دسته‌بندی نشده

راهنمای کاشت فیلودندرون برکین و تشخیص نوع آفت این گیاه

معرفی گیاه فیلودندرون برکین

زادگاه گیاه فیلودندرون برکین، جنگل‌های پر باران و استوایی برزیل می باشد. اسم گیاهشناسی و یا علمی این گیاه Philodendron Birkin می باشد. رشد تقریبی گیاه بیش از ۱۵ – ۴۵ سانتی متر می باشد.

فیلودندرون برکین با برگهای بزرگ راه راه سبز و سفیدش در واقع نوعی فیلودندرون ابلق و تقریبا کمیاب در جهان هست که برگها گاهی به سمت سفیدی بیشتر و گاهی به سمت سبزی بیشتر می روند.

نحوه نگهداری فیلودندرون ها ساده است چرا که به سرعت با شرایط محیطی تطابق پیدا می کند. هم چنین نشانه های واضحی که در این گیاه می بینید، به راحتی مشکلات احتمالی را بر ملا می کنند.

لازم است که از گربه و سگ خود در مقابل این گیاه مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی میباشد.

علت پژمرده شدن برگ ها و مرگ فیلودندرون برکین چیست؟

یکی از پر رواج ترین علت مرگ فیلودندرون برکین آبیاری بیش از حد یا پوسیدگی ریشه است. هر چیزی که شرایط مرطوب و هوادهی ضعیف را در خاک ایجاد کند باعث پوسیدگی ریشه می شود .
عواملی مانند رشد گیاه در نور کم، استفاده از خاک با زهکشی ضعیف ، استفاده از گلدان با زهکشی ناکافی ، گلدانی که خیلی بزرگ است یا بررسی نکردن خشکی خاک قبل از آبیاری و … همگی از علت شایع پوسیدگی ریشه هستند.
یکی دیگر از مشکلات رایج دیگری که می تواند باعث مشکلات عمده سلامتی برای گیاه شود، رشد در نور ناکافی است که باعث می شود گیاه شما رشد نکند و در طول زمان دچار مشکل شود.

معرفی گیاه فیلودندرون برکین

نحوه کوددهی فیلودندرون برکین

کود را چند سانتی متر از ساقه گیاه فاصله داده و زیر سطح خاک پخش نمایید. توجه داشته باشید که در زمان برداشتن سطح خاک به ریشه و ساقه گیاه آسیب وارد نشود.

در انتخاب گلدان برای پرورش گیاه فیلودندرون برکین نیز بهتر است از گلدان با اندازه کافی برای رشد مناسب استفاده کنید و به گیاه فضای کافی برای رشد و توسعه بدهید.

آفات فیلودندرون برکین

از دسته آفات آسیب زننده به گیاه میباشند.

گیاه خود را به طور منظم بررسی کنید، حتما به هر دو طرف برگ ها و همچنین در امتداد ساقه ها با دقت نگاه کنید، جایی که حشرات می توانند ماهرانه پنهان شوند. پس از شناسایی، باید گیاه را از سایر گیاهان آپارتمانی خود جدا کنید.

نحوه کوددهی فیلودندرون برکین

نکات پایانی

طبیعی است که برگهای مسن هر چند وقت یکبار با بالغ شدن گیاه زرد شوند. این می تواند در پاییز و زمستان که سطح نور کمتر است بیشتر قابل توجه باشد.
بزرگترین خطر برای سلامتی فیلودندرون بیرکین پوسیدگی ریشه است. استفاده از گلدان بیش از حد بزرگ، خاک با زهکشی ضعیف، رشد در نور کم یا دماهای سرد می تواند خطر پوسیدگی ریشه را افزایش دهد.
روشنایی بدون شک مهمترین جنبه مراقبت از فیلودندرون است. نور روشن و غیرمستقیم زیادی را برای گیاه خود فراهم کنید، زیرا نور کم باعث می‌شود که رشد یک گیاه سالم به یک مشکل سخت تبدیل شود.

منبع : کودآوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا