دسته‌بندی نشده

روش طبخ ساندویچ دبل دان پنیری با مرغ

طرز تهیه ساندویچ دبل دان پنیری

ساندویچ دبل دان از دو لایه سینه مرغ سوخاری شده و لایه‌­های بیکن، کاهو و پنیر و… بدون هیچ نانی درست می‌­شود. استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت و مقدار صحیح ادویه­‌ها طعم بی نظیری به این غذا می‌­دهد. این فست فود بسیار محبوب و خوشمزه است و با سس­‌های دست ساز، کچاپ، خردل و… سرو می‌­شود. در ادامه مطلب طرز تهیه دبل دان پنیری را مرحله به مرحله می‌بینیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دبل دان پنیری :

تخم مرغ 1 عدد
لیمو ترش 1 عدد
آب 50 گرم
آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
سینه مرغ 2 عدد
پود پانکو 2 پیمانه
پنیر چدار ورقه‌ای 5 عدد
کاهو 3 برگ
بیکن 5 ورق
پودر سیر 1 قاشق چای‌خوری
پاپریکا 1 قاشق چای‌خوری
اورگانو 1 قاشق چای‌خوری
زیره 1 قاشق چای‌خوری
پودر پیاز 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری
گراماسالا 1 قاشق چای‌خوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه دبل دان پنیری :

طرز تهیه دبل دان پنیری در منزل

ابتدا ادویه مرغ را آماد‌ه می‌کنیم: یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری پودر سیر، یک قاشق چای خوری پاپریکا، یک قاشق چای خوری ارگانو، یک قاشق چای خوری زیره، یک قاشق چای خوری فلفل سیاه، یک قاشق چای خوری گراماسالا و یک قاشق چای خوری پودر پیاز را با هم درون یک ظرف مخلوط می‌کنیم.

طعم دهنده مرغ را آماد‌ه می‌کنیم: یک قاشق غذا خوری از ترکیب ادویه مرغ را درون ظرف نسبتا بزرگی می‌ریزیم‌. یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می‌کنیم و سپس نصف آب لیمو ترش را روی آن می‌ریزیم. نصف پیمانه آب ولرم، دو قاشق غذا خوری آرد سفید و یک قاشق غذا خوری آرد ذرت به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا همه مواد با هم ترکیب یکدستی ایجاد کنند.
سینه مرغ را طعم دار می‌کنیم: سینه‌های مرغ را درون ترکیب طعم دهنده‌ای که درست کردیم، قرار می‌دهیم و دو ساعت صبر می‌کنیم تا کاملا طعم بگیرند.
روکش مرغ سوخاری را درست می‌کنیم: در فاصله‌ای که برای طعم گرفتن مرغ‌ها صبر می‌کنیم، درون یک ظرف مواد لازم برای تهیه روکش سوخاری مرغ را آماده می‌کنیم. پودر سوخاری (پودر پانکو) را درون یک ظرف نسبتا بزرگ می‌ریزیم دو قاشق غذا خوری ترکیب ادویه را اضافه می‌کنیم. علاوه بر ترکیب ادویه ای که در مراحل قبل درست کردیم، یک قاشق چای خوری ارگانو، یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه به پودر سوخاری اضافه می‌کنیم. دو قاشق آرد گندم اضافه می‌کنیم و همه مواد را ترکیب می‌کنیم.

حتماً بخوانید:

سس دبل دان پنیری را آماده می‌کنیم: دو قاشق غذا خوری سس مایونز را درون یک ظرف می‌ریزیم. یک قاشق غذا خوری سس کچاپ را به آن اضافه می‌کنیم. یک قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. یک قاشق چای خوری ارگانو به سس اضافه می‌کنیم و مجدد هم می‌زنیم.
سینه‌های مرغ را درون ترکیب روکش سوخاری می‌غلتانیم: پس از دو ساعت که سینه‌های مرغ طعم دار شدند، آن‌ها را درون ترکیب سوخاری می‌غلتانیم تا آرد سوخاری کاملا به مرغ بچسبد و سطح مرغ کاملا آغشته به پودر پانکو باشد.

طرز تهیه دبل دان پنیری در منزل

سینه مرغ را سرخ می‌کنیم: سینه‌های مرغ را درون روغن داغ عمیق سرخ می‌کنیم. هنگامی که یک طرف سرخ شد، آن را بر می‌گردانیم تا سطح دیگر سینه مرغ سرخ شود و کاملا بپزد. مرغ سرخ شده را روی صافی یا دستمال قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود.
لایه‌های دبل دان پنیری را می‌چینیم: درون ظرفی که برای سرو دبل دان مدنظر داریم یکی از لایه‌های سینه مرغ را قرار می‌دهیم. روی تکه مرغ، یک لایه پنیر چدار می‌گذاریم. دو برگ کاهو را روی پنیر چدار اضافه می‌کنیم. چند قاشق از سسی که در مراحل قبل برای دبل دان درست کردیم روی کاهو می‌زنیم. چند ورق بیکن روی آن قرار می‌دهیم. مجدد یک لایه پنیر چدار می‌گذاریم سپس لایه دوم مرغ سوخاری را روی آن قرار می‌دهیم.
دبل دان پنیری را سرو می‌کنیم: دبل دان پنیری را از وسط برش می‌زنیم. روی سطح آن را با مقداری پودر پاپریکا تزیین و سرو می‌کنیم.

منبع : آرسس شف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا