دسته‌بندی نشده

راهنمای مسافرت به کیش | از تور کیش تا هزینه‌های سفر

برای بهترین تجربه در سفر به جزیره زیبای کیش نیازمند آگاهی از اطلاعات مهمی هستید. به عنوان مثال اگر ندانید بهترین زمان سفر چه فصلی است و در روزهای بارانی به کیش سفر کنید؛ نخواهید توانست از تفریحات آبی و سواحل رویایی آن نهایت لذت را ببرید. همچنین از آنجایی که محبوب‌ترین شیوه رسیدن به کیش، استفاده از تورهای مسافرتی است؛ باید قبل از هر اقدامی از هزینه و شرایط تهیه آن‌ها باخبر شوید. پس در این مطلب با ما همراه شوید تا با جاهای دیدنی، بهترین غذاهای کیش، مراکز خرید و… آشنا شویم.

بهترین زمان سفر به جزیره

کیش با مساحتی در حدود 91.5 کیلومتر مربع، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جزایر تفریحی ایران است. این جزیره زیبا که در خلیج همیشگی فارس قرار دارد، به دلیل قرارگیری در مناطق گرم و خشک، تابستان‌هایی داغ و طولانی و زمستان‌هایی ملایم و کوتاه دارد. از این رو بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا، اوایل دی ماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

این اماکن دیدنی را در کیش از دست ندهید!

در جزیره کیش می‌توانید از تفریحات آبی و هوایی، سواحل نقره فام، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم، شهر زیر زمینی کاریز، جاده جهان، کلبه هور، تم پارک آبی اوشن، کشتی به گل نشسته یونانی، پینت بال و پیست سافاری دیدن کنید. همچنین اگر برای یک سفر خاص به طور مثال ماه عسل، در این جزیره برنامه ریزی می کنید حتما از جشنواره‌های نوروزی، فستیوال‌های تابستانی، جنگ‌های شادی و کنسرت‌های خوانندگان مطرح و رستوران‌های کیش با موسیقی زنده دیدن کنید.

عکس تفریحات در کیش

سفر هوایی ارزان به کیش با این ترفندها

اکنون نوبت به آشنایی با محبوب ترین، سریع ترین و آسان ترین شیوه سفر به کیش می‌رسد. بله درست حدس زده‌اید سفر با هواپیما! این شیوه طرفداران بسیاری داشته و شما را در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهد رساند. ولیکن همانطور که بسیاری از شما می‌دانید یکی از عمده مخارج سفر، هزینه های حمل‌ونقل است. لذا اگر کنترلی بر آن‌ها نداشته باشید و آگاهی لازم را در شیوه‌ی خرید بلیط کسب نکرده باشید، مشمول هزینه‌های اضافی خواهید شد. به همین منظور ممکن است پرسشی برایتان مطرح شود: « هزینه سفر به کیش با هواپیما چقدر است؟» برای یافتن این سوال و ترفندهای کاهش آن، بهتر است به چند نکته دقت کنید:

  • اگر به دنبال سفر ارزان به کیش هستید، در ایام تعطیلات و عید نوروز اقدام به سفر نکنید. علت این توصیه نیز به افزایش تردد مسافران در این روزها برگشته و قیمت بلیط و هتل و… افزایش می‌یابد.
  • اگر در ساعات اولیه روز اقدام به خرید بلیط هواپیما کیش کنید؛ با قیمت های کمتری روبه‌رو خواهید شد.
  • اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری کیش یا تور آن هستید، می‌بایست در ایام گرم تر سال و در اوایل هفته قیمت ها را در هر لحظه چک کنید.
  • قیمت بلیط هواپیما تهران کیش 1401 حداقل 1 میلیون و 200 هزارتومان و مشهد کیش حداقل 1 میلیون و 300 هزار تومان می‌باشد. دقت کنید که برای مشاهده‌ی سایر قیمت‌ها با توجه به تاریخ پرواز و شهر سکونت خود، باید وارد سایت قاصدک 24 شوید و مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را جستجو نمایید.

برای سفر با بلیط هواپیما (https://ghasedak24.com)و تجربه‌ی جذابترین لحظات در این جزیره استفاده از قاصدک 24 را توصیه می‌کنیم. زیرا با این کار نه تنها امکان مشاهده هزینه‌های دقیق پرواز را خواهید داشت بلکه می‌توانید نوع شرکت هواپیمایی را نیز انتخاب کنید. برای اقامت در کیش نیز به بخش رزرو هتل در سایت قاصدک 24 مراجعه کنید و با لیست کاملی از بهترین و ارزان‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید. حال ممکن است بپرسید اگر قصد سفر با تورهای کیش را داشته باشیم چه باید کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم در قاصدک 24 ، تور کیش و تور لحظه آخری کیش با قیمت‌ها و خدمات متنوعی ارائه می‌شود و در تمامی ایام سال به فروش می‌رسد. برای اطلاع از قیمت تور کیش در هر ساعت از شبانه روز با تیم قاصدک 24 (75269-021) تماس بگیرید و تمامی راهنمایی‌های موردنیاز خود را دریافت کنید. همچنین اگر قصد رزرو تورهای قشم، ترکیه، دبی، مشهد، آنتالیا و… را دارید نیز می‌توانید از قاصدک 24 استفاده کنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای کیش

در این بخش سعی داریم معروف ترین غذاهای کیش را معرفی کنیم که طرفداران زیادی میان گردشگران و مسافران دارند. اگر به غذاهای دریایی و خوشمزه ترین ماهی کیش علاقه دارید این بخش کاملا مناسب سلیقه‌ی شماست.

قلیه ماهی

اگر مسافر تور کیش هستید یا به یکی از مناطق جنوبی ایران سفر می‌کنید؛ قلیه ماهی را هرگز فراموش نکنید. آوازه‌ی طعم خوش و لذیذی قلیه ماهی به گوش تمامی ایرانیان و حتی کشورهای همسایه نیز رسیده است. در این غذای جنوبی از فیله ماهی، پیاز، سیر، تمر هندی، ادویه و سبزیجاتی مانند گشنیز و شنبلیله استفاده می‌شود. قلیه ماهی کیش به قلیه ماهی بوشهر نیز شهرت دارد و ماهی مناسب آن می‌بایست تا حد امکان کم تیغ و دارای گوشت نرم باشد. بهترین قلیه ماهی کیش را در رستوران میرمهنا، یکی از بهترین رستوران های کیش می‌توانید پیدا کنید.

غذای محلی کیش کجا بخوریم

برنج محمر کیش

اگر ذائقه ی شما به غذاهای شیرین و طعم های خاص تمایل دارد؛ حداقل یک بار باید محمر کیش را امتحان کنید. این غذا که یکی از غذاهای سنتی جزیره معرفی می‌شود، به برنج شکری نیز شهرت دارد. در پخت این غذای آسان از سبزیجات معطر، برنج شیرین، انواع ادویه و ماهی های جنوبی استفاده می‌شود. در واقع محمر، برنجی است که با شکر پخته می‌شود و می‌توان آن را با ماهی سرخ شده، ماهی کبابی یا با آب ماهی پخته شده و تمر هندی خورد.

مضروبه ماهی

ترکیب ماهی و سیر چه در میان مناطق شمالی کشور و چه در میان نواحی جنوبی ایران بسیار رایج و محبوب است. بسیاری‌از افراد طعم بی‌نظیر ماهی و سیرترشی را دوست دارند و برخی دیگر از سیر در پخت ماهی استفاده می‌کنند. این غذا مضروبه ماهی نام دارد که در آن گوشت انواع ماهی خوراکی کیش، سیر و سبزیجات جنوبی استفاده می‌شود. ناگفته نماند به‌طور کلی ادویه های جنوبی طعم تند و زیادی داشته و علاوه‌بر عطرآگین کردن غذا، طعم جذاب و رنگ اشتهابرانگیزی به آن می‌دهد.

محبوب‌ترین مراکز خرید

  • مرکز خرید دامون یکی از بهترین مراکز خرید کیش است که در خیابان وصال قرار دارد. هر آنچه بخواهید را در دامون، یکی از لوکس ترین مراکز خرید کیش پیدا می‌کنید. همچنین خوب است بدانید قیمت کالاها در این مجتمع چندان ارزان نبوده و با توجه به کیفیت بالای خود، قیمت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد.
  • بازار زیتون از لوکس‌ترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شود که در بلوار ساحل قرار گرفته است. این مجتمع از 2 طبقه‌ی مجزا تشکیل شده که هرکدام دارای مغازه ها، بوتیک ها و فروشگاه های مختلفی هستند.
  • اگر به‌دنبال مرکز خرید با قیمت مناسب می‌گردید، بازار مروارید کیش را هرگز فراموش نکنید. در این مجموعه کالاها و اجناس متنوعی به فروش می‌رسند که علاوه‌بر قیمت ارزان، کیفیت مناسب و قابل توجهی دارند.

مراکز خرید کیش با قیمت مناسب

به پایان مطلب رسیدیم و تصمیم داشتیم راهنمای کاملی از سفر به کیش ارائه دهیم تا برنامه ریزی صحیحی برای مسافرت خود داشته باشید. تنها نکته‌ی باقیمانده که باید به آن توجه کنید، زمان خرید شما معرفی می‌شود. اگر 10 تا 15 روز قبل برای خرید تور کیش، هتل های کیش یا بلیط هواپیما کیش اقدام کنید؛ از تعداد بلیط دلخواه و ساعت پرواز موردنظر بهره‌مند می‌شوید. ولیکن اگر در روزهای نزدیک به سفر اقدام به رزرو هتل یا بلیط هواپیما قاصدک 24 بکنید؛ به‌ویژه در تعطیلات و مناسبت‌ها، ممکن است عبارت ناخوشایند «ظرفیت تکمیل» مواجهه شوید. پس حتما به نکات گفته شده در این مطلب برای بهترین تجربه در کیش دقت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا