دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به روسیه پهناورترین کشور دنیا و جاذبه های آن

راهنمای سفر به روسیه

روسیه از دیرباز با ایران روابط حسنه‌ای داشته است و امروزه میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است که برای مشاهده جاذبه‌های گردشگری و توریستی این کشور، به آن سفر می‌کنند. کشور پهناور روسیه، سرزمین خرس‌های گریزلی، سیبری و مردمان قد بلند و بو است. روسیه دارای سنت‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی است که این موضوع باعث جذابیت بیشتر سفر به این کشور می‌گردد.

مردم روس نژادی از نژادهای اسلاو شرقی هستند، که مردمان این نژاد عمدتاً در روسیه و کشورهای همسایه سکونت دارند. نام روسیه از همین نام منشأ گرفته‌است. روس‌ها به زبان روسی سخن می‌گویند. جمعیت این گروه قومی در روسیه ۱۱۵٬۸۸۹٬۱۰۷ نفر و با احتساب سایر کشورها این رقم به ۱۵۰ میلیون نفر می‌رسد. روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.

هزینه های ویزای روسیه

بسته به شرایطی که دارید و نوع سفری که می‌خواهید بگذرانید، می‌توانید ویزای ۱۴ روزه و یا یک ماهه دریافت کنید. اما برای تهیه ویزای روسیه، شرایطی مورد نیاز است که تعدادی از آنها را در اینجا می‌آوریم:

اگر ویزای یک ماهه می‌خواهید، باید بلیط رفت و برگشت، و رزرو هتل و یا اقامتگاهی که حداقل به مدت ۲۰ روز در آنجا اسکان دارید را نیز ارائه دهید.

برای ورود به روسیه، حتما باید از پایتخت آن، شهر مسکو، وارد شوید. اما برای خروج، شهرهای دیگر روسیه نیز این اجازه را می دهند. البته می تونید از شهر سوچی روسیه هم وارد کشور روسیه بشید. سوچی یکی از شهرهای روسیه است که در یکی از فدرال های روسیه قرار گرفته و به عنوان مروارید سیاه دریای سیاه شناخته می شود.

اگر ویزای ۱۴ روزه سیاحتی (گردشگری) می‌گیرید، رزرو هتل و پرواز باید انجام شده باشد. اگر مدت اقامت شما بر طبق آنچه که برای هتل و یا اقامتگاه خود رزرو کرده‌اید، کمتر از ۱۴ روز باشد، به اندازه رزرو هتل شما، ویزا صادر خواهد شد. اگر به قصد تمدید ویزای خود باشید، باید خاک روسیه را ترک کنید تا بتوانید دوباره درخواست ویزا بدهید.

قیمت ویزای روسیه، یک عدد قطعی ندارد، چرا که بر حسب مدت ویزا، قیمت ارز و مدت انتظار برای ویزا، قیمت‌های آن تفاوت می‌کند. به عنوان مثال این هزینه برای یک ویزای توریستی عادی ۱۴ زوزه، حدود ۳۷۰ هزار تومان، در وضعیت فوری ۱۴ روزه، ۵۸۰ هزار تومان و عادی یک ماهه، ۴۳۰ هزار تومان خواهد بود.

روسیه

راههای سفر به روسیه

ابتدا در نظر بگیریم با چه روشی می‌خواهیم به روسیه سفر کنیم. به طور معمول به دو روش می‌توان به کشور روسیه سفر کرد؛ در روش اول از مرزهای زمینی ایران خود را به کشورهای همجوار مانند گرجستان برسانید و از آنجا به روش دریایی و یا زمینی به روسیه سفر کنید و در روش دوم، می‌توان به صورت مستقیم و با یک بلیط هواپیما خود را به روسیه رساند.

پس در هر دو حالت باید هزینه های جاری را از سازمان‌های مربوطه جویا شد. چرا که همانطور که می‌دانید، قیمت‌ها با نوسان قیمت ارز، به میزان زیادی تغییر می‌کند. بسته به اینکه چه نوع پروازی انتخاب کنید، تغییر خواهد کرد. برای مثال، قیمت کنونی بلیط رفت به شهر مسکو، بین ۸۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰۰٫۰۰۰ تومان فرق می‌کند.

اگر مشتاق سفر زمینی هستید، باید زمان بیشتری برای این سفر در نظر بگیرید، چرا که سفر با اتومبیل شخصی و یا اتوبوس، زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

ارزیابی هزینه های سفر به روسیه و مسکو

برای رفتن به روسیه به روش زمینی دو روش اصلی وجود دارد:

  • مسیر اول: از تهران به باکو بروید و از آنجا به مسکو
  • مسیر دوم: از تهران به آنکارا و بعد استانبول و بخارست و از آنجا به مسکو

به این ترتیب، باید در این سفر زمینی، هزینه‌‌های اتوبوس‌های مربوطه را برای روز موعود از پایانه‌های مسافربری جویا شوید.

مسکو

بهترین زمان برای سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه بستگی به شما و هدف‌تان از سفر دارد. اگر برای اسکی و ورزش‌های زمستانی می‌روید، ماه‌های نوامبر تا آپریل (آبان تا اردیبهشت) را انتخاب کنید. در این زمان هزینه‌ی اقامت در ریزورت‌های کوهستانی بالاست اما برای کسانی که دنبال زمستان‌های سرد روسیه هستند بهترین موقع است.

برای شرکت در رویدادها و فستیوال‌های فرهنگی مثل «روز پیروزی» (9 می) اواخر بهار و اوایل پاییز (اردیبهشت و خرداد-مهر و آبان) را در نظر داشته باشید.

تابستان‌ روسیه از ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا اواسط مهر) «های سیزن» است و بالاترین قیمت‌های اقامتی ارائه می‌شود. بنابراین بهتر است که از قبل همه چیز را رزرو کنید. در شهر سنت پترزبورگ قیمت‌ها بالاتر هم می‌رود و دلیلش به خاطر «شب‌های سفید» است که از 21 خرداد تا 11 تیر اتفاق می‌افتد. این شب‌ها آسمان روشنی دارد و اصطلاحا هوا گرگ و میش است.

هزینه اقامت در سفر به روسیه

هزینه اقامت در هاستل های مسکو

در شهر مسکو هاستل هایی با قیمت های بسیار مناسب و امکانات مناسب وجود دارد که گردشگران زیادی از آن ها استفاده می کنند. اگر قصد اجاره هاستل اشتراکی با امکانات خوب را داشته باشید باید برای هر شب در حدود ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید، اما اگر استفاده از هاستل های خصوصی مد نظر شماست، برای هر شب اقامت بودجه ای در حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید.

هزینه اقامت در هتل های مسکو

در این شهر از هتل یک ستاره تا پنج ستاره یافت می شود. از هتل های پنج ستاره شروع کنیم. گران ترین و مشهورترین هتل های مسکو (مانند هتل فور سیزن) چیزی در حدود شبی ۳ میلیون برایتان آب می خورد. اما هتل های پنج ستاره ای هم وجود دارند که می توانید با شبی یک میلیون اتاق بگیرید. هزینه اقامت در هتل های یک ستاره تا چهار ستاره نیز به شرح زیر است.

  • یک ستاره: حدود ۱۰ تا ۴۰ دلار
  • دو ستاره: حدود ۲۰ تا ۷۰ دلار
  • سه ستاره: حدود ۳۰ تا ۱۳۰ دلار
  • چهار ستاره: حدود ۵۰ تا ۱۷۰ دلار

rosie

هزینه حمل و نقل در روسیه

مترو یکی از بهترین و ارزان ترین روش های حمل و نقل در هر شهر پیشرفته ای است و اتفاقا این موضوع در مورد کشور روسیه دو چندان صادق است. متروی شهرهای بزرگ روسیه همچون مسکو بسیار بزرگ و زیباست و استفاده از آن به خودی خود گردش محسوب می شود. متروی مسکو ۱۵۰ ایستگاه دارد که اکثر نقاط این شهر را پوشش می دهند. برای صرفه جویی در هزینه های سفر بهتر است از بلیط های ده یا بیست سفره استفاده کنید. هزینه بلیط یک سفره ۵۰ روبل و هزینه بلیط ۲۰ سفره ۱۹۵ روبل است.

هزینه تاکسی ها در مسکو از ۶ هزار تومان شروع می شوند و به ازای هر یک کیلومتر حدود ۸۰۰ تومان به آن اضافه می شود.

هزینه خورد و خوراک در مسکو

هزینه یک وعده غذای متوسط برای هر فرد در مسکو چیزی در حدود ۳۰ الی ۵۰ دلار است. هزینه صبحانه در پایتخت روسیه به طور میانگین برای هر وعده حدود ۵ تا ۱۰ دلار و برای ناهار و شام در حدود ۱۰ الی ۲۰ دلار است. البته این اعداد برای وعده های غذایی معمولی هستند و در صورتی که از گزینه های مقرون به صرفه استفاده کنید هزینه های شما کاهش خواهند یافت.

هزینه گردش و تفریح و خرید در روسیه

روسیه و به خصوص شهرهای مسکو و سن پترزبورگ موزه های فراوان و شگفت انگیزی دارند که باید از آن ها دیدن کنید. البته اگر نگران هزینه ورودی این موزه ها باشید حق دارید. اما جای نگرانی نیست. شما می توانید از روز سومین یک شنبه ماه برای بازدید از این موزه ها استفاده کنید. بیشتر موزه ها در این روز از هر ماه رایگان هستند.

کاخ کرملین هم که معرف حضور هست. برای ورود به این مجموعه باید ۸ دلار هزینه کنید. مجموعه ترتیاکوف هم که به عنوان گنجینه ملی هنرهای زیبای روسیه مشهور است هزینه ورودی ۶ دلاری دارد. اما پیشنهاد می کنیم از این محل دیدن کنید، چرا که این مجموعه یکی از بزرگترین موزه های جهان است.

rasha

امنیت در کشور روسیه

نیروهای امنیتی و پلیس روسیه تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا کشورشان برای مسافران و مهمانان جام جهانی امن باشد. بنابراین نباید نگران باشید. هرچند دولت روسیه بعضی مناطق خطرناک کشورش را معرفی کرده که می‌توان به چچن، جمهوری اینگوشتیا و داغستان اشاره کرد. نژادپرست‌ها و نئونازی‌های روسی و مامورهای قلابی پلیس هم از دیگر افرادی هستند که ممکن است مسافران را تهدید کنتد. به جز روس‌ها خطر حمله‌ی حیوانات وحشی مثل خرس در مناطق دورافتاده‌ی کوهستانی سیبری هم وجود دارد.

دیدنیهای کشور روسیه

دریاچه بایکال

این دریاچه، عمیق ترین دریاچه ی جهان است، که در شرق سیبری واقع شده است. با زلال ترین آب دریاچه ای روی زمین، این دریاچه 1500متر عمق دارد. دره ها ی آب افشان: صدها آب فشان که بخار و آب از آن خارج می شود در این منطقه که نام آن کامچاتکا است قرار گرفته اند. این محل در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

اثر تاریخی مادر میهن

این مجسمه عظیم و یادبود گرانبها به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مجسمه با 85 متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادی در امریکا بوده و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است، این زن نماد کشور روسیه است. کاخ پیترهوف: این کاخ توسط پیتر اول در اوایل قرن 17میلادی در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شده است. این بنا بیشترین آمار جذب توریست در روسیه را دارد.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سن باسیل واقع در میدان سرخ بی شک بنایی بی همتاست . هشت کلیسا با گنبد های افسانه ای و رنگارنگ ، دور تا دور کلیسای چادری شکل مرکزی حلقه زده اند.

کاخ

کاخ کرملین مسکو

یک قلعه تاریخی است که بصورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده و (از جنوب) بر رودخانه مسکوا، )از شرق) بر میدان سرخ و (از غرب) به باغ الکساندر مشرف است. بنای این کاخ در سال ۱۴۸۷ به پایان رسید. نام مشهور این کاخ کرملین است (که بزبان روسی بمعنای دژ می‌باشد).

قطب های جمهوری کومی

هیچ کس از تاریخ دقیق ساخت یا آفریده شدن این بناهای عجیب اطلاعی در دست ندارد. البته دانشمندان معتقدند تنها دست توانای خداوند می تواند چنین اثری را بر جای گذارد. بلندترین این صخره ها 42متر ارتفاع دارد و دانشمندان می گویند قدمت آنها به 200میلیون سال پیش باز می گردد.

کوههای البروس

بلندترین نقطه ی روسیه این کوهها هستند، حتی برخی معتقدند بلندترین نقطه ی اروپا نیز کوههای البروس است. بسیاری از توریست ها برای اسکی و اسنوبرد هرساله به این کوهها می آیند. ارتفاع کوه البروس 5600 متر برآورد شده است.

تندیس

در سفر به روسیه چه سیم‌کارتی بگیرم؟

4 اپراتور اصلی در روسیه فعالیت می‌کنند که هرکدام‌شان بسته‌ها و تعرفه‌های متنوعی دارند. قیمت سیم‌کارت‌های معمولی بین 200 تا 500 روبل است و همین اندازه هم اعتبار اولیه دارد. بد نیست موقع خرید از فروشنده بخواهید که حدود 500 روبل برای‌تان شارژ کند. برای خرید سیم‌کارت‌ها فروشگاه‌های زیادی در سطح شهر و فرودگاه‌ها هستند که به شما توصیه می‌کنیم همان موقع ورود و در فرودگاه سیم‌کارت تهیه کنید. سیم‌کارت‌ها معمولا فعال هستند و نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهید. اگر تصمیم گرفتید از موبایل روسی خود با خارج از روسیه تماس بگیرید، این کار را نکنید چون خیلی گران است.

به این 5 دلیل توریست‌ها به روسیه سفر کردند

1.خیلی از آدم‌ها برای سفرهای‌شان دنبال «ترین‌ها» هستند. افرادی که در این دسته قرار داشتند به روسیه فکر کردند چون اینجا بزرگ‌ترین و پهناورترین کشور دنیاست.

2.به جز افراد شماره‌ی 1، یک سری اشخاص فقط به بهانه‌ی دیدن موزه‌ها، بناهای تاریخی و معماریزیبای مسکو و سنت پترزبورگ به روسیه سفر کردند. شما هم اگر تیپ سفرتان فرهنگی و متفکر است، از گشت و گذار در روسیه لذت خواهید برد. داستان اعدام خاندان تزاری، انقلاب بولشویکی و حکومت کمونیستی شوروی سابق بخش مهمی از تاریخ روسیه هستند و تقریبا همه‌ی ما دوست داریم جایی که چنین اتفاقاتی افتاده را ببینیم.

3.«شب‌های سفید» شهر سنت پترزبورگ هم دلیل خوبی برای سفر است. زمانی که شب‌ها هم خورشید در آسمان است و هیچ تاریکی وجود ندارد. خیلی از آدم‌ها برای دیدن هوای گرگ و میش شهر سنت پترزبورگ به روسیه رفتند.

4.روسیه به خاطر وسعت زیادش، طبیعت بکر و زیبایی دارد که برای طبیعت‌گردها و عاشقان ماجراجویی مقصد خوبی است. انتخاب‌های شما در طبیعت‌گردی روسیه می‌تواند از سردترین جا مثل سیبری باشد تا معتدل‌ترین شهر یعنی سوچی. اما تفریحات و ورزش‌های زمستانی از هر نوعی که فکرش را بکنید، مهم‌ترین عامل برای سفر ماجراجویان است.

divider

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

از هزینه های سفر به یونان بدانید!

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا