دسته‌بندی نشده

روش های ساده برای دریافت منیزیم

روش های ساده برای دریافت منیزیم، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش های ساده برای دریافت منیزیم

روش های ساده برای دریافت منیزیم

مکمل منیزیم برای بسیاری از افرادی که مشکل کلیوی دارند مفید است و در نبود آن به مشکلات زیادی از جمله کم خوابی و کاهش انرژی مواجه خواهند شد دریافت این ویتامین از طریق مکمل های موجود در بازار امکان پذیر خواهد بود

یکی از املاح مورد نیاز برای هر سلولی از بدن، منیزیم است که برای ایجاد بیش از 300 واکنش شیمیایی مختلف در بدن نقش دارد. علاوه بر عضلات، اعصاب بدن برای ارسال و دریافت پیام ها به این ماده معدنی نیازمندند. قلب و سیستم ایمنی بدن نیز از منیزیم بی نیاز نیستند.

روش های ساده برای دریافت منیزیم

تمامی سبزیجات با برگ های سبز تیره، غلات سبوس دار، آجیل و ماهی حاوی منیزیم هستند.

به گزارش Harvard health، مکمل های منیزیم در این میان برای لیست طولانی از شرایط پزشکی مانند تنش های ماهیچه ای، کاهش انرژی و مشکلات خواب به بازار عرضه شده است. اما باید به این نکته اشاره کرد که کمبود منیزیم بسیار نادر است و رسیدن به تعادل منیزیم تقریبا در همه وجود دارد.

برای افرادی که مشکل جذب منیزیم از طریق مواد غذایی دارند، مانند افراد مبتلا به سلیاک، مشکلات کلیوی و مشکلات گوارشی مزمن، مکمل های منیزیم می تواند بسیار مفید باشد. برخی داروها مانند انتی بیوتیک ها نیز می تواند با جذب منیزیم تداخل داشته باشد.

در مورد انرژی بخشی و بهبود چرخه خواب و رفع برخی دردهای بدن، از طریق مصرف مکمل منیزیم هنوز شک و تردید وجود دارد. اگر شما در مورد کمبود منیزیم نگران هستید، با پزشک خود برای تجویز یک آزمایش خون مشورت کنید.

روش های ساده برای دریافت منیزیم

برای حفظ سطح منیزیم در حد سالم می توانید از غذاهای با فیبر بالا، مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، غلات تصفیه شده، حبوبات و ماهی استفاده کنید. 350 میلی گرم منیزیم روزانه برای زنان و مردان، و 420 میلی گرم برای مردان بالای 50 سال توصیه شده است.

همچنین جالب است بدانید 1 اونس بادام تفت داده و خشک شده 80 میلی گرم منیزیم دارد. یک دوم فنجان اسفناج پخته شده 78 میلی گرم، سه چهارم فنجان سبوس 64 میلی گرم، 1 سیب زمینی پخته شده متوسط 48 میلی گرم و یک دوم فنجان لوبیای پخته شده 35 میلی گرم منیزیم دارد.

روش های ساده برای دریافت منیزیم

5 فایده منیزیم
منیزیم یکی از عناصر اصلی برای سالم ماندن است که در بیش از 300 واکنش زیست‌شیمیایی بدن دخالت دارد. از جمله فواید سلامت‌بخش متعدد منیزیم می‌توان به انتقال پیام‌های عصبی، تنظیم دمای بدن، سم‌زدایی، تولید انرژی و ساخت استخوان و دندان‌های سالم اشاره کرد.

متخصصان سلامت همیشه بر لزوم اهمیت دریافت مقدار کافی از ویتامین‌ها و عناصر معدنی در رژیم روزانه غذایی تاکید می‌کنند. روی، کلسیم و منیزیم مهم‌ترین این عناصرند که برای سلامت خوب و مطلوب ضروری و حیاتی‌اند. منیزیم در جذب کلسیم بدن کمک می‌کند و روی فعالانه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روش های ساده برای دریافت منیزیم

زنان در هر سنی از دریافت منیزیم سخت بهره می‌برند. گذشته از نقش تاخیرانداز در پوکی استخوان، از دیگر فواید سلامت‌بخش منیزیم در زنان می‌توان به تسکین عوارض یائسگی و سندرم دردهای پیش از قاعدگی (PMS) اشاره کرد. منیزیم همچنین خطر زایمان زودرس را به حداقل می‌رساند. دیگر فواید حیاتی و سلامت‌بخش منیزیم سنتز پروتئین،

کاهش اسپاسم‌های برونشیتی (تنگی مجاری تنفسی) در شش‌ها و بهبود عملکرد غده پاراتیروئید است. منیزیم قابلیت دسترسی زیستی به ویتامین B6 و کلسترول را افزایش می‌دهد، عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و از پوکی استخوان، بی‌خوابی، یبوست، سکته‌های قلبی، فشارخون بالا، میگرن، سنگ‌های کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند.​

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا