دسته‌بندی نشده

طرز تهیه آب سیب به 6 روش در منزل

دستور تهیه آب سیب

یکی از آبمیوه های طبیعی و خوشمزه که می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند، آب سیب است. به همین دلیل در این مطلب از مجله دلگرم می خواهیم نحوه تهیه آب سیب خانگی را آموزش دهیم تا به راحتی در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه آب سیب خانگی

مواد لازم برای تهیه آب سیب خانگی:

  • سیب: به اندازه لازم
  • آب: به میزان لازم
  • عسل: در صورت تمایل
  • شکر: در صورت تمایل

مراحل تهیه آب سیب:

ابتدا سیب‌ها را کامل بشویید و آن‎ها را پوست بگیرید، سپس سیب‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش دهید، مقداری آب داخل قابلمه بریزید و سیب‌های خرد شده را به آن اضافه کنید، طوری‌که 5 سانتی‌متر آب روی سیب وجود داشته باشد.

به مدت 25 دقیقه با آب بجوشانید، بعد از 25 دقیقه شعله گاز را کم کنید تا سیب‌ها کامل نرم شوند. دقت کنید که پیش از حد آب نریزید، زیرا آب سیب بسیار رقیق می‌شود، برای آن‌که بدانید سیب‌ها کامل نرم شده‌اند یا خیر، می‌توانید با استفاده از چنگال تست کنید.

زمانی‌که سیب‌ها کامل نرم شدند، یک تفاله‌گیر یا توری روی پارچ قرار دهید و تفاله‌های سیب را بگیرد، آب سیب تهیه شده را داخل یخچال بگذارید تا خوب خنک شود. اگر تمایل دارید که آب سیب شیرین باشد، کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید.

اگر آب سیب به‌دست آمده غلیظ است، می‌توانید کمی آب داخل آن بریزید تا رقیق شود. می‌توانید تا یک هفته داخل یخچال نگهداری کنید. اگر میزان زیادی آب سیب تهیه کردید، به مدت 6 ماه می‌توانید آنها را داخل فریزر بگذارید.

طرز تهیه آب سیب با مخلوط کن

سیب‌ها را به‌طور کامل بشویید و آن‌ها را خرد کنید. نیازی نیست پوست سیب را بگیرید. 1/4 فنجان آب سرد داخل میکسر بریزید و سیب‌ها را نیز در آن قرار دهید. اگر میکسر شما سرعت کمی دارد، می‌توانید آب هم به داخل مخلوط‌کن اضافه کنید.

پس از آن‌که به‌طور کامل سیب‌ها باهم میکس شدند، مخلوط‌کن را خاموش کنید و با قاشق به مدت 45 ثانیه آب سیب را هم بزنید. سپس آب سیب آماده شده را داخل یک توری بریزید تا تفاله‌‌های آن گرفته شود. آب سیب شما آماده است. اگر آب سیب شما به اندازه‌ی کافی شیرین نیست، کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه آب سیب

طرز تهیه آب سیب طبیعی

طرز تهیه آب سیب در منزل

مواد لازم برای تهیه آب سیب:

  • سیب: ۴ سیب شیرین متوسط
  • شکر: ۱/۲ پیمانه تا ۳/۴ پیمانه
  • آب لیمو: ۲ قاشق چای خوری
  • آب: ۲ پیمانه
  • تکه‌ های یخ: به میزان لازم

دستور تهیه آب سیب:

سیب‌ها را خوب بشویید و آن‌ها پوست بکنید. دانه‌های آن‌ها را جدا و سیب‌ها را قطعه قطعه کنید. آن‌ها را در یک ظرف مناسب ماکروویو قرار دهید. شکر و آب را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید.

ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه در ماکروویو قرار دهید. سپس آن‌ را خارج کرده و به مواد آب لیمو اضافه کنید. سپس با مخلوط کن آن‌ها را مخلوط کرده و به صورت پوره در بیاورید. آن را درون ظرف دردار خشک و تمیزی ریخته و سپس در یخچال بگذارید.

برای درست کردن آب سیب، یک لیوان بردارید مقداری یخ در داخل آن بریزید. مقداری از سس سیب درست شده را به آن اضافه کرده و سپس آن را از آب پر کنید.
• آب سیب خانگی خود را نوشیده و از آن لذت ببرید.

نکته قابل توجه: سس سیبی که درست کردید را می‌توانید تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تر آن را داشته باشید. سس سیب را به صورت قالب یخ فریز کنید.

طرز تهیه آب سیب

چطور آب سیب بگیریم ؟

گرفتن آب سیب روی اجاق گاز

18 عدد سیب را کاملا بشویید: زیرا قرار نیست سیب ها را پوست بکنید. پس حتی الامکان سیب های ارگانیک را انتخاب کنید یا سیب‌ هایی بخرید که روی آن ‌ها آفت کش اسپری نشده باشد. نوع سیبی را که دوست دارید، انتخاب کنید.

سیب را به قطعات کوچک برش دهید: از یک چاقوی تیز استفاده کنید و سیب ها را روی یک تخته آشپزی قرار دهید و هر کدام را به هشت قسمت تقسیم کنید. حتی می توانید از تیغه های مخصوص تقسیم سیب استفاده کنید که در مرکز سیب قرار می گیرند و آن ها را به بخش‌ های مختلف تقسیم می‌ کنند.

اصلا لازم نیست که هسته‌ ها، دانه ها، مرکز و پوست سیب را جدا کنید. زیرا همه این ها می توانند له شوند و مواد مغذی را در آب سیب به جای بگذارند. سیب ها را داخل قابلمه بریزید و روی آن ها 5 سانتی متر آب بریزید:

سپس قطعات سیب را روی یک قابلمه بزرگ تر قرار دهید و آن ها را روی اجاق گاز بگذارید. به اندازه کافی آب بریزید. تقریباً باید نصف قابلمه پر از آب باشد. اگر بیش از حد آب زیادی بریزید، آب میوه شما رقیق خواهد شد.

بگذارید تا سیب ها به مدت 20 الی 25 دقیقه داخل آب، جوش بیاید: زیر گاز را روشن کنید. شعله آن را روی حالت زیاد قرار دهید تا آب جوش بیاید. سپس زیر گاز را بعد از جوش آمدن روی حالت معتدل و ملایم قرار دهید و اجازه دهید که سیب ها کاملا نرم شوند.

می توانید با استفاده از چنگال آن ها را تست کنید و ببینید که آیا به اندازه کافی نرم شده اند یا خیر . یک توری آشپزی و یا تفاله گیر را روی یک کاسه یا پارچه کوچک قرار دهید:

اگر مایل هستید، می‌ توانید از فیلترهای آشپزی استفاده کنید و آن را روی کاسه یا لیوان بگذارید. مطمئن شوید که دهانه کاسه به اندازه کافی بزرگ است و روی آن کاملا با این توری ها پوشش داده شده است .

حالا آب سیب را داخل توری بریزید و زیر گاز را خاموش کنید : با استفاده از یک قاشق روی ترکیب مورد نظر فشار وارد کنید؛ سعی کنید هر چه بیشتر آب آن را بگیرید و تا آخرین قطره داخل ظرف بریزید.

آب سیب را خنک کنید تا طعم آن بهتر شود: آب سیب را در یک کاسه یا همان لیوان با درب پوشیده شده داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد آن را میل کنید.

اگر مایل هستید که آب سیب شیرین تر شود، کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید. اگر طعم آب میوه بسیار طبیعی است، می توانید کمی آب داخل آن بریزید تا رقیق تر شود.

آب سیب را می توانید تا یک هفته داخل یخچال نگهداری کنید، به شرطی که آن ها را داخل یک ظرف کاملاً در بسته قرار دهید و سپس داخل یخچال بگذارید: اگر می خواهید مدت زمان طولانی تری آن ها را نگه دارید، می توانید تا مدت 6 ماه آن ها را فریز کنید.

همچنین می توانید بین 6 تا 9 ماه آن ها را داخل جا یخی نگهداری کنید.

طرز تهیه آب سیب

نحوه گرفتن آب سیب

نحوه درست کردن آب سیب ترکیبی

4 عدد سیب را به طور کامل و با دقت بشویید و آن ها را به چهار قسمت تقسیم کنید: برای برش دقیق تر می توانید سیب های تمیز را روی یک تخته آشپزی قرار دهید، هسته و مرکز آن ها را جدا کنید.

لازم نیست سیب را پوست بِکَنید. هر کدام از سیب ها را به چهار قسمت مساوی برش دهید. 59 میلی لیتر یا یک چهارم فنجان آب سرد داخل میکسر بریزید و سیب ها را نیز در آن قرار دهید.

اگر میکسر شما سرعت بالایی ندارد، می توانید آب آن را داخل مخلوط کن بریزید. البته باید سرعت را تدریجی زیاد کنید و از اول آن را روی سرعت پایین قرار دهید و بعد زیاد کنید: تیغه های داخل میکسر می توانند سیب را به قطعاتی ریزتر تقسیم کنند. پس بهتر است که اول با سرعت کم این کار را انجام دهید.

به مدت 45 ثانیه سیب‌ ها را روی سرعت بالا ترکیب کنید: می توانید خودتان سیب ها را به سمت تیغه ها در کف میکسر هول دهید تا زودتر آب آن ها گرفته شود. برای انجام این کار حتماً باید مخلوط کن یا میکسر را خاموش کنید و با استفاده از قاشق، این کار را انجام دهید. با این اقدام سیب ها کاملاً پوره و له خواهند شد.

سیب ها را داخل یک توری بریزید و از صافی رد کنید: یک توری و صافی را روی یک کاسه قرار دهید. آب سیب را داخل آن بریزید و با قاشق روی پوره فشار وارد کنید و تا آخرین قطره آن را داخل کاسه بریزد. حدودا باید 10 دقیقه صبر کنید تا آب کامل پوره سیب گرفته شود.

اگر می خواهید که آب سیب را از فیلتر رد کنید، حتی می توانید یک پارچه فیلتردار مخصوص آشپزی را روی کاسه و یا توری قرار دهید. پس می‌ توانید پوره سیب را با قاشق روی این پارچه فشار دهید تا آب آن راحت تر گرفته شود.

آب سیب را به میل کنید: کافی است که ترکیب بدست آمده را داخل لیوان بریزید و همان موقع بنوشید. اگر این نوشیدنی به اندازه ای که می خواهید شیرین نیست، کمی عسل یا شکر به آن بیفزایید.

طرز تهیه آب سیب

چگونه آب سیب بگیریم ؟

خواص آب سیب

1. بهبود سلامت قلب با آب سیب

پتاسیم مهم‌ترین ماده معدنی موجود در آب سیب است. پتاسیم یک وازودیلاتو (رگ گشا) است که این یعنی به کاهش فشار در شریان‌ها و رگ‌های خونی کمک می‌کند. همچنین پتاسیم نقش به سزایی در کاهش فشار و آسیب بر سیستم قلبی عروقی دارد.

آب سیب موجب جلوگیری از تشکیل کلسترول در شریان‌ها که اغلب علت اصلی حملات قلبی و سایر بیماری‌ های قلبی و عروقی است، می‌شود.

2. درمان آسم با آب سیب

مواد ضد التهابی و ضد آلرژیک موجود در آب سیب می‌توانند سیستم تنفسی را آرام کرده و میزان تحریک شدن گلو و ریه را کاهش دهند. به طور کلی این مواد به کاهش حملات آسمی و عفونت‌های تنفسی کمک می‌کنند.

3. درمان یبوست با آب سیب

یکی از مواد کمتر شناخته شده در سیب، اسید مالیک است که می‌تواند عملکرد کبد و دستگاه گوارش را بهبود بخشد. در ترکیب با فیبر و سایر مواد معدنی تحریک کننده در آب سیب، این آب می‌تواند به سرعت از علائم یبوست، گرفتگی، التهاب و اسهال جلوگیری کند.

همچنین حاوی سوربیتول است که به تسکین و روان شدن دستگاه گوارش کمک کرده و منجر به بهبود عمل دفع می‌شود. سیب و برخی از محصولات مشتق شده از آن دارای آنتی اکسیدان بوده و حاوی ویتامین‌ها، فیبر‌ها و مواد فیتوشیمیایی مانند فلاونوئیدها هستند.

بسیاری از محققان معتقدند فعالیت آنتی اکسیدانی سیب میزان احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. به طور کلی با مصرف روزانه سیب کمتر لازم می‌شود که به پزشک مراجعه کنید.

4. مراقبت از پوست با خوردن آب سیب

آب سیب با داشتن آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C برای پوست بسیار مفید است. آب سیب به کاهش آکنه، التهاب، زخم و چین و چروک کمک می‌کند. از دیگر خواص آب سیب جلوگیری از پیری زودرس است و با تولید کلاژن به شما در داشتن پوستی صاف، نرم و سالم کمک می‌کند.

5. خواص آب سیب: بهبود سلامت چشم

ویتامین A موجود در این آب کمک می‌کند تا شما دید خوبی داشته باشد. همچنین آب سیب مانع پیشروی هر گونه بیماری چشم می‌گردد.

6. جلوگیری از پوکی استخوان با آب سیب

با توجه به وجود ویتامین C، بورن، آهن و دیگر مواد معدنی در آب سیب، این نوشیدنی برای ارتقاء سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

طرز تهیه آب سیب

بهترین روش گرفتن آب سیب

7. خواص آب سیب: مراقبت از مو

سیب حاوی ترکیبی به نام پروسیانیدین B-۲ است که این ترکیب مسئول رشد مو و باعث درخشندگی آن است. بنابراین وجود این ترکیب در آب سیب باعث می‌شود، این نوشیدنی برای سلامتی مو مفید باشد.

8. آب سیب دیورتیک (ادرار آور)

آب سیب یک نوع دیورتیک (ادرار آور) است که به شما کمک می‌کند آب اضافی را از بدن خود خارج کنید. در واقع یکی از خواص آب سیب افزایش ادرار و جلوگیری از تورم و نفخ است.

9. آب سیب مانع عفونت دستگاه ادراری (UTI)

آب سیب با ایجاد بالانس PH در بدن شما مانع از ایجاد عفونت دستگاه ادراری می‌شود.

10. سطح استروژن

با مواد شیمیایی به نام فیتواستروژن، آب سیب مانع کاهش میزان سطح استروژن شما می‌شود، بنابراین از خواص آب سیب می‌توان به تنظیم قاعدگی، افزایش توانایی باروری و سایر ویژگی‌های زنانه اشاره کرد.

11. تقویت ایمنی بدن با آب سیب

آب سیب دارای مقدار قابل توجهی از ویتامین C است که جزء کلیدی سیستم ایمنی بدن در نظر گرفته می‌شود. ویتامین C نه تنها سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند بلکه به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی عمل کرده و می‌تواند مانع استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب شود.

12. حفاظت سلامت مغز با آب سیب

آنتی اکسیدان‌ها بیشتر برای پتانسیلی که برای محافظت در برابر سرطان دارند، شناخته می‌شوند. این مواد از استرس اکسیداتیو در سایر نقاط بدن مانند مغز جلوگیری می‌کنند.

بر اساس یک مطالعه جامع در سال ۲۰۱۱ توسط Dianne A. Hyson، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، آب سیب ممکن است میزان خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. علاوه بر این، ممکن است به جلوگیری از تخریب استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که با افزایش سن کاهش می‌یابد، کمک کند.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۰ نشان داد که آنتی اکسیدان‌های موجود در این آب میوه ممکن است به کاهش علائم بیماری‌های عصبی کمک کند.

همچنین بخوانید:

کالری آب سیب : 100 گرم آب سیب چقدر کالری دارد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا