دسته‌بندی نشده

قهوه فرانسه چیست و چه خواصی دارد ؟

آشنایی با قهوه فرانسه

معمولا قهوه ها را بیشتر از آنکه بگویند برای کدام کشور است، اسم کشوری که نحوه درست کردن آن را ابداع کرده است را می گویند. به طور مثال قهوه فرانسه برای برزیل است اما چون فرانسوی ها دستگاه و نحوه تهیه آن را ابداع کرده اند، به این مدل قهوه، فرانسه می گویند.

این مدل قهوه، از قهوه ترک و قهوه اسپرسو درشت تر آسیاب می شود. این قهوه با دستگاه فرنچ پرس که از اختراعات همان کشور است تهیه میشود و بر خلاف اسپرسو که در فنجان کوچکی سرو میشود، این قهوه در لیوان بزرگ ریخته میشود که شاید این لیوان بزرگ سلیقه فرانسوی ها بوده است. این مدل قهوه، غلظت کمتری نسبت به اسپرسو دارد اما دارای عطر بیشتری نسبت به آن است.

همچنین به دلیل نحوه درست کردن آن و به خاطر اینکه دانه های قهوه در آب در زمان بیشتری در حال دم کشیدن است، طعم و موادی که در قهوه وجود دارد مانند کافئین و روغن های آن همه در آب حل شده و دارای خواص بیشتری نسبت به سایر قهوه ها می باشد.

قهوه فرانسه یکی از قهوه های پر طرفدار در قاره های آمریکا و اروپا است. این قهوه در لیوان بزرگ سرو میشود و معمولا در وعده صبحانه نوشیده میشود.

همانطور که ما ایرانی ها اولین چیزی که در روز می نوشیم چای است ، در اروپا نیز با قهوه فرانسه روز خود را شروع می کنند و انرژی می گیرند.

یکی از خوبی هایی که قهوه فرانسه دارد این است که طرز تهیه آن بسیار ساده تر از اسپرسو می باشد و شما میتوانید با یک قوری نیز آن را درست کنید.

همچنین نگهداری آن برای پذیرایی از مهمان ها نیز کار راحتی است. همانطور که چای را در قوری نگه میدارید و در مدت مهمانی میتوانید از مهمان های خود پذیرایی کنید، قهوه فرانسه نیز به همین شکل است و میتوانید آن را گرم نگهدارید و هر موقعی که خواستید پذیرایی کنید.

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه چه ویژگی هایی دارد ؟

ویژگی های ظاهری قهوه فرانسه

قهوه فرانسه از لحاظ ظاهری کمی نسبت به قهوه اسپرسو و ترک درشت تر است دلیل آن این است که بتوان آن را پس از دم کشیدن از صافی رد کرد. دانه های قهوه فرانسه را ۶۰ تا ۷۰ درجه برشته می کنند. این قهوه نسبت به قهوه های دیگر چرب تر است و روغن بیشتری دارد.

قهوه فرانسه را دم می کنند و برای درست کردن ان می توان از دستگاه فرنچ پرس استفاده کرد ولی اگر این دستگاه را ندارید می توانید آن را به راحتی در فنجان و یا قوری تهیه کنید.

قهوه فرانسه را چگونه می نوشند ؟

همان طور که گفته شد قهوه فرانسه بسیار رقیق است بنابراین آن را در فنجان های بزرگتری نسبت به انواع دیگر قهوه سرو می کنند. خوردن قهوه فرانسه با شیرسرد یا گرم و مقداری شکر معمول است.

ولی طبق ذائقه تان عمل کنید چون اضافه کردن شیر به قهوه فرانسه الزامی ندارد. در بعضی از کافی شاپ ها شیر را در کنار قهوه به صورت جداگانه می آورند و در بعضی آن را با قهوه مخلوط می کنند.

خواص قهوه فرانسه

فواید قهوه فرانسه

نحوه تشخیص قهوه فرانسه مرغوب

برای تشخیص قهوه فرانسه مرغوب مقداری آب روی دانه های قهوه فرانسه بپاشید. اگر آب روی سطح دانه ها باقی ماند قهوه مرغوب است و اگر جذب شد و یا در مواردی قهوه ته نشین شد بدانید که قهوه اصیلی را تهیه نکرده اید.

به طور کلی قهوه خواص بی نظیری دارد که قهوه فرانسه نیز این خاصیت ها را داراست. در ادامه برخی از فواید قهوه فرانسه را نام می بریم.

خواص قهوه فرانسه

1. پیشگیری از آلزایمر با قهوه فرانسه

کافئین موجود در قهوه باعث افزایش هوشیاری می شود که البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

2. خواص قهوه فرانسه: لاغری

پتاسیم و منیزیم موجود در قهوه باعث می شود تمایل شما به خوردن شیرینی کمتر شود که همین امر باعث کاهش وزن و لاغری می شود. علاوه بر این سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از این جهت نیز باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

3. قهوه فرانسه شادی آور است

علاوه بر کافئین قهوه سرشار از آنتی اکسیدان ها است که این آنتی اکسیدان ها به راحتی جذب بدن می شود و همین امر باعث می شود که بعد از نوشیدن قهوه حس خوبی پیدا کنید.

4. قهوه فرانسه برای دیابت

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و شما می تونید با مشورت با پزشک برای کنترل یا پیشگیری از ابتلا به دیابت، قهوه فرانسه مصرف کنید.

5. قهوه فرانسه و درمان نقرس

طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری نقرس می شود.

6. خواص قهوه فرانسه برای کبد

نوشیدن قهوه به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به یک بیماری خود ایمنی مربوط به کبد به اسم اسکلروزان کولانژیت را کاهش دهد.

7. خواص قهوه در پیشگیری از پارکینسون

رابطه ی معکوس بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا