دسته‌بندی نشده

طرز تهیه ی شیرینی فرانسوی به نام کروسان

طرز تهیه نان کروسان خوشمزه ترین نان فرانسوی نان صبحانه

نان شیرینی کروسان نوعی نان و شیرینی هلالی است که با آرد و خمیر مایه و کره درست می‌شود. کروسان در کشور اتریش ابداع شده ولی به عنوان صبحانه رسمی فرانسوی شناخته می‌شود و تقریبا در سراسر اروپا عضو ثابت صبحانه‌شان است. با دلگرم همراه شوید.

طرز تهیه نان کروسان یک شیرینی فرانسوی خوشمزه

مواد لازم برای کروسان شکلاتی

  • آرد 500 گرم
  • آب 140 گرم
  • شیر 140 گرم
  • شکر 55 گرم
  • کره 320 گرم
  • خمیرمایه 11 گرم
  • نمک 12 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکلات چیپسی به مقدار لازم

آموزش شیرینی کروسان به صورت کامل و آسان

طرز تهیه ی شیرینی فرانسوی به نام کروسان

نان شیرینی کروسان تاریخچه‌ای طولانی در فرانسه، اتریش، آرژانتین، و ایتالیا دارد و دستور پخت آن در طی سالیان و در بین کشورهای مختلف تغییرات زیادی کرده است. بافت نرم، لطیف، و لایه لایه کروسان، آن را به نان شیرینی محبوبی برای ترکیب با مواد دیگر تبدیل کرده است و در وعده‌های غذایی مختلف به عنوان پیش غذا، غذای اصلی، و یا میان وعده سرو می‌شود.

طرز تهیه ی شیرینی نان کروسان

  1. برای تهیه خمیر کروسان آرد، آب، شیر، شکر، خمیرمایه، نمک و 40 گرم کره را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و به مدت 3 دقیقه با سرعت کم تا متوسط هم بزنید.
  2. سپس خمیر را به شکل یک دیسک گرد جمع کنید، داخل ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید، و روی آن را بپوشانید.
  3. خمیر را برای یک شب داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  4. برای تهیه ورقه کره، ابتدا کره را به قطعات کوچک تقسیم کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید.
  5. این ترکیب را داخل یک ظرف مخلوط کنید.
  6. سپس کره را روی یک قطعه کاغذ روغنی پهن کنید. یک قطعه کاغذ روغنی دیگر روی آن قرار دهید و با وردنه سطح آن را صاف و یکدست کنید.
  7. ورقه کره را به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.
  8. خمیر را از یخچال درآورید و با وردنه بر روی سطح کار پهن کنید تا ضخامت آن حدود 1 تا 1.5 سانتیمتر شود. سپس ورقه کره‌ای را از یخچال خارج کنید و در مرکز لایه خمیر قرار دهید.
  9. گوشه‌های خمیر را به شکل پاکت نامه روی کره بیاورید تا کره به طور کامل پوشانده شود. سپس خمیر را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  10. به سطح وردنه و میزکار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید. با استفاده از وردنه، خمیر را از وسط به بیرون صاف کنید. سپس خمیر را دوباره تا کنید و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  11. این کار را تا جایی تکرار کنید که کره به خوبی داخل خمیر نفوذ کند. معمولا 3 بار تکرار این حرکت برای نفوذ کره داخل خمیر کروسان کافی می‌باشد. در آخر روی خمیر را بپوشانید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید.
  12. خمیر را از یخچال خارج کنید. به سطح میز کار و وردنه کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن نازک پهن کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که ابعاد خمیر به چیزی حدود 60 سانتیمتر در 20 سانتیمتر برسد.
  13. سپس خمیر را به قطعات مثلثی شکل ببرید.
  14. مقداری شکلات وسط هر قطعه خمیر بریزید، سپس خمیر را از قسمت پهن آن به سمت باریک رول کنید.

مرحله آخر برای تهیه کروسان شکلاتی

فر را با حرارت 200 درجه داغ کنید. زرده تخم‌مرغ را با کمی شیر و شکر مخلوط کنید و با قلم‌مو روی خمیرهای رول شده بزنید. قطعات رول شده را با فاصله روی سینی فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود.

کروسان شکلاتی شما آماده سرو است! کروسان شکلاتی را به صورت گرم و تازه به همراه مربا برای صبحانه، و یا با مقداری بستنی یا میوه به عنوان میان‌وعده نوش جان کنید.

نکته ی پایانی برای داشتن کروسان خوشمزه

برای نگهداری کروسان خانگی هر کدام از آنها را جداگانه در کیسه نایلونی یا کاغذی کاملا بپوشانید و در یخچال بگذارید. کروسان ها را جایی بگذارید که فشار به آنها وارد نشود و شکلشان به هم نریزد. برای گرم کردن میتوانید آنها را در مایکروفر یا فر قرار دهید.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا