دسته‌بندی نشده

با 10 ترفند زیر سطح سلامت خودتان را بررسی کنید

بررسی سطح سلامت بدن با راهکارهای ساده

سلامت بزرگترین ثروت هر انسانی است و یک بدن خوب و سالم باعث داشتن ذهن و فکر سالم و هوشیار می شود که عواقب آن شگفت انگیز خواهد بود . برای احساس سعادت و خوشبختی داشتن یک ذهن آرام بسیار حیاتی است .به این منظور میزان مصرف مواد غذایی را کنترل کنید و جلسات تمرین ورزشی را خیلی به تعویق نیندازید .
اکثر مردم قربانی زندگی روزمره کاری و اجتماعی هستند و زمانی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارند . لازم است بدانید سلامتی شما از هر چیز دیگری مهم‌تر است و برای اطمینان از سطح سلامت خودتان 10 نشانه زیر را مطالعه کنید.

1 – سلامت مو و ناخن

موهای شما باید فاقد موخوره , براق و درخشنده , فاقد خشکی و تأخیر رشد باشد . اگر هریک از این 5 مورد را ندارید سلامت شما با مخاطره مواجه شده است . برای بررسی سلامت ناخن‌هایتان علائمی مانند شکنندگی , خشکی و سختی را بررسی کنید که حتی می تواند ناشی از کم آبی باشد این موارد علائمی هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

2 – سلامت چشم ها

چشم های سالم بخش مهمی از زندگی سالم است . آیا می دانید قسمت سفید چشم سطح سلامت شما را نشان می دهد ؟ به قسمت های سفید چشمانتان نگاه کنید تا ببینید مشکلات کلیوی , ریوی یا عروقی دارید . قسمت سفید چشم ها در حالت ایده آل سفید روشن یا رنگ پوست تخم مرغ است . در حالت ایده آل نباید رگهای خونی یا قرمزی در این قسمت دیده شود . اگر هریک از این علائم را دیدید به فکر سلامت خودتان باشید.

BMI

3- شاخص توده بدنی سالم

داشتن شاخص توده بدنی بدن (شاخص توده بدن) در محدوده 5/18 و 24/9 نشانه ای از سلامت خوب است. BM1 اندازه گیری وزن نسبت به ارتفاع است . افرادی با BMI کمتر از 18.5 لاغر هستند درحالیکه افرادی با BMI بالای 25 و کمتر از 30 نشان دهنده اضافه وزن است .

4 – سلامت عضلانی

وزن به تنهایی نمی تواند نشان دهنده سلامت یا عدم سلامت فردی باشد . داشتن یک بدن متناسب بسیار مهمتر از لاغری است . اگر عملاً دارای ثبات بدنی نیستید ممکن است به علت مشکلات نخاعی باشد یا اینکه استخوان ها یا عضلات شما دچار مشکل هستند.

5- استفاده از توالت

برای اینکه مطمئن شوید بدن شما در سلامت کامل است توالت رفتن خودتان را بررسی کنید . باید اطمینان حاصل کنید که در روز چندین بار از توالت استفاده می کنید . رنگ ادرار باید در حالت ایده آل زرد کمرنگ باشد و شما باید کاملاً قادر به کنترل آن تا رسیدن به توالت باشید . اگر هر یک از موارد بالا را دارید ممکن است نشانه ای از مشکلات کلیوی یا روده ای باشد.

6 – الگوی خواب

اگر طی 20 دقیقه از رفتن به رختخواب بخواب نمی روید یا کمتر از 6 ساعت یا بیش از 10 ساعت در روز می خوابید شما الگوی خواب درستی ندارید . علاوه بر این اگر نیمه شب چندین بار از خواب بیدار می شوید یا صبح ها خسته و کسل هستید دچار مشکلات خواب هستید . اختلالات خواب می تواند به مشکلات جدی سلامت تبدیل شود بنابراین هیچ یک از علائم فوق نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد .

تناسب اندام

7 – سطح تناسب اندام

بررسی سطح تناسب اهمیت فراوانی دارد . اگر شما قادر هستید 150 دقیقه فعالیت منظم انجام دهید یا توانایی انجام 10 دقیقه ورزش هوازی بدون استراحت را دارید , می توانید 10 دقیقه بدون وقفه فشار را تحمل کنید , 60 ثانیه با سرعت بالا درجا بدوید , بدون هیچ مشکلی در حالت کششی نوک انگشتان پای خودتان را لمس کنید می توانید ادعا کنید که تناسب اندام دارید.

8 – بوی بدن

اگر علیرغم حمام کردن بوی بدی از بدنتان استنشاق می شود فورا به سراغ دئودورانت و عطرها و .. نروید بلکه به جای آن به پزشک مراجعه کنید . بوی بد بدن نشان دهنده بیماری های زمینه ای است که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد.

9 – سطح انرژی

سطح انرژی یک فرد یک پارامتر عالی برای تعیین سلامت یا عدم سلامتی او است . یک فرد سالم در طول روز میزان انرژی خوبی دارد و می تواند تمرکز و عملکرد خوبی داشته باشد.

10 – گردش خون

داشتن گردش خون خوب نشانه ای از سلامت است زیرا به این معنی است که لخته و انسدادی در این سیستم وجود ندارد و همه قسمت های بدن به خوبی و به اندازه کافی اکسیژن دریافت می کند . هنگامیکه شما بی حسی , گرفتگی عضلات یا سردرد ندارید نشان می دهد که سیستم گردش خون شما عالی است.
با وجود اطمینان از سلامت و تناسب اندام ایده خوبی است که برای حفظ سلامتی خودتان به‌طور منظم ورزش کنید . اگر به باشگاه ورزشی علاقه‌مند نیستید در یک پارک ورزش کنید یا به استخر شنا بروید که برای سلامتی شما بسیار مفید است تا همیشه سالم بمانید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا