دسته‌بندی نشده

گذران تعطیلات نوروز با خرید تورهای داخلی

عید نوروز از بهترین زمان‌ها برای سفر کردن است. همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا چمدان را آماده کنید و دل به دریا بزنید. هم تعطیلات طولانی و هم هوا بهاری و مطبوع است. زمانی افراد در این فصل سفرهای خارجی را انتخاب‌‌ می‌کردند اما امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و همین طور شیوع بیماری کرونا سفرهای داخل پرطرفدارتر شده‌اند. بهترین سفرها و کم‌ هزینه‌ترین‌ها را می‌توان در شهرهای دیدنی و توریستی خودمان داشته باشیم. مشهد و کیش از دیرباز دو مقصد مهم سفر در بین ایرانی‌ها بوده‌اند. در تعطیلات عید این دو شهر می‌توانند در فهرست اولین شهرهای انتخابی برای یک سفر خانوادگی دلچسب و ماندگار باشند. خصوصا که قیمت تور مشهد و همین طور تور کیش رنج مختلفی دارد و با هر بودجه‌ای‌‌ می‌توان تدارک سفر به این شهرها را برنامه ریزی کرد.

چرا تور مشهد بهترین انتخاب سفر نوروز است؟

مشهد جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. البته که بسیاری از مسافران این شهر تنها قصد زیارت دارند. اما کمتر کسی است که از وجود پارک‌های آبی بزرگ مشهد بی‌خبر باشد. پارک‌هایی که نظیر آنها در هیچ یک از شهرهای کشور وجود ندارد. مراکز خرید زیادی در شهر وجود دارد که می‌توان برای خرید سوغاتی از آنها استفاده کرد. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آنها که در نزدیکی حرم هم قرار دارد بازار رضا است. زیست خاور از پاساژهای این شهر است که فاصله زیادی تا حرم ندارد.

پارک طبیعی هفت حوض و پارک وکیل آباد از دیگر جاهای دیدنی شهر هستند. شاندیز و طرقبه و باغ گیاه‌ شناسی و پارک ملی هم برای هواخوری و رفتن به رستوران انتخاب‌هایی عالی هستند. علاقه‌مندان به موزه در تور مشهد بی‌نصیب نمی‌مانند. موزه نان، خانه تاریخی ملک، کلیسای مسروپ قدس، حمام مهدی قلی بیک، آرامگاه نادرشاه افشار و مقبره فردوسی گزینه‌های مناسبی‌اند. مسجد گوهرشاد و مجموعه کوهسنگی و آرامگاه پیر پالاندوز هم از دیگر مکان‌های دیدنی شهر هستند.

سوغاتی‌های این شهر هم کم نیستند. از نخود و کشمش معروف تا مهر و جانماز و تسبیح و انگشترهای فیروزه نیشابور گرفته تا انواع شیرینی‌هایی مثل پادرازی و شکلات کشی و … که می‌توان از مغازه‌های نزدیک حرم خریداری کرد.

همه این‌‌ها تور مشهد را به یکی از بهترین و پرطرفدارترین تورهای نوروزی کرده است. سفر به مشهد قیمت‌‌ها ی مختلفی دارد. نوع سفر، هوایی بودن و یا زمینی بودن در قیمت سفر تاثیر گذار است. برای سفر زمینی هم گزینه قطار و هم گزینه اتوبوس را در پیش دارید. باید دقت کنید هر نوع سفر با هر امکاناتی که مد نظرتان است را باید از روزها قبل از نوروز رزرو کنید. خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و اتوبوس در روزهای پایانی سال تقریبا غیر ممکن است چون حجم سفرها به شدت افزایش‌‌ می‌یابد.

گذران تعطیلات نوروز با خرید تورهای داخلی

با تور کیش می‌توان نوروز را خاطره‌ساز کرد

گزینه دوم برای تور نوروز می‌تواند جزیره مرجانی کیش باشد. جزیره کیش پربازدیدترین جزیره خلیج فارس است. سفر به این جزیره جایگزینی بسیار هیجان‌انگیز برای آنها است که دوست دارند سفری متفاوت داشته باشند. سفری که دیدار از آن دست‌کمی از دبی ندارد. از دیدنی‌های کیش هر چه گفته شود کم است. سواحل متفاوت شنی و سنگی که می‌تواند روحیه مسافران و گردشگران را از این روبه آن رو کند. سواحلی با آفتاب درخشان که انواع تفریحات آبی را می‌توان در آنها تجربه کرد. از غواصی و جت اسکی و اسکی روی آب گرفته تا قایق‌سواری و پاراسل و شاتل و اسکوتر زیر دریایی و فلای بورد و بنانا و پدل بورد و کایت بوردینگ و پارک آبی اوشن. آنقدر تفریحات آبی جزیره زیاد هستند که انتخاب در میان آنها را دشوار می‌کند. شاید مجبور باشید چشمتان روی برخی از آنها ببندید.

تور کیش تفریحات غیر آبی هم دارد. یکی از آنها خرید کردن است. مراکز خرید کیش مانند تفریحاتش آنقدر هستند که در یک سفر نتوان برای همه آن‌‌ها وقت گذاشت. البته وقتی با تور سفر کنید، می‌توانید به بهترین شکل از وقتتان استفاده کنید. کسانی که برنامه‌های سفر را‌‌ می‌بینند با منطقه و تفریحات به خوبی آشنایی دارند. می‌دانند در طول یک روز چه برنامه‌هایی را بگنجانند که کمترین زمان در رفت و آمد صرف شود. در واقع، می‌توان این مسئله را یکی از مزایای سفر با تورهای مسافرتی دانست.

از سفر برای خرید بلیط ارزان هواپیما، رزرو هتل با قیمت مناسب‌‌ می‌توان روی تورها حساب کرد. کارشناسان تور با جزئیات سفر آشنا هستند و کافی است بودجه‌تان را همراه با آنچه‌‌ می‌خواهید به آن‌‌ها بگویید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

گذران تعطیلات نوروز با خرید تورهای داخلی

تور مشهد یا تور کیش؟

در تعطیلات نوروزی که در راه است می‌توانید تجربه‌ای عالی و فراموش نشدنی داشته باشید. انتخاب شهر مناسب برای سفر در این باره بسیار تعیین کننده است. مشهد همیشه شلوغ است. کمتر زمانی را می‌توانید پیدا کنید که در این شهر با شلوغی مواجه نباشید. به همین دلیل هم هرگز نباید برنامه ریزی سفر مشهد را با توجه به خلوت بودن آن در نظر بگیرید. بنابراین شلوغی تور مشهد در نوروز ویژگی منفی به حساب نمی آید. از طرفی قیمت تور نوروز معمولا کمی گران‌تر از ماه‌‌ها ی دیگر سال است. به همین دلیل اگر واقعا قصدتان سفر به این شهر است می‌توانید به دنبال پیدا کردن تورهای ارزان‌تر و به صرفه‌تر باشید. نکته مهمی که وجود دارد این است که هر چقدر زودتر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل یا رزرو تور اقدام کنید‌‌ می‌توانید هزینه‌‌های مناسب‌تری سفرتان را برنامه ریزی کنید.

کیش اما در همه فصل‌های سال شلوغ نیست. دلیل آن هم بر کسی پوشیده نیست. در فصل‌های گرم سال کیش گزینه مناسبی برای گذران تعطیلات نیست. نیمه دوم سال این جزیره پذیرای مهمانانی از همه کشور است. اما فصل بهار هم هنوز هوا رو به گرما نرفته است. بهار در کیش هوا همچنان خنک و مطبوع است. به همین دلیل هم می‌تواند از گزینه‌های پیشنهادی برای یک سفر دل‌انگیز باشد. با ان حال تور کیش هم جزو پرطرفدارترین تورهای نوروز است. طبیعی است که در روزهای عید این جزیره هم مانند تمام شهرهای ایران شلوغ باشد.

خرید تورهای لحظه آخری، و همینطور خرید بلیط چارتر‌‌ می‌تواند گزینه خوبی برای سفر ارزان به کیش باشد. خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل با قیمت مناسب بیشتر از هر چیزی به زمان رزرو تور بستگی دارد. هرچه رزرو تور نوروز را به لحظات آخر بیاندازید احتمالا قیمت‌‌ها افزایش پیدا‌‌ می‌کند.

گذران تعطیلات نوروز با خرید تورهای داخلی

از حالا به فکر خرید تور سفر عید باشید

برنامه‌ریزی برای عید مهم است. هر چه زودتر باید دست به کار شد. اگر با تور سفر نمی‌کنید، باید زودتر برای تهیه بلیط اقدام کنید. برای پیدا کردن قیمت مناسب بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید. به طور معمول، قیمت‌های پایین‌تر زودتر به فروش می‌روند. هر چه دیرتر برای سفرتان تصمیم‌ بگیرید، با قیمت‌های گران‌تری مواجه خواهید شد. خیلی طبیعی است که قیمت‌های ارزان‌تر زودتر تمام می‌شوند. خرید تور بهترین پیشنهاد برای سفر عید است. تنها کافی است شهر مورد نظرتان را برای سفر انتخاب کنید. جزئیات برنامه‌ریزی را می‌توانید به مسئولان آژانس سفرمی واگذار کنید. شما فقط از سفر لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا