دسته‌بندی نشده

طرز تهیه شربت عناب با عناب پخته و تازه

خواص و ویژگی های شربت عناب به همراه طرز تهیه

شربت عناب همانند سایر شربت های خانگی دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد از این رو بهتر است اگر مشکلی برای استفاده از آن ندارید حتما هفته ای یک بار این شربت را میل کنید. ویژگی های شربت عناب برای بدن بسیار زیاد می باشد و باید قبل از این که اطلاعاتی در این زمینه به شما بدهیم ابتدا اطلاعاتی در مورد خود عناب داشته باشید از این رو در ادامه شما را با هر آنچه که باید در رابطه با عناب و شربت آن و همچنین نحوه درست کردن آن بدانید را برایتان بررسی می کنیم.

بهترین ویژگی های شربت عناب

عناب که با نام علمی Zizyphus sativa شناخته می شود و درختی همانند درختان زیتون و کنار دارد. به صورت کلی این درخت مانند درختچه ها می باشد و ارتفاع آن ممکن است تا ده متر نیز برسد. این درخت معمولا در مناطق گرمسیر وجود دارد و برگ های کوچک و سبز رنگ آن در زمستان می ریزد و در بهار دوباره رشد می نماید.

عناب بسیار شبیه به زیتون می باشد و دارای خواص بسیار زیادی است و بعد از این که برسد از رنگ سبز به قرمز تغییر رنگ داده و چروکیده خواهد شد. به این میوه خرمای چینی و یا خرمای قرمز نیز گفته می شود. طبع این خرمای چینی با توجه به گفته افراد متخصص در این زمینه سرد و تر می باشد و اگر افراد سرد مزاج در این زمینه زیاده روی کنند امکان دارد عوارض عناب گریبانگیر آن ها شود.

خواص و ویژگی های شربت عناب

شربت عناب در طب سنتی

عناب دارای فواید زیادی از دیدگاه طب سنتی می باشد از این رو بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و بدانید که عناب در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین استفاده عناب در طب سنتی تعدیل کردن اخلاط هایی بدن می باشد و با استفاده از این شربت شما می توانید خلط سودا، خلط بلغم و صفرا را نیز به تعادل برسانید.
می توان گفت این شربت دارای خاصیت ملین می باشد و سینه شما را نرم تر خواهد کرد.
با استفاده از شربت عناب می توانید گرفتگی های دستگاه تنفسی خود را از بین ببرید.
این دارو مسکن التهاب و تشنگی می باد.
عناب می تواند درد های کبد و کلیه و مثانه را دمان نماید و اگر دچار چنین درد هایی می باشید استفاده از این شربت بی ضرر خواهد بود.
شربت عناب را می توانید برای پاکسازی کبد استفاده کنید. امروزه یکی از بد ترین بیماری ها در این زمینه کبد چرب می باشد. در واقع کبد چرب می تواند به مرور زمان تهدید کننده زندگی باشد و یکی از بیماری های بسیار خاموش بوده و در سکوت و بدون نشانه های خاص فرد را درگیر خواهد کرد. استفاده از شربت عناب برای تصفیه کبد بسیار خوب خواهد بود.
غلظت خون نیز یکی از بیماری ها خونی می باشد که شما می توانید با کمی رعایت کردن از پس این بیماری بر بیایید و مشکلات خود را درمان کنید. در واقع استفاده از شربت عناب به شما کمک می کند تا بتوانید غلظت خون خود را به تعادل برسانید و از بروز بیماری های بد تر در این زمینه پیشگیری نمایید.

طرز تهیه شربت عناب در منزل

این شربت بسیار خوش طعم می باشد و افرادی که دوست ندارند از نوع خشک این میوه استفاده کنند می توانند از شربت آن کمک گرفته و تمامی خواص آن را که برای بدن بسیار مفید می باشند را دریافت نمایند. شما به راحتی می توانید این شربت را در خانه تهیه کرده و میل نمایید و از خواص دارویی آن نهایت لذت را ببرید.

حتماً بخوانید:

در واقع این شربت با ترکیب چند ماده دیگر ساخته می شود که می تواند خواص بسیار زیادی به آن بدهد و باید بدانید که استفاده از شربت ها معمولا بهتر است و می تواند فواید دو چندانی به آن بدهد. باید بدانید که این شربت می تواند منجر به پاک شدن مجاری در بدن شده و مواد زائد را از کبد حذف خواهد کرد. این شربت برای پیشگیری از آلرژی های پوستی و همچنین جوش ها و آکنه ها بسیار مفید می باشد.

برای این که این شربت را تهیه کنید نیاز است تا ابتدا مقداری از عناب تازه را تهیه کرده و ۴ الی ده برابر آن آب به عناب ها اضافه نمایید. حدودا یک کیلو گرم عناب نیاز به ۵ لیتر آب دارد و می توانید عناب ها را به همین نسبت با آب ترکیب کرده و آن ها را بجوشانید.

طرز تهیه شربت عناب در منزل

به آن ها زمان دهید تا عناب ها نرم شوند و بعد از این که پخته شدند آن ها را خوب له کرده و هم بزنید. بعد می توانید عناب ها را از صافی عبور دهید و باید هم وزن با عناب های پخته شده به آن شکر بیفزایید. برای این مقدار گفته شده حدودا ۲ الی ۲.۵ کیلوگرم شکر لازم می باشد.

بعد از این که به آن شکر می افزایید باید دوباره روی حرارت قرار دهید تا شربت شما به قوام لازم برسد. بعد از این که مایع صاف شد باید برای بار دوم آن را بجوشانید. یادتان باشد که در این زمان شربت شما بیش از اندازه نباید سفت شود. بعد از این که شربت ها سرد شدند می توانید آن ها را در شیشه های استریل شده بریزید و درون یخچال بگذارید. برای هر بار استفاده باید این شربت را نصف به نصف با آب ترکیب کرده و بعد میل نمایید.

منبع : آرگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا