دسته‌بندی نشده

روش مصرف پودر هسته خرما + خواص

پودر هسته خرما چیست؟

شاید شما هم آشنایی چندانی با فواید هسته خرما نداشته باشید یا آن را جز ضایعات تلقی کنید اما هسته خرما از گذشته تا به امروز به دلیل فواید بی‌شماری که داشته است؛ همواره در طب سنتی و صنایع مختلف برای سلامتی و درمان برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مصرف پودر هسته خرما به کاهش فشار خون، کاهش قند خون و سم زدایی بدن کمک می‌نماید. هسته خرما سرشار از کربوهیدرات، فیبر، آهن، پتاسیم، روی، سلنیوم، فلوراید، اسیدهای چرب ضروری بدن و انواع ویتامین هاست. پودر هسته خرما در کارخانه جات فرآوری خرما به عنوان محصولی فرعی در صنایع روغن گیری و تولید محصولات، آرایشی، بهداشتی و به صورت پودری در انواع مکمل ها، صنایع غذایی و بهداشتی به کار می‌رود.

فواید اصلی هسته خرما

هسته خرما دارای مقادیر بالای کربوهیدرات، فیبر و انواع آمینواسیدهاست که در بهبود هضم و عملکرد سیستم گوارشی موثر است.
پودر هسته خرما در پاکسازی کلیه، درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا موثر است؛ از این نظر پودر هسته خرما برای انواع رژیم غذایی افراد عادی و ورزشکاران گزینه مناسبی به حساب می‌آید و این افراد می‌توانند پودر هسته خرما را در رژیم های غذایی خود جای دهند.

پودر هسته خرما چیست؟

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی هسته خرما در تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های قلبی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است.
قهوه هسته خرما فاقد کافئین است و کسانی که به کافئین درون قهوه حساسیت دارند، این نوشیدنی گزینه مناسبی برای رفع خستگی به حساب می‌آید.
هسته خرما به دلیل خواصی که در تولید انسولین خون دارد، در کنترل دیابت و قند خون موثر است از این جهت مصرف آن در افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود.
روغن هسته خرما به دلیل وجود انواع ویتامین ها از جمله ویتامین های K و A به درمان بیماری های زخم معده، کبد و بیماری های قلبی کمک می‌نماید.
روغن هسته خرما در درمان ریزش مو مناسب است و به تقویت ریشه مو کمک می‌کند. علاوه بر آن روغن هسته خرما به دلیل دارا بودن ویتامین E از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می‌نماید؛ به همین منظور شما می‌توانید از ماسک پودر هسته و شیر برای برای شادابی پوست استفاده کنید.

حتماً بخوانید:

آموزش روش کاشت هسته خرما در گلدان

آموزش روش کاشت هسته خرما در گلدان

خرما گیاه بسیار جالب و زیبایی است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که خرما را در خانه خود پرورش دهید و مراحل کاشت بذر خرما را از نزدیک ببینید؟

روش مصرف پودر هسته خرما

کسانی که به کافئین درون قهوه حساسیت دارند می‌توانند قهوه بدست آمده از پودر هسته خرما را جایگزین نوشیدنی های کافئین دار نمایند.
شما می‌توانید از پودر هسته خرما به عنوان مکمل ورزشی در انواع آبمیوه، شیک و اسموتی های پروتئینی استفاده نموده و آن را با نوشیدنی خود مخلوط نمایید.
پودر هسته خرما در تهیه انواع نان، کیک و بیسکویت ها به کار می‌رود که علاوه بر فواید بسیاری که دارد برای لاغری و کاهش وزن نیز موثر است.
از پودر هسته خرما می‌توان به عنوان دمنوش به همراه پودر زنجبیل و پودر دارچین استفاده نمود.
شما می‌توانید از ترکیب پودر هسته خرما به همراه شیر و عسل به عنوان نوشیدنی در صبحانه و میان وعده ها استفاده کنید و آن را در برنامه غذایی خود جای دهید.
روغن هسته خرما دارای فواید دارویی است و در مصارف صنعتی و تهیه مواد شوینده در شامپو، صابون و دهان شویه ها نیز به کار می‌رود.
پودر هسته خرما فاقد گلوتن است و برای افرادی که به گلوتن درون غلات حساسیت دارند گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این افراد می‌توانند از پودر هسته خرما در تهیه نان های رژیمی و بدون گلوتن استفاده نموده و به عنوان میان وعده ای مقوی از فواید بالای آن بهره مند شوند.

روش مصرف پودر هسته خرما

مضرات استفاده از پودر هسته خرما

پودر هسته خرما دارای طبیعتی گرم و خشک است به همین دلیل مصرف زیاد آن در افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود و ممکن است بروز مشکلات و حساسیت هایی مانند قرمز شدن پوست، جوش و خارش را در پی داشته باشد. همچنین افرادی که لوزالمعده حساسی دارند بهتر است پودر هسته خرما را با احتیاط مصرف نمایند؛ بنابراین این افراد بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.

چگونه دمنوش هسته خرما تهیه کنیم؟

همانطور که از فواید و خواص فوق العاده پودر هسته خرما مطلع هستید. در ادامه مطلب با هم به سراغ تهیه یک دمنوش گیاهی بسیار مفید با استفاده از پودر هسته خرما می‌رویم. این دمنوش از فرآوری و آسیاب دانه های هسته ی خرما تهیه می‌گردد و سرشار از فیبر، کربوهیدرات، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که در سلامتی بدن موثر است. برای تهیه دمنوش هسته خرما دو قاشق چای یا 4 گرم پودر هسته خرما را در آب جوش ریخته و به مدت 5 الی 10 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد و سپس آن را میل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا