دسته‌بندی نشده

رژیم انار ؛ آیا لاغری با انار واقعیت دارد؟

چگونه با رژیم انار لاغر شویم؟

انار علاوه بر اینکه دارای ویتامین‌های فراوانی بوده و برای سلامتی مفید است، در کاهش وزن نیز نقش اساسی دارد و میزان چربی‌های بدن را کاهش داده و موجب سوخت و ساز چربی در بدن می‌‌شود.

میوه انار پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن است و آنتی اکسیدان‌های مختلف در آن‌ از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می‌کند.

انار غنی از ویتامین ث. و آنتی اکسیدان‌ها است و می‌توانند به تاخیر علائم پیری کمک کند. این آنتی اکسیدان‌ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال‌های تیره مبارزه می‌‌کنند.

کاهش وزن با انار

معجزه انار و آب انار برای لاغر کردن

آب انار، چربی‌های اضافه را آب می‌‌کند

انار خاصیتی آنتی اکسیدان دارد که تقریبا ۳ برابر چای سبز است. همچنین آب انار از تجمع از تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی جلوگیری می‌‌کند. انار ترش طبعی سرد و خشک دارد اما انار شیرین سرد و معتدل است.

انار حاوی ویتامین‌هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است که سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن و کاهش وزن می‌‌شود. همچنین این میوه با از بین بردن اسید‌های چرب نقش موثری در کاهش چربی‌های اطراف شکم دارد.

بهترین زمان مصرف این میوه در هنگام صبح است که باید با گلپر مصرف شود. مصرف انار با گلپر از دل درد جلوگیری می‌‌کند و سبب جذب بهتر آن می‌‌گردد.

همچنین این میوه برای کسانی که طبع گرمی دارند و گاهی دچار خارش می‌‌شوند نیز بسیار مناسب است. آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک‌های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌‌شود.

مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می‌‌شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می‌‌شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می‌‌کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می‌‌شود.

رژیم لاغری با انار

کاهش وزن سریع با رژیم انار

چرا انار به لاغری کمک می‌‌کند؟

انار به دلیل وجود تانن، آنتوسیانین و سطح بالایی از فلاونوئیدها و پلی فنل‌ها است. این ترکیبات نقش مهمی ‌‌در رژیم لاغری سریع با انار بازی می‌کنند. همچنین این میوه‌ی پرخاصیت دارای خواص قوی ضد تومور، آنتی اکسیدان و ضد التهابی است. در این قسمت از خواص انار و مصرف آن برای شما می‌‌گوییم تا بیشتر با این میوه آشنا شوید.

  • کاهش چربی بدن و جلوگیری از مقاومت به انسولین
  • سبب ایجاد احساس سیری و کنترل اشتها
  • کاهش قند خون
  • دارای فیبر بالا و جلوگیری از یبوست
  • دارای آنتی اکسیدان و کمک به کاهش وزن
  • دارای خاصیت دیورتیک (ادرارآور) طبیعی و کمک به دفع آب اضافی بدن

میوه‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و سبب دفع سموم از بدن می‌‌شوند. بنابراین در رژیم‌هایی که متکی بر یک میوه هستند می‌‌توانید به سرعت تغییرات را ببینید. از سالم ترین میوه‌هایی که می‌‌توانید با کمک آن رژیم لاغری را شروع کنید، رژیم انار است.

انار میوه‌ای است که سرشار از ویتامین‌های C و A و E است و آب انار منبع غنی پلی فنول است که جزئی از آنتی اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شود. شما از انار می‌‌توانید برای کاهش وزن و آب کردن چربی‌های زائد استفاده کنید.

کاهش وزن با انار

چگونه به راحتی با انار وزن کم کنیم؟

آب انار، رب انار و کنسانتره انار

شما علاوه بر انار می‌‌توانید از رب انار و کنسانتره آن نیز استفاده کنید. این میوه به آب شدن چربی‌های اطراف شکم کمک می‌‌کند و وزن شما را ثابت نگه می‌‌دارد.

انار به دلیل داشتن سدیم، کربوهیدرات، آهن، پتاسیم و ویتامین‌های C و B و کلسیم در درمان انواع بیماری‌ها موثر بوده و میزان اسیدهای چرب را در خون کاهش می‌‌دهد.

آب انار نیز به لاغری کمک بسیاری می‌‌کند زیرا سبب کاهش میزان کلسترول می‌‌شود و در نتیجه به لاغری شکم کمک می‌‌کند. راز موفقیت انار در این است که به عمق بافت‌های بدن راه می‌‌یابد و از تجمع چربی‌های جلوگیری می‌‌کند.

اسید لینولنیک و پولیفنول موجود در انار باعث سوخت و ساز بدن می‌‌شود و چربی‌های اضافه بدن را می‌‌سوزاند. با داشتن رژیم غذایی مناسب می‌‌توانید از شر چربی‌های زائد خود برای همیشه نجات یابید.

رژیم لاغری سریع با انار را چگونه انجام دهیم؟

در این رژیم محدودیتی برای خوردن انار وجود ندارد و شما باید به جای وعده‌های غذایی یک کاسه انار میل کنید و انار را با میان وعده‌های پرکالری تعویض کنید.یکی از روش‌های لاغری سریع با انار، رژیم سه روزه انار است.

به شما اکیدا توصیه می‌‌شد که از انار در منزل استفاده کنید و می‌‌توانید علاوه بر انار، از آب‌انار هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این رژیم نباید بیش از سه روز ادامه پیدا کند چراکه ممکن است عدم دریافت مواد معدنی به سلامتی شما ضربه بزند.

شما در خوردن چای و انواع دم‌نوش‌ها آزاد هستید و می‌‌توانید انتظار داشته باشید که ۵ کیلو در این چند روز کاهش وزن داشته باشید که این به خاطر محدودیت مصرف کالری برای سه روز کامل، فیبر بالا و اثر ادرارآوری رژیم لاغری سریع با انار است.

همچنین شما می‌‍توانید از سالادهایی که با انار آماده می‌شود نیز استفاده کنید بطور مثال سالاد اسفناج و انار، گل کلم و انار و کاهو و انار . البته دقت داشته باشید که معمولا در این سالادها از گردو، توت‌فرنگی و سس‌های مختلف استفاده می‌شود که شما مجاز به استفاده از آن‌ها در این رژیم نیستید.

کاهش وزن با انار

انار بهترین راه برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری با میوه انار و کاهش وزن در 9 روز

شما عزیزان باید همراه این برنامه رژیمی روزانه 3 لیوان آب انار را به عنوان میان وعده میل نمایید. با این برنامه هفتگی و رعایت نکات مربوطه پس از 9 روز می توانید کاهش وزن را در خود احساس کنید.

رژیم لاغری انار علاوه بر کاهش چربی های بدن و کاهش وزن موجب بهبود دستگاه گوارش و شادابی و طراوت پوست نیز می شود.

نکته : رژیم غذایی زیر را باید با مصرف روزانه 3 لیوان اب انار به عنوان میان وعده میل نمایید.

صبحانه

یک لیوان شیر – یک قاشق غذاخوری عسل- سه عدد خرما . دو لیوان آب لیمو شیرین

ناهار

سالاد کاهو یک بشقاب و یک لیوان آب انار

عصرانه

یک لیوان آب لیمو شیرین- سه عدد خرما و یک لیوان آب انار

شام

یک لیوان آبغوره- عدسی یک بشقاب- 1/4 ماهی- یک عدد خرما- دو قاشق روغن زیتون و یک لیوان آب انار


سالاد اسفناج و انار

از نکات مهمی که باید در مورد این رژیم رعایت کنید، خوردن دم نوش ترکیبی از انار، زنجبیل و چای سبز است که باید در ابتدا این مواد را ترکیب کرده و ۷ دقیقه زمان دهید تا مواد مفید آن‌ها باهم ترکیب شوند. در رژیم لاغری سریع با انار، این معجون صبح‌ها و در حالت ناشتا نوشیده می‌شود.

این معجون ترکیب خوبی برای کاهش وزن و بخصوص چربی‌های شکمی است. اگر شما مبتلا به دیابت و یا سایر بیماری‌های مزمن هستید، باید قبل از شروع این رژیم با دکتر متخصص خود مشورت کنید. همچنین کرفس می‌تواند در کنار شما باشد تا با شمردن کالری‌های مصرفی سریع‌تر به هدف خود دست پیدا کنید.


عوارض باورنکردنی مصرف انار

انار با تمام خاصیت‌هایی که دارد در صورت مصرف بیش از حد، ممکن است باعث اختلالات در هضم شود. همچنین احتمال دارد سبب حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال شود و یا دستگاه گوارش را تحریک نماید. نشانه‌هایی از بروز آلرژی هم در برخی افراد دیده شده است.

افرادی که مبتلا به زخم معده هستند باید از مصرف بیش از حد خودداری کنند و در صورت مصرف باید نبات و زنجبیل بخورند. معمولا انار را برای مبتلایان به اسهال پیشنهاد می‌‌کنند چرا که مصرف آن به همراه هسته‌های آن باعث ایجاد یبوست می‌‌شود. بنابراین در صورتیکه دارای بیماری و یا حساسیت خاصی هستید قبل از آغاز رژیم حتما با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

ماسک انار: فواید انار برای پوست صورت و بدن ، طرز تهیه ماسک انار

فواید شگفت انگیز جوشانده پوست انار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا