دسته‌بندی نشده

دستور تهیه ساندویچ سیب زمینی با نان باگت

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

ساندویچ سیب زمینی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و مقوی است که از مواد اولیه در دسترس و ساده‌ای تهیه می‌شود، این ساندویچ خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و یک میان وعده مناسب و یا یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
سیب زمینی متوسط ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شیر نصف فنجان
خیار شور ۶ تا ۷ عدد
سس مایونز ۱ قاشق یا کمتر
گوجه فرنگی ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
نعناع و شوید خشک به مقدار لازم
نان باگت یا نان ساندویچ به تعداد لازم

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی خانگی

مرحله اول
ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید و در یک قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه خوب بپزد و نرم شود، بعد از این زمان سیب زمینی‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم
وقتی سیب زمینی‌ها کمی خنک شدند، پوست آن‌ها را بگیرید و در ظرفی بریزید و با گوشتکوب دستی آن‌ها را له کنید و در همین حال مقداری شیر به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و نرمی تشکیل شود.

مرحله سوم
سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف قرار دهید و مقداری آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشند و آب‌پز شوند و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شوند و پوست آن‌ها را بگیرید.

مرحله چهارم
بعد تخم مرغ‌های را با رنده ریز رنده کنید و در ظرفی بریزید و سپس مقداری خیار شور را هم با رنده ریز رنده کنید و با تخم مرغ‌ها خوب مخلوط کنید، بعد یک قاشق سس مایونز یا هر سس دیگری را روی مخلوط تخم مرغ‌ها بریزید و با هم ترکیب کنید.

حتماً بخوانید:

مرحله پنجم
سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد مقداری شوید و نعناع خشک هم روی سیب زمینی‌ها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم شوید و نعناع کاملا به خورد سیب‌زمینی‌ها برود.

مرحله ششم
اگر شوید و نعناع خشک در دسترس نبود می‌توانید از سبزی تازه استفاده کنید و سبزی‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و بعد ریز خرد و ساطوری کنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید، به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری ریحان هم استفاده کنید.

ساندویچ سیب زمینی خانگی

مرحله هفتم
سپس یک گوجه را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و بعد یک نان باگت یا نان ساندویچ را از وسط برش بزنید و باز کنید و بعد مقداری از سیب زمینی در آن بریزید و کاملا پخش کنید و سپس برش‌های حلقه‌ای گوجه فرنگی را روی آن بچینید.

مرحله هشتم
بعد هم مقداری از مخلوط تخم مرغ و خیار شور و سس را داخل نان بریزید و خوب پخش کنید و سپس ساندویچ سیب زمینی را به عنوان یک میان وعده لذیذ و پرخاصیت و یا یک غذای خوش طعم و ساده و سریع همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع : پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا