دسته‌بندی نشده

طرز تهیه املت قارچ و پنیر صبحانه ای دلچسب

دستور پخت املت قارچ و پنیر

همانطور که می دانید، خوردن صبحانه واجب است و از نظر متخصصان مهم ترین وعده ی غذایی به شمار می رود. اما معمولا کودکان و حتی برخی بزرگسالان این وعده ی مهم را فراموش می کنند و صبحانه نمی خوردند.

شاید یکی از دلایل آن، صبحانه های تکراری مثل نون و پنیر، کره و مربا و … باشد. پس با کمی تغییر می توان یک صبحانه دلچسب درست کرد و آن ها را به خوردن صبحانه تشویق کرد.

یکی از این صبحانه های لذیذ و دلچسب، املت قارچ و پنیر است که به راحتی می توانید آن را درست کنید. حتی می توان این املت را به عنوان ناهار، شام، افطاری و سحری نیز میل کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا طرز تهیه این این املت خوشمزه را آموزش دهیم.

حتماً بخوانید:

معرفی صبحانه های کم کالری و پرکالری

معرفی صبحانه های کم کالری و پرکالری

صبحانه یکی از وعده های غذایی بسیار مهم بوده و حتی برای کسانی که رژیم لاغری دارند نیز لازم است. از این رو قصد داریم در این مطلب راجع به کالری صبحانه…

طرز تهیه املت با قارچ و پنیر

مواد لازم برای تهیه املت قارچ و پنیر:

  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۲۰۰ گرم قارچ
  • ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا
  • ۳۰ گرم کره
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

املت قارچ و پنیر پیتزا

املت با قارچ و پنیر پیتزا

مراحل تهیه املت قارچ و پنیر:

در ابتدا لازم است که قارچ را سرخ کنید. پس قارچ ها را خرد کنید. در یک ماهیتابه حدود 10 گرم کره بریزید و بگذارید تا آب شود، سپس قارچ ها را به همراه نمک داخل تابه بریزید و حرارت را ملایم کنید تا قارچ ها آب بیندازند.

وقتی قارچ ها آب انداختند، حرارت را کمی بالا ببرید تا آب آن ها بخار شده و قارچ ها سرخ شوند. وقتی کمی سرخ شدند حرارت را خاموش کنید. در این مرحله از تهیه املت قارچ و پنیر، تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا یکنواخت شود.

حالا یک ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و بقیه کره را در آن بیندازید تا ذوب شود. حالا تخم مرغ ها را در ماهیتابه بریزید و قارچ هایی که از قبل سرخ کرده بودید را روی تخم مرغ ها پخش کنید.

سپس پنیر پیتزا را روی سطح قارچ و تخم مرغ پخش کنید. حالا درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا تخم مرغ ها سفت شوند و پف کنند و در عین حال پنیر هم آب شود. در این فاصله درب تابه را برندارید.

بعد از اینکه پنیر آب شد، یعنی املت قارچ و پنیر شما آماده است و آن را در یک ظرف بگذارید و با قارچ روی آن را تزیین کنید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا