دسته‌بندی نشده

راهنمای قدم به قدم رژیم لاغری سریع ۲۰ کیلویی

لاغری یکی از مواردی است که بیشترین میزان جستجو در اینترنت را به خود اختصاص داده است. چاقی ریشه بسیاری از بیماری ها است. با رعایت کردن این رژیم غذایی میتوانید براحتی 20 کیلوگرم و یا حتی بیش از آن را در مدت کوتاهی کم کنید اما عجله نکنید. بهتر است وزن خود را در طولانی مدت کم کنید تا اولا دوباره افزایش وزن نداشته باشید، دوما دچار بیماری و ضعف بدنی نشوید.

نسخه اصلی این برنامه غذایی برای کم کردن 25 کیلوگرم در 6 ماه است. برای راحتی شما کاربران گرامی این رژیم را در 4 بخش مجزا تقدیم شما میکنیم. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

باید و نباید های رژیم لاغری 20 کیلویی

1. قدرت اراده

قدرت اراده فرد نقش بسیار مهمی در نتیجه ای که دارد میگیرد. خیلی اوقات وقتی مدتی از شروع رژیم میگذرد و سختی ها نمایان میگردد فکر جا زدن و تسلیم شدن به ذهن میاید. تحقیقات نشان داده است که 98 مردم در هفته اول از ادامه رژیم غذایی خود انصراف میدهند. قطعا دست کشیدن از غذا های لذیذ مورد علاقه تان کار آسانی نخواهد بود اما با تمرکز کردن بر هدف میتوانید این سختی ها را تحمل کنید!

2. به تاخیر انداختن برنامه ها

“از فردا…” عبارتی که بار ها و بار ها شنیده ایم و گفته ایم. اگر میخواهید واقعا کاری را انجام دهید از همان لحظه باید شروع کنید. بهانه نگیرید و برنامه های تخیلی نریزید. کار رو شروع کنید، از همین الان!

3. حمایت خانواده

حمایت خانواده در کاهش وزن و رژیم گرفتن اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا اگر میخواهند فست فود بخورند باید سعی کنند اینکار را زمانی انجام دهند که شما در خانه حضور ندارید. مثال دیگر آن است که سعی کنند برنامه غذایی خود را تا جایی که ممکن است به برنامه رژیم شما نزدیک کنند تا بتوانید راحت تر به برنامه غذایی خود پایبند بمانید.

رژیم لاغری 20 کیلویی ، رژیم بیست کیلویی ، برنامه غذایی 20 کیلویی

4. غفلت نکنید!

ممکن است همسر تان، دوستان تان و یا حتی یکی از اعضای خانواده به شما بگوید که “حالا یکم بخور، چیزی نمیشه که…” یا “فقط یه گاز” اما باید خیلی مواظب چنین عبارت هایی باشید. در مواجه با این موقعیت ها یه کلام بگویید “نه” و قاطع باشید.

5. انتظار نتایج یک شبه را نداشته باشید.

برخی افراد هر سه ساعت یکبار وزن خود را چک میکنند! اما بهتون قول میدم هیچ نتیجه ای در کوتاه مدت حاصل نخواهد شد. اولین نشانه های موفقیت خود را میتوانید در هفته 5 تا ششم مشاهده کنید. در بهترین حالت باید وزن خود را در ماه های دوم تا ششم بررسی کنید. پس از ماه چهارم، سرعت کاهش وزن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند چراکه بدن نیاز دارد خود را با این تغییرات سریع تطابق دهد. اگر خیلی طاقت ندارید و میخواهید سریع تر وزن خود را چک کنید، بهتر است اینکار را هر 10 روز یکبار انجام دهید.

6. خیلی به خودتان فشار نیارید.

میزان کاهش وزن در افرا مختلف متفاوت است. نکته که حائز اهمیت این است که نباید بیش از حد به خودتان فشار بیاورید چراکه این امر میتواند مشکلات دیگری را برای شما بوجود آورد. اگر تغذیه سالم و طبق برنامه داشته باشید حتما وزن تان کاهش پیدا میکند.

رژیم لاغری 20 کیلویی ، رژیم بیست کیلویی ، برنامه غذایی 20 کیلویی

7. از این شاخه به آن شاخه نپرید!

یک رژیم غذایی را انتخاب کرده و همان را ادامه دهید. برخی افراد یکدفعه جو گیر میشوند و در همه چیز زیاده روی میکنند. همزمان میخواهند یک رژیم بسیار سخت داشته باشند، ورزش سنگین انجام دهند، انواع نوشیدنی های لاغری را مصرف کنند، سراغ انواع لوازم لاغری بروند و… . لاغری و کاهش وزن یک فرایند طبیعی است و باید مدت زمان لازم طی بشود تا نتیجه داشته باشد. باید صبور باشید.

8. رژیم های افراطی بدترین روش کاهش وزن هستند.

رژیم هایی وجود دارند تحت عنوان “رژیم افراطی” اینگونه رژیم ها با ایجاد تغییرات بسیار شدید در برنامه غذایی شما میتوانند وزن را در مدت زمان کم به میزان زیادی کاهش دهد اما نتایج آن کاملا موقتی هستند و بلافاصله زمانیکه رژیم را قطع کنید دوباره وزن تان برمیگردد. اینگونه رژیم ها باعث ایجاد بیماری های زیادی نیز میشود.

9. بدن به همه مواد غذایی به اندازه مناسب نیاز دارد.

برخی افراد بطور کامل مصرف مواد غذایی همچون کره، شکر یا غذا های گوشتی را قطع میکنند. این روش بسیار بدی برای کاهش وزن است چراکه بدن به تمام مواد غذایی نیاز دارد. برخی مواد غذایی به میزان بسیار کم باید به بدن برسد و برخی در مقادیر بالا. یک دکتر خوب هرگز به شما نمیگوید که بطور کامل مصرف قند را قطع کنید حتی اگر دیابتی باشید، به همین ترتیب به یک بیمار دارای مشکلات قلبی نیز نمیگوید اصلا کره نخور!

کلید یک رژیم غذایی درست و سالم “مقدار” مصرف مواد غذایی است نه کم کردن تنوع آن ها.

– در این رژیم غذایی شما میتوانید 10 ماده غذایی را بخورید و باید از مصرف 10 ماده غذایی دیگر نیز اجتناب کنید.

رژیم لاغری 20 کیلویی ، رژیم بیست کیلویی ، برنامه غذایی 20 کیلویی

مواد غذایی ممنوعه

– گندم و محصولاتی که در آن ها گندم بکار رفته.

– برنج و محصولاتی که در آن ها برنج بکار رفته.

– گوشت قرمز (گوشت گاو، گوسفند، خوک و…)

– شربت و آبمیوه های غیر طبیعی و همچنین قهوه

– پنیر

– موز

– بستنی

– شکلات، بیسکوئیت، بادام زمینی و…

– فست فود (پیتزا، همبرگر و…) شیرینی جات

– غذا های آماده/غذا هایی که دارای مواد نگه دارنده میباشند.

رژیم لاغری 20 کیلویی ، رژیم بیست کیلویی ، برنامه غذایی 20 کیلویی

مواد غذایی مجاز

– نان قهوه ای (تنها نوع نانی که میتوانید مصرف کنید نان قهوه ای است)

– ارزن و محصولاتی که دارای آرد هستند.

– ذرت، ذرت خوشه ای و ارزن خوشه ای.

– مرغ (فقط تندوری یا کباب شده)، ماهی سرخ شده (ماهی یکبار) روزانه 1 عدد تخم مرغ آب پز

– انواع سبزیجات

عدس (بصورت روزانه باید در غذا ها استفاده شود)

– میوه های خشک شده به جز بادام هندی

– انواع میوه جات

– جوانه ها و ذرت

– شیر و سایر موادی که با شیر تهیه میشوند مثل پنیر

رژیم لاغری 20 کیلویی ، رژیم بیست کیلویی ، برنامه غذایی 20 کیلویی

برنامه روزانه

مصرف مواد غذایی مفید تنها بخش اول یک رژیم غذایی صحیح است. استفاده از این مواد غذایی در یک برنامه درست قسمت مهم دیگر است. همانطور که میدانید پزشکان توصیه میکنند بجای اینکه 2 یا 3 وعده غذای سنگین در طول روز بخوریم بهتر است تعداد وعده ها ر افزایش داده و مثلا به 4 وعده برسانیم. بنابراین از برنامه ای که در ادامه آمده است پیروی کنید.

– وعده غذایی اول در ساعت 8 صبح: در این وعده غذایی میتوانید یک لیوان شیر، میوه خشک و تخم مرغ آب پز بخورید. اگر همچنان احساس گرسنگی دارید میتوانید 1 عدد ساندویچ نان قهوه ای نیز میل کنید. به غیر از این موارد هیچ چیز دیگری نمیتوانید بخورید.

– وعده غذایی دوم در ساعت 12 ظهر: پس از 4 ساعت میتوانید دومین وعده غذایی خود را بخورید. میتوانید مخلوطی از میوه ها، جوانه ها و ذرت یا سالاد سبزیجات میل کنید.

– وعده غذایی سوم در ساعت 4 عصر: 1 عدد ساندویچ تهیه شده از 1 عدد نان قهوه ای، سبزیجات و املت به همراه چای.

– وعده غذایی چهارم در ساعت 8 شب: آخرین وعده روز مفصل است. 2 کاسه کوچک ذرت، ذرت خوشه ای، ارزن مرواریدی به همراه 1 نوع از سبزیجات مورد علاقه خود و 1 کاسه سالاد. شام شما باید حداقل 2 ساعت قبل از خوابیدن باشد.

حرکات ورزشی برای کاهش وزن

روزانه 40 دقیقه پیاده روی یا 20 دقیقه شنا (3 تا 4 روز در هفته) . راه رفتن سریع، دوچرخه سواری و شنا جزو بهترین ورزش ها هستند و برای سلامتی و کاهش وزن فوق العاده میباشند. البته دوچرخه سواری اندکی سخت تر است چراکه باید از قبل کمی آمادگی جسمانی داشته باشید اما پیاده روی سریع و شنا کاملا مناسب است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا