دسته‌بندی نشده

شب های سفید روسیه ؛ تفریحات شبانه سن پترزبورگ

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شب های سفید روسیه پدیده ای زیبا هستند که از ماه می شروع شده و تا ماه ژوئیه ادامه دارند. در نقطه اوج این شب ها، خورشید به مدت ۱۹ ساعت در آسمان میدرخشید. تعداد مسافرانی که به روسیه سفر می کنند، در این ماه ها برای دیدن پدیده شب های سفید افزایش پیدا می کند.

اگر شما هم قصد سفر به روسیه را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که در این تاریخ و بازه زمانی به سن پترزبورگ سفر کنید. برای آشنایی بیشتر با این پدیده در روسیه و تفریحاتی که در این زمان برای مسافران فراهم شده است.

شب های روشن پدیده‌ا ی رایج در کشور روسیه می‌باشد که می‌توانید آن را در شهرهای دیگر به جز سنت پترزبورگ نیز مشاهده نمایید. در صورتی‌که علاقه‌مند به بازدید و گشت و گذار از کشور روسیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی هم با پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ آشنا باشید تا بتوانید یکی از هیجان انگیزترین و حیرت انگیزترین پدیده‌های دنیا را در سفر به این شهر مشاهده نمایید.

معرفی شب های سفید سن پترزبورگ

این پدیده از اواخر می شروع شده و تا نیمه های دوم ماه ژوئیه ادامه خواهد داشت. اما روشن ترین شب ها و اوج روشنایی این پدیده، از ۱۱ ژوئن تا ۲ ژوئیه است. با وجود این که بیشترین میزان شب های سفید در سن پترزبورگ صورت می گیرد، اما این شهر تنها شهر روسیه نیست که می توانید در آن تجربه دیدن شب های سفید را داشته باشید.

شب های سفید در روسیه

تمامی شهرهایی که موقعیت مکانی آن ها ۵۹ درجه بالای عرض جغرافیایی باشد، می توانند شب های سفید را تجربه کنند. برخی از این شهرها شامل شهرهای مورمانسک، نوریلسک، ولوگدا، چرپووت، ماگادان، سورودوینسک و خانتی مانسیسک می شوند. اما بهترین تجربه از این پدیده را می توانید تنها در شهر سن پترزبورگ روسیه داشته باشید.

علاوه بر این که شب های سفید در سن پترزبورگ دیدنی تر هستند، بلکه بسیاری از جشنواره ها و مراسم های مخصوص هم در این شهر برگزار می شوند. جشنواره هایی که در این زمان برگزار می شوند در سطح جهانی شناخته شده هستند. در کنار این مراسم ها و جشنواره ها، بسیاری از موزه ها و تاترها در روسیه هم تخفیف می خورند.

شب های سفید سن پترزبورگ بهترین زمان سفر به روسیه برای زوج های جوان و افرادی که قصد رفتن به ماه عسل را دارند است. در این زمان از سال بسیاری از رستوران ها و هتل هایی که ویو و نمایی رمانتیک دارند تخفیف خورده و افراد می توانند به همراه همسر خود به این مکان ها مراجعه کنند. همچنین این که این پدیده در فصل تابستان رخ می دهد، باعث می شود که گل های زیبای سطح شهر در سن پترزبورگ، نمای بهتری از این شهر به شما بدهند. سن پترزبورگ در دوران این پدیده، بهترین مکان برای عکاسی خواهند بود.

مکان های دیدنی در شب های سفید روسیه

مکان های دیدنی در شب های سفید روسیه

پیش تر هم اشاره شد که در زمان وقوع شب های سفید روسیه، جشنواره های بسیاری برگزار شده و بسیاری از جاذبه های گردشگری روسیه تخفیف دارند. علاوه بر این که می توانید در این زمان از موزه ها و بناهای تاریخی زیادی در روسیه با قیمت بسیار کمتر دیدن کنید، می توانید در این جشنواره ها هم شرکت کرده و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی این کشور بیشتر آشنا شوید. در ادامه این بخش برخی از جذاب ترین جشنواره های روسیه در شب های سفید معرفی شده اند.

حتماً بخوانید:

فستیوال صداها و رنگ ها

فستیوال صداها و رنگ های شب های سفید روسیه یکی از دوست داشتنی ترین فستیوال های سن پترزبورگ است. در این فستیوال بچه ها از سن های مختلف گرد هم آمده و استعداد خود را در موسیقی و هنر به نمایش می گذارند.
همچنین در این فستیوال وورک شاپ ها و کارگاه های هنری بسیاری هم برگزار می شوند که افراد می توانند کودکان خود را در این وورک شاپ ها ثبت نام کنند. در روزهای برگزاری مسابقات این فستیوال، تمامی بچه ها آموخته های خود در این کارگاه ها را به نمایش می گذارند. اگر به همراه فرزندان خود به روسیه سفر می کنید، این فستیوال می تواند بهترین جشنواره برای آن ها باشد.

فستیوال ستاره

فستیوال ستاره های شب های سفید روسیه یکی از ۱۰ فستیوال برتر دنیاست که در زمان شب های سفید برگزار می شود. این فستیوال بزرگ و مجلل در تاتر مارینسکی روسیه برگزار می شود. در این فستیوال هنرهای بسیاری به نمایش گذاشته می شود که برخی از آن ها شامل اجرای موسیقی کلاسیک و اپرا می شوند. اگر به هنر دوران کلاسیک، رقص باله و هنرهای اصیل با سبک اروپایی علاقه داشته باشید، این فستیوال می تواند بهترین فستیوال برای شما باشد.

فستیوال بادبان های قرمز

فستیوال بادبان های قرمز

فستیوال بادبان های قرمز بهترین فستیوال برای نوجوانان و فارغ التحصیلان این کشور است. اما تنها این گروه سنی نیستند که به این فستیوال می روند. در طی این مراسم یک قایق با بادبان های سفید از رودخانه نوا عبور می کند. سپس مراسم با آتش بازی و اجرای کنسرت در فضای باز ادامه پیدا می کند. افرادی که در این فستیوال شرکت کرده اند می توانند از غذاهای خیابانی سرو شده در این جشنواره هم لذت ببرند.

کارناوال نمایش های تاریخی روسیه

از زمان شروع شب های سفید روسیه، در سرتاسر سن پترزبورگ کارناوال ها و نمایش های دوره گردی بسیاری را مشاهده خواهید کرد. این نمایش ها بیشتر قصد دارند تا اتفاقات تاریخی روسیه را به نمایش بگذارند. در کارناوال ها و نمایش های خیابانی شب های روسیه، افراد می توانند با فرهنگ و سنت های تاریخی روسیه به خوبی آشنا شوند. تماشای این نمایش ها بسیار ارزان بوده و مبلغ زیادی از شما بابت ایستادن و تماشا کردن گرفته نمی شود.

فستیوال موسیقی

فستیوال موسیقی که ۲۵ سال است در زمان شب های سفید در روسیه برگزار می شود، یکی از بهترین فستیوال های موسیقی دنیاست. در طی این فستیوال، هنرمندان موسیقی پاپ از سراسر روسیه و جهان به سن پترزبورگ می آیند تا در این جشنواره اجرا داشته باشند. صداهای آشنایی که در کنار رودخانه نوا به اجرای موسیقی می پردازند، تمامی جمعیت را شگفت زده می کنند. اگر طرفدار موسیقی پاپ هستید، این جشنواره می تواند بهترین خاطره سفر را برای شما رقم بزند.

علت بروز پدیده شب های سفید روسیه چیست؟

به زبان ساده باید گفت که علت علمی بروز پدیده شب های سفید روسیه، موقعیت قرار گرفتن زمین رو به روی خورشید است. محور چرخشی کره زمین کمی مورب بوده و به گونه ای در جلوی خورشید قرار می گیرد که خورشید مدت طولانی تری روی برخی از نواحی می تابد.

البته باید در نظر داشته باشید که شب های سفید به این معنی نیست که خورشید در تمام روز دیده می شود. بلکه در ساعات غروب خورشید در خط افق غروب می کند. اما اشعات آن هنوز هم به روسیه رسیده و باعث می شود تا اندازه همیشه شب ها تاریک نباشد. در واقع می توان گفت که گویا زمان غروب خورشید طولانی تر می شود.

علت بروز پدیده شب های سفید روسیه

تاثیر پدیده ی شب های سفید روسیه روی مردم چیست؟

اگر چه شب های سفید روسیه و شهر سن پترزبورگ واقعا زیباست و مردم زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می کند اما تاثیرات منفی آن را روی زندگی مردم این شهر نباید نادیده گرفت. روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می کنند تا از این فرصت استفاده کنند و در شب های سفید سن پترزبورگ، به پیاده روی های طولانی در خیابان های خلوت شهر بپردازند.

حقایقی درباره پدید شب های سفید روسیه

تا این بخش با پدیده شب های سفید روسیه به خوبی آشنا شدیم و فهمیدیم که در این بازه زمانی چه تفریحاتی در انتظارمان است. اما هنوز برخی حقایق جالب درباره این رویداد وجود دارد که شاید برایتان جالب باشد بدانید. در ادامه این بخش به برخی از حقایق جالب درباره پدیده شب های سفید سن پترزبورگ اشاره شده است.

تصاویر شب های سفید روسیه

میزان روشنایی هوا در سن پترزبورگ بیشتر از سایر شهرهاست و به همین دلیل بهترین مکان برای دیدن شب های سفید روسیه، شهر سن پترزبورگ است.
مسافران در سفر معمولا به دلیل جت لگ بی خواب یا بدخواب می شوند. اما مردم محلی خود روسیه هم در زمان رویداد شب های سفید دچار اختلالات خواب و کسالت می شوند. برای جلوگیری از این موضوع، ساکنین شهرهایی که شب های سفید در آن ها رخ می دهد، از پرده های ضخیم استفاده می کنند.
در زمان وقوع این پدیده، چراغ های خیابان اصلا روشن نشده و به مدت ۱ ماه خاموش می مانند.
بیشتر مردم روسیه دوست دارند که در این زمان شب ها به پیاده روی رفته و از روشنایی شب های سفید لذت ببرند.
پدیده شب های سفید از نظر اقتصادی کمک بزرگی به روسیه می کند، چرا که میزان گردشگران در این یک ماه بسیار زیاد می شود.

منبع : الی گشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا