دسته‌بندی نشده

دادن خرمالو به کودکان، بهترین زمان کی است؟

دادن خرمالو برای نوزاد از چند ماهگی خوبه ؟

میوه های نارنجی روشن حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن ، ویتامین مفید برای بینایی و بیوفلاونوئیدها ، آنتی اکسیدان های طبیعی هستند. 100 گرم خرمالو حاوی نیمی از مقدار روزانه ویتامین C ، عناصر کمیاب – آهن ، پتاسیم ، ید ، منیزیم است.
خواص میوه برای کودکان بسیار زیاد است که در کنار آن لازم است از سن دادن میوه‌ها به کودکان آگاه باشید.

خرمالو دارای خواص درمانی است ، خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق خونی ، با هموگلوبین پایین و فشار خون مفید است. در بسیاری از کشورها ، خرمالو بخشی از رژیم های درمانی بیماری های کبد و مجاری صفراوی ، تصلب شرایین ، گواتر سمی ، اسکوربوت ، اسهال خونی ، برونشیت و سایر بیماری ها است.

خرمالو برای کودک

لازم است بدانید زمان دادن خرمالو به کودک بین ۸ تا ۱۰ ماهگی است.

حتماً بخوانید:

خرمالو چه خاصیتی دارد؟

خرمالو چه خاصیتی دارد؟

خواص فوق العاده ی خرمالو با دلگرم همراه باشید تا با خواص بی نظیر خرمالو آشنا شوید… آشنايي با خواص خرمالو از جمله ميوه‌هايي است كه اگرچه در حالت…

احتمال حساسیت کودکان به این میوه کم است و همچنین بسیار خوش‌طعم است بنابراین خرمالو برای کودک یازده ماهه مجاز است اما مثل همیشه به یاد داشته باشید که قبل از معرفی خرمالو به کودک با پزشک مشورت کنید.

نکات لازم جهت دادن خرمالو به کودک : اگر کودک شما مبتلا به دیابت است، اجازه ندهید که این میوه را بخورد زیرا این امر می‌تواند منجر به افزایش قند خون کودک شود.
اجازه ندهید فرزندتان آن را با پوست بخورد زیرا این مسئله هم می‌تواند باعث توده شکمی در کودک شود.
خرمالو حاوی مقدار زیادی تانن و پکتین است، بنابراین آن را با معده خالی به فرزندتان ندهید زیرا می‌تواند باعث توده شکمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا