دسته‌بندی نشده

راهنمای سفر به گرجستان-زمینی

برای سفر به گرجستان از طریق مسافرت زمینی با ماشین شخصی چندین مسیر متفاوت وجود داره که به نظر بنده و با تجربه ای که کسب کردم بهترین و کوتاهترین مسیر عبور از خاک ترکیه هست. اگر از تهران تشریف میارید حدودا 900 کیلومتر را تا رسیدن به مرز بازرگان در پیش خواهید داشت .

راهنمای سفر به گرجستان-زمینی

و بهتر شب رو در مهمانسرای جهانگردی ماکو و یا مسافر خانه های ارزان قیمت بازرگان سرکنید و با تجدید قوا مسیر بازرگان تا گرجستان رو در روز بعد طی کنید. جهت رسیدن به بازرگان با مبدا تهران باید به مسیر قزوین – زنجان – تبریز – ماکو – بازرگان رو انتخاب کنید و در روز دوم پس از پرداخت عوارض 12 هزار تومنی در گمرک و ورود به خاک ترکیه به سمت اولین شهر کوچک این مسیر یعنی دوبایزید حرکت کنید پس از اون به سمت ایقدیر و سپس کارس طی مسیر کنید و از کارس به سمت اردهان ادامه بدید و بدون وارد شدن به شهر اردهان به سمت هاناک و دامال و شهر کوچک پوسوف و سپس شهر مرزی ترک گزو برونید که این یعنی رسیدن به مرز ترکیه و گرجستان .

کل این مسیر رو اگه درست طی کنید و به تابلو ها توجه کافی داشته باشید 380 کیلومتر خواهد بود . پس از انجام تشریفات گمرکی و ورود به خاک گرجستان به اولین شهری که میرسید شهر مرزی واله خواهد بود . ادامه مسیر تا تفلیس عبارت خواهد بود از akhaltsikhe سپس شهر زیبا و جنگلی برجمی که آب معدنی گاز دارش معروفه از اونجا به سمت خاشوری و از خاشوری به سمت گوری یعنی زادگاه استالین حرکت کنید و از اونجا وارد اتوبان میشد و نهایتا با طی مسیر مستقیم به تفلیس خواهید رسید.

کل این مسیر در حدود 220 کیلومتر خواهد بود . این مسیر برای کسانی مناسبه که مقصدشون در وهله اول تفلیس باشه. و اما اگر بخواهید به سمت باتومی حرکت کنید میتونید از داخل خاک ترکیه مسیرتو نو کج کنید یعنی اینکه وقتی به اردهان رسیدید به جای اینکه به سمت پوسوف حرکت کنید به سمت آرتوین ادامه مسیر بدین و از اونجا به طرف هو پا و سپس مرز سارپی برونید. از مرز سارپی تا شهر بندری باتومی 30- 40 کیلومتری بیشتر راه نیست .

کل میسری که شما با جهت گیری باتومی در خاک ترکیه طی خواهید کرد حدود 500 کیلومتر خواهد بود. حالا اگه بخواهید از باتومی به سمت تفلیس حرکت کنید که از قضا مسیر واقعا زیباست در حدود 400 کیلومتر دیگه باید رانندگی کنید. توصیه میشه با توجه به نا مناسب بودن شرایط جاده ها در ترکیه حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنید چون در طول مسیر شرایط جاده یکدفعه تغییر میکنه و ممکنه خدای نکرده دچاره حادثه بشید. اگه بتونید دو نفری رانندگی کنید به راننده فشار نخواهد اومد. حتی الامکان هم در شب نرونید.

منبع : گردشگری ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا