دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه ۴ دسر شیک و خوشمزه با بیسکویت مادر

آموزش تهیه دسرهای خیلی خوشمزه با بیسکویت مادر

اگر شما نیز به دنیال یک دسر خوشمزه و آسان برای مهمانی های عصرانه و یا دورهمی ها هستید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه این دسرها با بیسکویت مادر را که در این مطلب ارائه می دهیم از دست ندهید و با استفاده از این دستور دسر خوشمزه و عالی تهیه نمایید. پس تا پایان همراه ما در مجله دلگرم بوده و از این دستور کامل و جالب دیدن فرمایید.

طرز تهیه دسر بیسکویتی با بیسکوییت مادر

1. دسر هویج خیلی خوشمزه با بیسکویت مادر

دسر هویج از انواع دسر‌های خوشمزه و خوش طعم است که می‌توانید با روش‌های مختلفی تهیه کنید. ترکیب هویج، سیب و بیسکویت مادر یک طعم هیجانی را به شما می‌دهد که می‌توانید سفره‌های مهمانی‌تان را جذاب و رنگی‌تر کنید.

در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر هویج را به صورت مرحله به مرحله و با ساده ترین روش مشاهده خواهید کرد.

آموزش تهیه ۴ دسر شیک و خوشمزه با بیسکویت مادر

مواد لازم:

  1. بیسکویت مادر دو بسته 70 گرمی
  2. هویج سیصد گرم
  3. شکر صد گرم
  4. هل یک قاشق غذاخوری
  5. گلاب نصف فنجان
  6. پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
  7. نشاسته ذرت سه قاشق
  8. پودر نارگیل به میزان لازم
  9. مارمالاد سیب یک فنجان

طرز تهیه:

ابتدا هویج‌ها را شسته و با پوست‌کن آن‌ها را می‌تراشیم و دو لیوان آب اضافه می‌کنیم، و می‌گذاریم تا کاملاً بپزد، سپس زیر شعله را خاموش می‌کنیم، وقتی هویج‌ها از حرارت افتاد آن را در غذا‌ساز ریخته و کاملاً له کرده.

در این فاصله پودر ژلاتین را با گلاب بن ماری و ذوب کرده، نشاسته را در آب حل می‌کنیم سپس آن را به مواد اضافه می‌کنیم.

بعد از اینکه مواد کاملاً قوام آمد هل، ژلاتین و گلاب را اضافه کرده کمی هم می‌زنیم، و شعله را خاموش می‌کنیم، بعد درون ظرف مناسبی یک لایه پودر نارگیل می‌ریزیم بعد کمی از مواد دسر هویج زا روی آن ریخته و خوب صاف کنید.

حالا بیسکویت مادر را روی آن به ترتیب بچینید و لایۀ بعدی را مارمالاد سیب بریزید همین کار را تکرار کنید تا مواد شما به اتمام برسد.

سپس دسر را به مدت دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. بعد از دو ساعت آماده سرو است. این دسر عالی و بی نظیر را پیشنهاد می‌کنیم درست کنید و عصری دلپذیر را بگذرانید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دسر بیسکویتی (چیز کیک) با طعم لیمو و نعناء

separator line

2. طرز تهیه کنجد عسلی با بیسکویت مادر

امروز برای شما یک میان وعده خوش مزه و پر انرژی تهیه دیدیم این میان وعده را با شیر یا چای می‌توانید میل کنید.

آموزش تهیه ۴ دسر شیک و خوشمزه با بیسکویت مادر

مواد لازم:

  1. کنجد چهار قاشق غذاخوری
  2. عسل دو قاشق غذاخوری
  3. فندق به مقدار لازم
  4. بیسکویت مادر ویتانا به مقدار لازم

دستور تهیه:

ابتدا کنجد را با چهار قاشق عسل مخلوط کرده، و مقداری مغز فندق اضافه کنید. سپس باهم مخلوط می‌کنیم‌. بیسکویت‌ها را با عسل مرطوب می‌کنیم، بعد با قاشق از مواد مخلوط شده روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم.

کنجد بیسکویت را در یخچال به مدت یک ساعت قرار می‌دهیم، بعد از یک ساعت آماده‌ است، از یخچال خارج کنید و در ظرف مورد نظر سرو کنید. خوش طعم و بینظیر

separator line

3. طرز تهیه دسر کاسترد با بیسکوییت مادر

کاسترد نوعی پودر آماده و شبیه به نشاسته ذرت است که از آن برای تهیه دسر و یا کرم‌ها استفاده می‌شود. کرم کاسترد را می‌توان به عنوان دسر میل کرد اما علاوه بر این، از آن برای تزیین کیک و شیرینی استفاده شده و به عنوان یک نوع سس شیرین نیزشناخته می‌شود.

در صورتی که پودر کاسترد در دسترس نباشد می‌توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید اما در آن صورت، کرم کاسترد شما به رنگ سفید خواهد بود،‌ در ادامه با مقدار مواد لازم و دستور تهیه دسر کاسترد همراه ما باشید.

آموزش تهیه ۴ دسر شیک و خوشمزه با بیسکویت مادر

مواد لازم:

  1. بیسکوییت مادر ویتانا یک بسته 70 گرمی
  2. پودر کاستر یک قاشق غذاخوری
  3. شیر یک لیوان
  4. شکر یک قاشق غذاخوری
  5. گلاب یک قاشق غذاخوری
  6. زعفران آب شده یک قاشق مرباخوری
  7. موز نصف یک عدد
  8. مغز خشکبار دو قاشق غذاخوری
  9. پودر نارگیل یک قاشق غذاخوری
  10. شکلات چیپسی یک قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

در ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید اول پودر کاسترد، شکر و شیر را درقابلمه با هم مخلوط کرده و هم کمی هم بزنید بعد گلاب و زعفران را اضافه کرده و هم مجدداً هم زده، در این مرحله دقت کنید باید شعله اجاق کم باشد و تند‌تند مواد داخل ظرف را هم بزنیدنباید ته بگیرد.

باید به مدت ده دقیقه و به آرامی هم بزنید تا وقتی که به غلظت فرنی برسد، ‌بعد از روی شعله برداشته کنار بگذارید تا خنک شود. حالا لیوان سرو مورد نظر را آماده کرده.

در این مرحله ترکیب کاسترد به دست آمده که کمی خنک شده است مقداری از آن را داخل قیف یکبار مصرف ریخته، ابتدا ته لیوان مقداری دسر ریخته بعد روی آن بیسکویت مادر خرد شده، سپس موز و پودر نارگیل و بعد مقداری مغز خشکبار، شکلات چیپسی به همین صورت مرحله بعدی را هم لایه‌ لایه به ترتیب مواد دسر ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود.

دسر کاسترد خوشمزه شما به همین راحتی و در این مدت زمان کم آماده شد نوش جان. درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

separator line

4. طرز تهیه کیک خانگی با پودر بیسکویت مادر

امروز برای شما عزیزان یک کیک خانگی بسیار خوشمزه داریم،‌ مواد اصلی به کار رفته در این کیک بیسکویت مادر هست که همگی ما باهاش کلی خاطره تو دوران کودکی‌ داریم، تقریبا همه ما کیک را با مواد اولیه از جمله آرد، شکر، روغن و … درست می‌کردیم.

اما اینبار یک دستور تهیه متفاوت و خوشمزه براتون داریم که می‌توانید باهاش کلی خاطره برای کودکانتون رقم بزنید حتی می‌توانید کوچولوهاتون رو هم در پخت این کیک شریک کنید تا لحظه‌ای بسیار به یاد ماندنی و شیرینی رو داشته باشید، با آموزش این کیک خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم :

  1. بیسکویت مادر پودر شده ۲ لیوان، حدود ۲ بسته ۷۰ گرمی
  2. شکر نصف لیوان
  3. آب نصف لیوان
  4. روغن نصف لیوان
  5. تخم‌مرغ ۲ عدد
  6. بکینگ‌ پودر نصف قاشق غذاخوری
  7. وانیل به مقدار لازم

دستور تهیه:

ابتدا قبل از آماده کردن مایه کیک باید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنیم. زمان پخت کیک در فر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.

برای آماده کردن مایه کیک ابتدا تخم‌مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید و وانیل را به آن اضافه کنید، بعد با همزن بزنید تا کرم رنگ شود. سپس مرحله به مرحله شکر، روغن و آب را اضافه می‌کنیم و مجددا هم می‌زنیم تا یکدست شود.

و در آخر پودر بیسکویت مادر را با بکینگ پودر ترکیب و به مواد اضافه می‌کنیم، بعد هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.

حالا ترکیب به دست آمده را داخل قالب کیک که از قبل چرب کردید بریزید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا پخته شود.

بعد از این مدت با خلال دندان تست کنید اگر مواد به خلال نچسبید یعنی پخته است در غیر این صورت تا ۴۵ دقیقه زمان دهید به خوبی بپزد سپس از فر خارج کنید و روی توری بگذارید تا خنک شود بعد در طرف مورد نظر سرو بگذارید و برش دهید. کیک شما آماده‌ست نوش جان.


بیشتر بخوانید :

دسر خربزه | طرز تهیه ۷ مدل دسر خوشمزه با خربزه + عکس

۳ نوع دسر خوشمزه و متفاوت با هندوانه + عکس

آموزش تهیه ۶ مدل دسر طالبی خوشمزه و پرخاصیت + عکس

طرز تهیه پوست هندوانه شکری یا پاستیلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا