دسته‌بندی نشده

روش تهیه دسر مخصوص شهر یزد، ماقوت زعفرانی

طرز تهیه ماقوت زعفرانی

ماقوت یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به یزد می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی دلگرم همراه باشید.

مواد لازم :

نشاسته گل ۶ قاشق غذاخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
شکر ½ لیوان
آب ۲ لیوان
پودر ژله موزی ۱ بسته
تخم شربتی ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماقوت زعفرانی

دستور تهیه ماقوت مرحله به مرحله

مرحله اول

برای تهیه ماقوت زعفرانی ابتدا نشاسته گل را به همراه نصف پیمانه آب سرد داخل یک کاسه فلزی مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا نشاسته به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه پودر هل را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب را به همراه زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس کاسه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود و طعم و بوی خامی نشاسته گرفته شود. هم زدن مواد را باید به صورت متداوم تا زمانی که مایه ماقوت به غلظت و قوام مناسب برسد ادامه دهیم.

حتماً بخوانید:

مرحله چهارم

پس از اینکه غلظت مواد تقریبا مانند فرنی شد، باید کاسه را از روی حرارت کنار بگذاریم. در ادامه تخم شربتی را در آب می خیسانیم تا دانه هایش ژله ای شود، سپس مایه ماقوت را درون ظرف سرو می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم.

پوستر ماقوت زعفرانی

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش ترکیب می کنیم تا کاملا حل شود، سپس یک لیوان آب سرد به همراه تخم شربتی اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن، روی ماقوت می ریزیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

منبع : چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا