دسته‌بندی نشده

لیست وسایل ضروری برای سفر در دوران کرونا

وسایل موردنیاز برای سفر در کرونا

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، سفر به شکل دیگری انجام می شد و لازم نبود برای لمس هر وسیله ای نگرانی به خود راه بدهیم.

اما در دورانی که کرونا به اصطلاح همه گیری و یا همان همه گیر شد، فلسفه سفر نیز تغییر کرد. این تغییر تا جایی پیش رفته که وسایل مورد نیاز برای سفر در کرونا دیگری نیز به چمدان سفر ما حتی زمانی که از رزرو هتل پاکیزه ای که انتخاب می کنیم مطمئن هستیم اضافه شده است.

تب سنج مسافرتی برای سفر در دوران کرونا

از دیگر وسایل موردنیاز برای سفر در کرونا تب سنج مسافرتی است. متخصصین وسایل مسافرتی در کشورهای دیگر بنابر تجربه ۴۰ سال گذشته در حفظ سلامت در سفر و امنیت و پیشگیری می گویند که بی شک باید یکی از وسایلی که در چمدان تان قرار بگیرد.

لزوما نه به خاطر شیوع کرونا که این وسیله می تواند در تمام مدت سفر از حال عمومی بدن تان شما را آگاه کند. یکی از دلایل برای همراه داشتن این وسیله این است که در صورت نیاز به تب سنج ممکن است در محلی که قرار دارید، داروخانه ای برای خرید آن وجود نداشته باشد.

تب سنج مسافرتی

ماسک از وسایل ضروری سفر در ایام کرونا

برای جلوگیری از تنفس هوای آلوده به ویروس یا جلوگیری از انتقال ویروس احتمالی به افراد دیگر، بهتر است از ماسک استفاده نمایید.

ماسکی که برای این منظور تهیه می‌کنید بهتر است که از نوع فیلتردار باشد با این حال اگر موفق به این کار نشدید، می‌توانید از ماسک های ساده یا پارچه ای نیز استفاده نمایید.

فراموش نکنید که ماسک های ساده را باید هر سه ساعت یکبار و ماسک های فیلتردار را هر 8 تا 12 ساعت، تعویض نمایید.

ماسک در سفر

عینک آفتابی در سفر دوران کرونا

عینک آفتابی را هم می توان از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر در کرونا دانست. اگر این وسیله در فهرست شما قرار ندارد، سریعا آن را در چمدان تان قرار دهید.

اشعه های UV آفتاب در هر قسمت از کره زمین شما را تهدید می کنند و می توانند به چشمان شما آسیب بزنند.

از ساحل گرفته تا کوهپایه هایی که در آن ها برف انباشته شده، آفتاب وجود دارد و بی شک در تمام طول روز در سفر به استفاده از عینک آفتابی نیاز پیدا خواهید کرد.

البته ناگفته نماند که طبق آخرین تحقیقات انجام شده، ویروس کرونا می تواند از چشم هم وارد بدن ما شود و عینک آفتابی علاوه بر زیبایی، حفاظت چشم در برابر نور آفتاب می تواند از ورود این ویروس نیز جلوگیری کند.

عینک آفتابی در سفر

خشکبار به همراه داشته باشید

همان طور که می دانیم، تمام مغازه ها و اغذیه فروشی ها در هر کجا باز نیستند و باید برای مواجه شدن با مغازه ها و فروشگاه های بسته در مقصد مورد نظرمان، خودمان را آماده کنیم. به همین خاطر، بهتر است مقداری خشکبار مانند بسته های مغزیجات از فروشگاه تهیه کنیم و همراه خود داشته باشیم.

خشکبار

ژل ضدعفونی کننده یا محلول شستشو

هر چند که آب و صابون بهترین راه برای تمیز کردن دست و صورت شماست با این حال برای شرایط اضطراری بهتر است یک ژل ضدعفونی کننده یا محلول شستشوی مناسب را نیز به همراه داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید در مواقعی که به آب و صابون دسترسی ندارید هم بهداشت دستان خود را حفظ کنید

ژل ضدعفونی کننده

دستکش های لاتکس

تنها نوع دستکش که می تواند زمانی که از خانه بیرون هستیم و در سفر هستیم ما را ایمن نگاه دارد، دستکش لاتکس است.

طبق مشاهدات و تحقیقات انجام شده بسیاری از دستکش هایی که ما از آن استفاده می کنیم نمی توانند از ورود این ویروس جلوگیری کنند.

البته بهتر است در سفر زمانی از این دستکش ها استفاده کنید که ناچار به لمس وسایل مختلف و عمومی دارید؛ در غیر این صورت، بهترین راه برای پیشگیری، شستن دست ها با آب گرم و صابون است.

دستکش های لاتکس

کیسه زباله برای اتومبیل

بی شک در زمانی که با اتومبیل در سفر هستیم، نیاز به کیسه زباله برای دور ریز های مان داریم. در حال حاضر، کیسه زباله هایی برای اتومبیل طراحی شده اند که بنا به حجم آن ها و مجهز بودن آن ها به نخ برای بستن درب آن، بسیار مناسب برای جلوگیری از آلودگی و همچنین حفظ محیط زیست هستند.

کیسه زباله برای اتومبیل

کیف وسایل کمک اولیه

همه ما می دانیم که حادثه خبر نمی کند. پس کسانی که همیشه وسایل کمک اولیه به همراه دارند را می توانیم به عنوان آدم های باهوش تلقی کنیم.

البته برای خرید کیف وسایل کمک اولیه به این نکته توجه کنید که شرکت تولید کننده آن باید از طرف وزارت بهداشت مجوز داشته باشد و مورد قبول EHE Health باشد.

کیف وسایل کمک اولیه در سفر دوران کرونا

پاور بانک به همراه داشته باشید

شاید با خودتان بگویید که چه رابطه ای میان پاور بانک و شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

جواب این سوال بسیار ساده است؛ اگر چنین وسیله ای در اختیار نداشته باشید مجبور می شوید در جاهای عمومی از کابل های عمومی برای شارژ گوشی خود استفاده کنید و گوشی همراه خود را درست جایی قرار دهید که قبل از شما، گوشی شان را درست در همان مکان قرار داده اند و این واقعیت را همه می دانیم که آلوده ترین وسایلی که ما در حال استفاده از آن هستیم گوشی موبایل مان و سگک کمربند مان هستند.

پاور بانک

داروها و قرص تقویتی برای سفر در دوران کرونا

داروهای متفرقه شاید از وسایل موردنیاز برای سفر در کرونا نباشند اما وجود آن ها در هنگام سفر ضروری است.

مواردی از داروهای مورد استفاده مان هستند که نباید بدون آن ها، پای مان را از خانه بیرون بگذاریم.

متاسفانه، عده زیادی از ما هستند که دچار مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون و همچنین افت فشار هستند و باید هر جا که می روند داروهای شان را به همراه داشته باشند.

بهتر است داروهای مورد نیاز را در کیفی قرار دهید و آن را اول از همه در چمدان تان بگذارید.

چگونه در این ایام به سفر برویم تا کرونا نگیریم؟

چگونه در ایام کرونا به سفر برویم تا کرونا نگیریم ؟

  1. شست و شوی مرتب دست ها : همه ما می دانیم که مهم ترین راه مقابله با ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی واز همه مهم تر شست و شوی دست ها می باشد، با شست و شوی دست ها می توانیم تا حد زیادی در طول سفر از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم، توجه داشته باشید که حین سفر به سبب مشغله و هیجانات موجود از شستن دست ها غافل نشوید.
  2. ضدعفونی دست ها و وسایل شخصی : درصورتی که در زمان شیوع کرونا یا هر بیماری مسری دیگری سفر می کنید در نظر داشته باشید که وسایل ضد عفونی نظیر الکل، ژل های بهداشتی و غیره را به همراه داشته باشید، لازم به ذکر است که ضد عفونی کردن دست ها و وسایل شخصی تا حد بسیاری در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است و در سفر راه خوبی برای رعایت بهداشت شخصی می باشد.
  3. عدم حضور در اماکن شلوغ : در زمان شیوع هر بیماری مسری بهتر است از قرار گیری در جمع های شلوغ جلوگیری نمایید، در غیر این صورت ممکن است به بیماری دچار شوید، بنابراین تا حد امکان از قرار گیری در مجامع جلوگیری نمایید.
  4. عدم استفاده از وسایل عمومی و تفریحات پر خطر : وسایل عمومی و اغلب وسایل تفریحی به سبب تماسی که در محیط دارند همواره در معرض آلودگی هستند، بنابراین استفاده از آن ها توصیه نمی شود و بهتر است که در سفر از این دسته از وسایل استفاده نکرده و یا در صورت استفاده ازوسایل ضد عفونی استفاده کنید.
  5. به حیوانات خیابانی نزدیک نشوید : ممکن است در سفر با حیوانات خیابانی مواجه شویم، برخی تصور می کنند حیوانات اهلی و وحشی به کرونا ویروس مبتلا نمی شوند اما باید بدانید که سازمان بهداشت جهانی به هیچ عنوان این موضوع را تأیید نمی کند، بنابراین بهتر است از دست زدن و نزدیک شدن به این حیوانات به ویژه در سفر خودداری نمایید.
  6. آب آشامیدنی تصویه شده با خود به همراه داشته باشید : تا حد امکان از آب های آشامیدنی تصویه شده و یا پلمپ برای آشامیدن استفاده نمایید، چرا که آب های آشامیدنی نیز ممکن است به ویروس آلوده باشند.

اگر در سفر علائم کرونا داشتیم چه کار کنیم ؟

ممکن است در طول سفر دچار تب، سرفه شدید و سایر علائم کرونا شدید بهتر است که از مراجعه به مراکز درمانی خودداری نمایید و تا حد امکان از کادر درمان بخواهید که به محل شما بیاییند، در صورتی که این امر امکان پذیر نبود با جست و جو در اینترنت مراکز مخصوص درمان بیماران کرونایی در شهر مورد نظر خود را بیابید و با رعایت تمامی موازین بهداشتی خود را به مرکز درمانی مذکور برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا