسسه بین المللی راد به افرادی که متقاضی مهاجرت به کشورهای اروپایی و یا آمریکا، کانادا، استرالیا هستند، روشهای درست و مناسب هر شخص را ارائه نموده و تا اخذ هدف نهایی همراه شما میباشد

پناهندگی در کشور اسپانیا به عنوان یک مسئله حیات بین المللی به طور معمول با یک مکان و یک محل جغرافیایی در ملازمه هستند و از جمله دلایل آن ها می توان نا آرامی ها و بحران های منطقه ای و جهانی را خاطر نشان ساخت که تاکنون میلیون ها تن از جهان را وادار به ترک سرزمین خود کرده و از طرفی دیگر شکاف بسیار فزاینده ای سطح توسعه اقتصادی و اجتماعی در میان کشورها و رد کردن قوانین و استانداردهای کشورها با جامعه تحت نظر و بررسی و جستجوی خود قرار گرفته از جمله این دلایل ایجاد معضلی به نام مهاجرت قاچاقی و پناهندگی و مهاجرت قاچاقی در کشور ها است.

به گفته دیگر وضعیت افراد پناهنده به صورتی بوده که که از یک طرف به دلیل خطراتی که به جسم افراد، جان و مال و آزادی افراد وارد آمده است و مورد توجه قرارد گرفته، مجبور به ترک وطن و شهر خود و پناه گرفتن در کشور دیگر شده و عملا فرد حمایت دولت متبوع خود را از دست داده و از سوی دیگر به دلیل نامشخص بودن وضعیت خود در کشور پذیرنده که اقدام به مهاجرت قاچاقی و پناهندگی کرده محروم از حمایت مناسب دولت یا نهاد بین المللی دیگر شده .

شرایط زندگی بسیار اسفناک و مصائب و مشکلات فراوانی که این افراد با آن مواجه بوده است، باعث شده تا از همان زمان بدو تاسیس جامعه ملل و با تلاش بعضی نهادهای بشردوستانه، موضوع حمایت بین المللی از افراد پناهجو و در دستور کار جامعه بین المللی و نهادهای بین الملی و موسسات بین المللی مرتبط با این قضیه از جمله جامعه ملل قرار دهند تا این مسئله به صورت خیلی رسمی تر و دقیق تر و جدی تر در سطح بین المللی مورد بررسی و جستجو قرارد بگیرد، به طوری که در طول دوران فعالیت آن اقدامی را در این زمینه به عمل بیاید.

فردی که به خاطر ترس و وحشت منطقی از اینکه به خاطر دلایلی همچون نژاد، مذهب،فرهنگ، عقاید سیاسی افراد، ملیت یا عضویت افراد در برخی گروهای اجتماعی یا NGOها و دارا بودن عقاید سیاسی زیر شکنجه قرار گرفته اند و در خارج از محل سکونت عادی و معمولی خود به سر می برند و به علت این ترس و وحشت قصد ندارد و یا نمی تواند خود را تحت حمایت آن کشور مورد نظر خود قراردهند.

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

چه کسانی دارای حقوق پناهندگی نیستند؟

  1. افرادی که به طور داوطلبانه خود را مجددا و دوباره تحت امداد و حمایت کشور متبوع خود قرار بدهند .
  2. در صورتی که فرد از تابعیت خود خارج شود و یا تابعیت خود را از دست داده باشد و آن را دوباره تحصیل کند .
  3. فرد تابعیت جدیدی کسب کرده و از امداد و حمایت کشور متبوع جدید برخوردار شده باشد
  4. به صورت داوطلبانه برای اقامت و سکونت به کشور خود باز گردد .
  5. اوضاع و احوال و شرایطی که سبب شده تا شخصی که مهاجرت قاچاقی داشته و پناهنجو شده از بین برود

در نتیجه مطالبی که طبق تعریفی که شد مهم می باشد این است که فرد باید حتما خارج از کشور خود حضور داشته باشد ، دلیل آن ترس از آزار و اذیت و شکنجه می باشد و نشان دهد که در صورت بازگشت، فرد مجازات خواهد شد، مجازات و شکنجه به دلیل حداقل یکی از مواردی باشد که در تعریف های بالا بیان شد، و شخص از روی اجبار نمی تواند و قصد ندارد از حمایت دولت و کشور خود برخوردار شود

با توجه به اسناد و مدارک بین اللملی پناهندگان نیز از حقوق و آزادی های بشری برخوردار می شوند :

  1. برخوردار شدن فرد از تمام حقوق و آزادی ها
  2. حق زندگی و امنیت برای افراد
  3. ممنوع بودن هرگونه شکنجه ورفتار خلافت شؤون انسان
  4. برابری همه افراد در برابر قانون
  5. حق عبور و مرور و رفت آمد افراد و انتخاب آزادانه محل اقامتشان
  6. داشتن حق کار و حرفه

چرا نباید قاچاقی به اسپانیا سفر کرد؟

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

به چند طریق میتوان به اسپانیا مهاجرت کرد

در اسپانیا سه نوع حمایت بین‌المللی برای افراد وجود دارد: حمایت معمولی برای پناه‌جویان، حمایت تکمیلی برای پناهجویان و حمایت ویژه به دلایل بشردوستانه.

مراحل تکمیل درخواست بسته به اینکه تقاضای حمایت بین المللی در کشور اسپانیا یا در مرز اسپانیایی چگونه انجام می شود متفاوت می باشد. در این خصوص وزارت کشور درخواست اشخاص را بررسی می کند و باید حداکثر طی مدت ۶ ماه یا حتی در مواقعی ۳ ماه تصمیم گیری به طول می انجامد.

قانون حقوق و تعهدات حمایت بین المللی برای متقاضیان و افرادی که به صورت مهاجرت قاچاقی وارد کشور اسپانیا شده اند و درخواست پناهندگی داده اند کارت شناسایی/ مدارک سفر/ مجوز کار و اقامت قانونی/ خدمات اجتماعی/ تحصیل/ مراقبت های بهداشتی و پیوستن مجدد به خانواده فراهم می کند.کشور اسپانیا برای سکونت مجدد پنا‌هجویان هم دارای دستور کار می باشد .

در قانون اساسی کشور اسپانیا آمده است که شرایط استفاده ی اتباع سایر کشورها وافرادی که از راه قاچاقی وارد شده اند و افراد فاقد تابعیت از حق پناهندگی در اسپانیا توسط قانون تعیین می شود.

در جهت پیشبرد تعهدات قانون اساسی این کشور قانون ۲۰۰۹/۱۲ تنظیم حقوق پناهندگی و حمایت تکمیلی (LRASP) به منظور ارائه ی چارچوب های قانونی قابل ‌اجرا برای پنا‌هجویان و اشخاص فاقد تابعیت و افرادی که ورود قاچاقی به اسپانیا داشته و به دنبال پناهندگی در اسپانیا هستند به تصویب رسید.

این قانون برای افرادی قابلیت ‌اجرا دارد که تحت عنوان مهاجرت قاچاقی و پناهندگی طبق کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو درباره وضعیت افرادی که به عنوان پناهنده هستند و پروتکل ۱۹۶۷ آن واجد شرایط می باشد. قانون LRASP اکنون در انتظار تائیده ی کنگره می باشد ؛ بنابراین حکم سلطنتی ۱۹۹۵/۲۰۳ که قوانین پیشین را در مورد پناهندگان و افراد یکه ورود قاچاقی داشته اند، اجرا می نمود تا زمانی قابل‌اجرا است که در تضاد با قانون LRASP کنونی نباشد.

درحالی‌که دولت اسپانیا بر حق پناهندگی، حمایت بین المللی و اسکان مجدد پنا هجویان سلطه و نفوذ دارد، انجمن های خودمختار (مناطق اسپانیایی) و مقامات محلی، و NGO ها در حوزه ی قضایی مربوط به خودشان، مسئولیت اجرای سیاست های یکپارچه اجتماعی درزمینه‌ی اشتغال/ تحصیل/ فرهنگ/ سلامت/ رفاه و مسکن برای مهاجران ازجمله افرادی که مهاجرت قاچاقی به اسپانیا داشته و پنا ‌هجویان دارد.

قانون LRASP دارای ۳ نوع حمایت بین المللی در این زمینه می باشد که عبارت است از: پناهندگی به صورت معمولی یا عادی برای پناه‌جویان، حمایت به صورت تکمیلی و حمایت ویژه به دلایل بشردوستانه و انسانی .

مطابق با قانون LRASP، یک پنا‌هجو شخصی از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا می باشد که همان طور که در قسمت اول این مقاله گفته شد به دلایل همچون نژاد، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی، عضویت در گروه اجتماعی خاصی، جنسیت یا گرایش جنسی از اینکه در کشور خودش مورد آزار و شکنجه قرار گرفته به صورت موجهی وحشت دارد؛ کسی که تبعه ی کشور خودش نیست و به دلیل چنین ترس ها و وحشت هایی امکان ندارد یا نمی خواهد به کشور خودش برگردد، همچنین ممکن است به کسی پناهندگی داده شود که به دلیل همان وحشت ها و ترس ها اقامت دائمی کشورش را ندارد و ممکن نیست یا نمی خواهد به آن کشور باز گردد.

بر طبق قانون LRASP افراد خارجی که محرز شرایط برای پناهندگی نخواهند بود در صورتی این افراد می توانند از امداد و حمایت تکمیلی برخوردار شوند که اگر به کشورشان بازگردند تحت خطرهای عینی هر یک از موارد زیر قرار بگیرند:

  1. حکم اعدام برای افراد،
  2. آزار و اذیت و شکنجه یا رفتار غیرانسانی و غیر اخلاقی
  3. تهدیدهای بسیار جدی علیه زندگی یا اعتبار افراد .

علاوه بر پناهندگی عادی و حمایت تکمیلی، قانون LRASP برای اشخاصی که شرایط دو گروه پیشین را دارا نیستند، امداد ها و حمایت های ویژه و مخصوص دیگری را به خاطر دلایل اخلاقی و بشردوستانه و انسانی به افراد ارائه دهد.

این حمایت ویژه ممکن است به کسانی داده شود که در موقعیتی آسیب پذیر قرار دارند ازجمله افرادی که سنشان زیر سن قانونی/ افراد زیر سن قانونی و بدون همراه/ معلولان یا افراد مسن/ زنان باردار/ خانواده های تک والد دارای افراد زیر سن قانونی/ افرادی که مورد شکنجه و تجاوز و آزار و اذیت قرارگرفته ‌اند یا در معرض خطر هرگونه خشونت روانی یا خطر جسمانی قرار دارند و قربانیان قاچاق انسان.

در این مواردی که ذکر کردیم امکان دارد کشور اسپانیا تحت قوانین کلی مهاجرتی به افراد اجازه دهد که در کشور بمانند و سکونت داشته باشند. برای افراد زیر سن قانونی که تحت حمایت بین المللی قرار دارند، مراقبت های بهداشتی و امدادهای روانی ارائه خواهد شد.

افراد زیر سن قانونی بدون همراه در مراکز مخصوص و ویژه ای اسکان می یابند و در روند درخواست حمایت بین المللی یک نماینده ی حقوقی برای کمک به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد.

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

مراحل پناهندگی مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

درخواست های حمایت بین المللی افراد ممکن است شخصاً یا در صورت وجود ناتوانی های جسمی یا قانونی افراد توسط یک نماینده در اسپانیا یا در مرز انجام خواهد گرفت. متقاضی ورود قاچاقی می تواند دعوی حمایت بین المللی را در مکان هایی همچون مکان های زیر درخواست دهد:

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

نقاط ورودی در کنترل مرزی

در اسپانیا در دفتر امور مهاجرت قاچاقی ، در هر یک از دفاتر امور خارجیان ÷۹ جامعه ی خودمختار، یا در ایستگاه های پلیس

در هیئت های اسپانیایی دیپلماتیک یا کنسولی

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

مراحل درخواست پناهندگی در اسپانیا

فرد باید در طول ۱ ماه پس از ورود خود به کشور یا ۱ ماه پس از لحظه ای که رویدادهای زمینه سازی درخواست رخ دادند، تقاضای پناهندگی نمایند.

کلیه اطلاعات شخصی و کلیه اسناد یا مدارکی که نشان دهنده این مورد باشد باید ضمیمه ی درخواست افراد شود. به محض این‌که پرونده ی درخواست متقاضی ثبت شود ، متقاضی تا اعلام نتیجه نهایی درخواست اجازه ی اقامت در کشور اسپانیا را دارد، کمک های حقوقی و یک مترجم به زبان خود فرد در اختیار او قرار خواهد گرفت .

درخواست او به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل داده می شود تا دریافت تصمیم نهایی هرگونه روند استرداد یا بازگشت متوقف شود و در هر زمانی می تواند به پرونده خود دسترسی پیدا کند و دارای حقوقی مثل مراقبت بهداشتی و خدمات اجتماعی شود.

وضعیت ایرانی ها که مهاجرت از طریق قاچاقی به کشور اسپانیا داشته اند، چگونه است

جمعیت ایرانى ها درحالى در اسپانیا رو به افزایش است که ایرانیان در این کشور درسمت جنوب غربى اروپا، با مشکلى به نام نبود ارتباط با دیگران و کمبود اطلاع رسانى مواجه هستند.

براساس آمار به دست آمده از سمت موسسه آمار ملى کشور اسپانیا، شمار ایرانیانى ها که تا سال ۲۰۱۲ میلادی، نام خود را در دفاتر دولتى این کشور به ثبت رسانده اند ، ۴۲۰۶ نفر می باشد ، درحالى که این آمار در سال۲۰۰۰ میلادى ۱۶۹۸ نفر به ثبت رسیده بوده..

این آمار نشان دهنده آن است که ۲۵۶۶نفر از ایرانیان مقیم اسپانیا را مردان و ۱۶۴۰ نفر دیگر را زنان تشکیل می دهند. این آمار همچنین نشان می دهد که ۱۱۱۵ نفر از شمار کل ایرانیان ثبت شده ، داراى ملیت اسپانیایى هستند.

براساس قوانین کشور اسپانیا، این کشور در صورت اقامت مداوم ۱۰ ساله ، ازدواج با همسر اسپانیایى و یا سرمایه گذارى در این کشور اروپایى، به ایرانیان تابعیت اعطا می نماید.

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

مضرات مهاجرت قاچاقی به اسپانیا

از مضرات مهاجرت قاچاقی به کشور اسپانیا و همچنین وضعیت پناهدگان ایرانی در کشور اسپانیا می توان گفت که تعداد افراد زیادی در اردوگاها و کمپ های کشور اسپانیا به دلایل بسیار بدی از جمله گرسنگی و عفونت های که به علت جراحت و زخم های وحشتناک در بدن اشخاص و مخصوصا قسمت پاها است و به علت نبود بهداشت و رسیدگی های پزشکی جان و مال خود را از دست داده چرا که این اشخاص در میان هر ملیتی با وضعیت بسیار بد معیشتی و بهداشتی در کمپ هایی که در آن به سر می‌برند توسط ماموران کمپ ها مورد ضرب و شتم و شکنجه قرارگرفتند و در نهایت کشته شدند .

چگونه مکیتوان قاچاقی به اسپانیا مهاچرت کرد

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا