دسته‌بندی نشده

لازانیا نوع اول

Imageمواد لازم :

لازانيا 500 گرم

گوشت چرخ كرده 500 گرم

پياز داغ عسلي 3 قاشق سوپخوري

پنير گروير 150 گرم

سس مايونز 1 فنجان

رب گوجه فرنگي 1 قاشق سوپخوري

نمك قدري

فلفل قدري

طرز تهيه :

توضيح آنکه خمير لازانيا بطور آماده در قروشگاهها بفروش مي رسد خميري است تقريبا پهن بعرض و طول ده سانتيمتر که ممکن است به رنگهاي سبز و صورتي و سفيد اماده باشد . ظرف نسبتا بزرگي را پر از آب ميکنيم و براي هر بسته لارانيا 2 قاشق نمک در آب ميريزيم و بعد از جوش آمدن آب لازانيا را در آن ميريزيم و يک دو قاشق روغن در آن ميريزيم و ميگذاريم بجوشد تا مغز لازانيا کاملا نرم شود و زياد له نشود لازانيا را در آبکش ميريزيم و مقداري آب نيم گرم بروي آن ميدهيم تا ليزي و شوري آن گرفته شود .

در صورتيکه بخواهيم لازانيا را قبلا آماده کنيم ، بعد از طبخ و ريختن آن در صافي آنرا در ظرف آب سرد ميريزيم در اين صورت اگر يکي دو روز هم بماند عيبي نخواهد کرد . پياز سرخ شده را در ظرفي مي ريزيم و روي آتش مي گذاريم ، گوشت چرخ شده را با پياز مخلوط ميکنيم و گوشت را کمي سرخ ميکنيم آب گوجه فرنگي يا رب گوجه فرنگي را در يک ليوان آب حل ميکنيم و داخل گوشت مي ريزيم و کمي نمک و فلفل مي زنيم و ميگذاريم آهسته بجوشد و آب کمي تبخير شود .

سپس در در ظرف نسوز مناسبي يک رديف لازانيا و يک رديف گوشتو روي گوشت باز يک رديف لازانيا ميريزيم ، سس گوجه فرنگي را روي آن ميدهيم و پنير را رويش ميپاشيم و ظرف را روي پنجره آخر فريکه قبلا گرم کرده ايم بطرف بالا با حرارت 450 درجه بمدت نيمساعت قرار مي دهيم تا روي آن کمي برشته شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا