دسته‌بندی نشده

درمان و بهبود سریع اسهال شدید با چای در منزل (رفع شلی شکم در بزرگسالان و کودکان)

درمان اسهال با چای

اسهال یکی از بیماری هایی می باشد که معمولا در زمان سرماخوردگی ایجاد می شود ولی دلیل های دیگری هم برای آن وجود دارد. در واقع اسهال منجر به تغییر حرکات روده ای می شود و مدفوع شما شل خواهد شد. در واقع در این بیماری دستگاه گوارشی شما نمی تواند مایعات را جذب نماید و این مشکل برایتان ایجاد خواهد شد. افرادی که دارای این مشکل می شوند معمولا حرکات روده ای بسیار زیادی را تجربه می کنند یک سری از نشانه ها هستند که با این بیماری همراه می شوند که بهتر است آن ها را بشناسید. این نشانه ها عبارتند از :

درد های چنگ زننده به شکم
باد کردن شکم
ناراحتی شدید در اطراف مقعد
نیاز فوری به سرویس بهداشتی
ناتوانی در کنترل مدفوع
تب و لرز شدید

علت های ایجاد کننده

نوشته های مشابه

یک سری از دلایل می باشند که بیشتر از مشکلات دیگر می تواند منجر به ایجاد اسهال شوند بنابراین بهتر است با آن ها آشنا باشید. این علل عبارتند از :

حساسیت به ماده غذایی خاص
استفاده از آب آلوده
بیماری های مختلف روده
ناراحتی های معده
کم آبی شدید بدن

درمان اسهال با چای

نحوه درمان اسهال با طب سنتی

برای این که بتوانید اسهال خود را درمان نمایید به شما توصیه می شود تا از چای استفاده کنید. در واقع چای دارای یک سری از خاصیت های بسیار خوب می باشد که می تواند این بیماری را در بدن شما کنترل نماید. چای سبز و چای سیاه هر دو دارای ترکیبی به نام تانن می باشند و برای درمان اسهال بسیار موثر اند. در واقع یکی از مهم ترین خواصی که تانن ها دارند قابض بودن آن ها می باشد. یکی از بهترین دارو های اسهال چالی سیاه می باشد زیرا ۸ الی ۱۲ درصد تانن در آن وجود دارد. این دارو طبیعی بوده و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. اگر اسهال شدن شما به لایل ساده و غیر میکروبی باشد می توانید با خوردن چای سیاه آن را درمان نمایید.

نحوه استفاده از چای

برای درمان اسهال می توانید در روز ۷ الی ۱۰ گرم از پودر خشک این ماده را استفاده نمایید. البته این میزان برای بزرگسالان می باشد و کودکان باید حدودا یک سوم از این میزان را استفاده کنند تا مشکل دیگری برای آن ها ایجاد نشود. اگر بتوانید چای را بجوشانید و زمانی که سیاه شد از آن استفاده کنید بسیار خوب است و تاثیر همان چای خشک را دارد و می تواند سریعتر اسهال را از بین ببرد و شما را از این حالت نجات دهد.

نحوه استفاده از جای و نکات مکهم آن برای درمان

برای استفاده از چای یک سری نکات مهم وجود دارد که بهتر است با آن ها آشنایی داشته باشید.
استفاده از این ماده خوراکی هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است می تواند برای درمان اسهال به صورت خانگی موثر باشد.
اگر از چای جوشیده استفاده می کنید حواستان باشد که در حالت عادی می تواند منجر به ایجاد یبوست شود و تا زمانی که درگیر این بیماری نیستید بهتر است از خوردن چای جوشیده و سیاه شده خودداری نمایید.
در چای دم کشیده میزان تانن بسیار کم است و بهتر است چای را بجوشانید و برای اسهال از آن استفاده کنید.
چای برای بدن بسیار مفید می باشد و تا کنون با توجه به مقالات منتشر شده در مورد خواص آن ۵۰ اثر فیزیولوژیک و فارماکولوژیک آن به اثبات رسیده است.

انواع چای مختلف برای درمان اسهال

چای های بسیاری هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها این بیماری ناخوشایند که می تواند فرد را از انجام کار های روزانه خود بیندازد را درمان نمایید. در ادامه این چای ها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

فواید چای

چای سبز به همراه اسطوخودوس می تواند به آرام شدن معده و روده کمک کرده و در نهایت با علامت های بد اسهال مبارزه خواهد کرد. این چای از نظر های دیگر نیز برای بدن بسیار مفید می باشد و دانشمندان اعتقاد دارند که استفاده مناسب از این چای می تواند میزان بیماری های قلبی و عروقی را در افراد مصرف کننده به شدت کاهش دهد. این چای منجر به ایجاد حرکت های سالم روده می شود و می تواند از مشکلات ناشی از بیماری هایی مانند اسهال پیشگیری نماید.

حتماً بخوانید:

۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای سبز

۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های ممکن است که حتی گفته میشود خواص ضدپیری نیز دارد. حتما شما هم تاکنون چیزهای زیادی در مورد خواص چای سبز شنیده اید…

چای سیاه نیز به درمان اسهال کمک می کند زیرا دارای مقادیر بسیار زیادی تانن می باشد و تحقیقات علمی از این مورد برای درمان اسهال حمایت می کنند. البته در صورتی چای سیاه بر درمان اسهال تاثیر می گذارد که علت بیماری باکتریایی نباشد زیرا این چای قابلیت درمان این نوع اسهال را ندارد و نمی تواند آن را درمان نماید. استفاده بیش تز از حد از این چای نمی تواند برای درمان این بیماری موثر باشد زیرا دارای مقادیر بسیار زیادی کافئین می باشد و می تواند روند اسهال فرد را بد تر سازد. بهتر است برای درمان مشکل خود به اندازه از این چای کمک بگیرید.

برای درمان التهابات و درد های معده و روده ها می توانید از چای بابونه استفاده کنید. در واقع این چای طعم و عطر بسیار خوبی دارد و می تواند منجر به آرام تر شدن حرکات معده شده و با توجه به خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی که دارد می تواند با از بین بردن میکروب ها و انگل ها اسهال شما را درمان نماید. اگر می خواهید اسهال ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهید بهتر است بابونه را با یک سری مواد دیگر مانند صمغ و زغال قهوه مورد استفاده قرار بدهید.

لیمو دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی می باشد و می تواند درمانی بر اسهال ناشی از میکروب ها و باکتری ها باشد. ترکیب چای و لیمو بسیار خوب است و می تواند برای بیماری شما مفید باشد لذا استفاده از این ترکیب را برای درمان اسهال به تاخیر نیندازید. اگر از مزه این ترکیب خوشتان نمی آید بهتر است به جای استفاده از قند از مقدار کمی عسل کمک بگیرید تا بتوانید این ترکیب را قابل خوردن کنید.
اسهال شدن یکی از بیماری هایی می باشد که ممکن است برای هر فردی ایجاد شود با این حال بهتر است اطلاعاتی در مورد درمان آن داشته باشید تا بتوانید آن را به خوبی درمان نموده و از اثرات بعدی آن بکاهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا