دسته‌بندی نشده

روش و مدت نگهداری از دل و قلوه با جگر گوسفندی

مدت ماندگاری جگر در یخچال

جگر یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و جگرکی های متفاوتی هم در تمامی شهرهای ایران وجود دارند که این غذای خوشمزه را با نان و سبزی تازه سرو می کنند. خواص جگر گوسفند بسیار زیاد است و یکی از مواد غذایی مغذی به حساب می آید که برای سلامتی مفید می باشد.

این منبع غذایی خواص زیادی دارد و به دفع مواد سمی از بدن و همچنین بازیابی سیستم ایمنی و هضم غذا کمک خواهد کرد. جگر گوسفند می تواند منبع شگفت انگیزی از ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای چرب، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها باشد. ولی اگر این ماده خوراکی مقوی را تهیه کردید تا چه مدت می توانید در یخچال و فریزر نگهداری کنید؟ برای آشنایی با چگونگی نگهداری جگر در فریزر با ما همراه باشید.

طرز نگهداری جگر گوسفندی در فریزر

آیا جگر در فریزر خراب می شود؟

خیر. جگر در فریزر خراب نمی شود، ولی بهتر است جگر به صورت سالم مصرف شود و ترجیحا در فریزر نگهداری نشود، چون تمامی مواد غذایی خاصیت خود را بعد از قرار گرفتن در فریزر از دست می دهند و از طرفی جگر ماده غذایی بسیار حساس است که در صورت عدم توجه به بهداشت در تهیه آن، می تواند مسمومیت های شدیدی به همراه داشته باشد ولی اگر مجبور به این کار شدید کافی است یک ظرف دربسته انتخاب کنید و جگر را در آن ظرف گذاشته و سپس آن را به فریزر منتقل کنید.

مدت ماندگاری جگر در فریزر
هرچه مواد غذایی دارای پروتئین و مواد مغذی بالاتری باشند، سریعتر نیز فاسد می شوند، ولی در فریزرهای قوی که تا ۱۹ درجه خنک می کنند تا ۲ ماه براحتی می توان این مواد غذایی را نگهداری نمود. ولی در فریزهای معمولی دیگر بستگی به درجه حرارت فریزر دارد، اگر ۴۰ درجه باشد فقط ۲ هفته می توان نگه داشت.

مدت نگهداری جگر سیاه در فریزر
جگر سیاه خواص بسیاری دارد که برای بهره مندی کامل زا آن بهتر است به صورت تازه مصرف شود، ولی اگر مجبور به نگهداری در آن یخچال شدید تنها دو روز در یخچال قابل نگهداری است و بهتر است به هیچ عنوان در فریزر قرار داده نشود. ولی اگر مجبور به این کار شدید تا سه ماه می توانید جگر سیاه را در یخچال نگهداری کنید.

مدت ماندگاری جگر در یخچال

مدت زمان نگهداری دل و قلوه در فریزر
بهتر است تمامی مواد غذایی را تازه مصرف کنید ولی اگر مجبور شدید دل و قلوه را فریز کنید ما به شما پیشنهاد می دهیم دل و قلوه را در ظروف در بسته قرار گرفته و به مدت ۳ الی ۴ ماه در فریزر نگهداری کنید.

طرز نگهداری جگر گوسفندی در فریزر

جگر خواص بسیاری دارد و برای استخوان‌ها و عضلات بسیار مفید است، زیرا حاوی مقادیر فراوانی فسفر می باشد. فسفر نقش بسیار مهمی در اکثر واکنش‌های بیوشیمیایی بدن ورزشکاران دارد. جگر همچنین حاوی ویتامین B۱ بوده که ویتامینی اساسی در آزاد سازی انرژی کربوهیدرات‌ها، ارتقاء سلامت سیستم عصبی، ترمیم بافت‌ها و سلول‌های بدن ورزشکاران نقش مهمی دارد.

منبع : رستوران ارکیده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا