دسته‌بندی نشده

روش تهیه کیک لیمو ویکِند (کیک لیمو ترش)

دستور پخت کیک لیمو ویکِند با طعمی بی نظیر

کیک لیمو ویکِند یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لیمو ویکِند در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از آب و پوست لیموی تازه در ترکیبات این کیک علاوه بر خواص بی نظیر آن سبب می شود کیکی لطیف، خوشبو و خوش طعم داشته باشید. اگر خواهان یک عصرانه عالی همراه با چای و قهوه هستید، کیک لیمو ویکِند پیشنهاد ویژه ما به شماست که دستور پخت آن در ادامه این مطلب تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

 روش پخت کیک لیمو ویکِند

مواد لازم برای کیک لیمو ویکِند

شکر ۱۰۰ گرم
رنده پوست لیمو ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱۱۰ گرم
عسل ۲۰ گرم
آرد ۱۱۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک لیمو ویکِند

طرز تهیه کیک لیمو ویکِند

رنده پوست لیمو را با شکر خوب مخلوط کنید، کیک آخر هفته باید عطر خوبی داشته باشد.تخم مرغ (شامل ۳ تخم مرغ کوچک،۲ زرده و ۳ سفیده) را باهمزن دستی بزنید تا از هم باز شود،سپس مخلوط شکر و پوست لیمو را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

ظرفی حاویه آب داغ آماده کنید، کاسه مورد نظر را درون آب داغ قرار دهید و مواد تخم مرغی را به مدت یک دقیقه در آب داغ تند تند با همزن دستی هم بزنید تا کمی کف کند.

سپس با سرعت زیاد ظرف را بیرون آورده و با همزن برقی تخم مرغ ها را بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود و حجمش چند برابر بشود،۲۰ گرم عسل که معادل یک قاشق غ سرپر است را افزوده و خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه کیک لیمو ترش

آرد شیرینی پزی را از الک رد کنید و بعد به مواد بیافزایید، مایه سفتی به دست می آید. کره را به روش بن ماری ذوب کنید، چند قاشق از مواد را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مواد کره ای را به مواد اصلی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، درون قالب چرب شده با کره ریخته و درون فری که با دمای ۱۷۰ درجه خوب گرم شده به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بپزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا