دسته‌بندی نشده

طرز تهیه شیرینی شوکو پسته یخچالی

شیرینی شوکو پسته

شوکو پسته یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ و ساده است که خیلی راحت و سریع و بدون نیاز به فر و همزن آماده و درست می‌شود این شیرینی خوش رنگ و جذاب برای پذیرایی بسیار مناسب است و طعم پسته‌ای عالی و فوق العاده‌ای دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی شوکو پسته در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
شکلات سفید ۵۰ گرم
رنگ پودری به مقدار دلخواه
پودر پسته به مقدار دلخواه
شیر عسلی ۳۰ گرم
پودر بیسکوئیت ۲ قاشق سوپ خوری
شکلات سفید ۳۰ گرم
رنگ سبز به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی شوکو پسته

مرحله اول
برای طرز تهیه شوکو پسته ابتدا مقداری شکلات سفید را داخل یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید و آن را ذوب کنید تا رقیق شود بعد مقداری رنگ پودری بنفش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ در شکلات باز شود و مخلوط یکدست شود.

مرحله دوم
سپس با قاشق مقداری از مخلوط شکلات را داخل قالب‌های سیلیکونی بریزید و آن‌ها را تا نصف قالب از مواد پر کنید و قالب را به آرامی به سطح بکوبید تا سطح شکلات‌ ها صاف شود و سپس در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند.

شیرینی شوکو پسته

مرحله سوم
بعد در این فاصله برای درست کردن مواد اصلی بیسکوئیت پتی‌بور را داخل آسیاب بریزید و کاملاً پودر کنید و آن‌ها را در ظرفی بریزید، سپس شیر عسلی را داخل یک ظرف کوچک بریزید و شکلات سفید ذوب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم
سپس یکی دو قاشق بیسکویت و پودر پسته را به مخلوط شیر عسلی و شکلات ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط کمی سفت و یکدست شود و فرم بگیرد‌ دقت کنید که پودر بیسکوئیت‌های را به اندازه بریزید تا خمیر بیش از اندازه سفت نشود.

مرحله پنجم
به پودر بیسکویت و پودر پسته می‌توانید مقداری رنگ سبز خوراکی اضافه کنید و هم بزنید چون پودر پسته را خوش رنگ‌تر می‌کند، سپس قالب‌های سیلیکونی را از یخچال بیرون بیاورید و بعد مقداری از خمیر پسته‌ای را بردارید و با دست فرم دهید.

حتماً بخوانید:

مرحله ششم
خمیر را به شکل یک گردوی کوچک فرم دهید و در قالب‌های سیلیکونی روی شکلات‌ها که خودشان را گرفته‌اند قرار دهید و با دست کمی فشار دهید و سطح آن‌ها را صاف کنید و دوباره قالب سیلیکونی را در یخچال قرار دهید تا خمیر رویی هم خودش را بگیرد.

مرحله هفتم
بعد اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال بمانند و سفت و منسجم شود و سپس از یخچال بیرون بیاورید و آن‌‌ها را از قالب به آرامی بیرون آورید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد به دلخواه و سلیقه خودتان کمی عسل روی آن‌ها بمالید.

پوستر شیرینی شوکو پسته

مرحله هشتم
سپس با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو خلال بادام و کنجد و یا شکلات چیپسی تزیین کنید سپس تعدادی شوکو پسته دو رنگ جذاب و شیک را داخل ظرف مناسب بچینید و این شیرینی خوش طعم را برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

منبع : در نهایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا