دسته‌بندی نشده

بستنی خرمالو : روشی طلایی جهت تهیه بستنی خرمالو

طرز تهیه بستنی خرمالوی خوشمزه در کمترین زمان ممکن!

بستنی خرمالو را می‌توان به راحتی و بدون استفاده از دستگاه بستنی‌ساز و یا افزودن مواد غیر طبیعی مانند ثعلب، در منزل درست کرد و به عنوان یک دسر خوشمزه مورد استفاده قرار داد. با دلگرم همراه شوید.

آموزش درست کردن “بستنی خرمالو” متفاوت برای یک میزبانی شیک

درست کردن یک بستنی میوه‌ای خوشمزه با استفاده از مواد طبیعی در منزل کار بسیار راحتی است که هر کس از عهده آن برمی‌آید.

شما به راحتی می‌توانید با میوه‌های اضافه‌ای که در خانه دارید یک بستنی سالم درست کنید و حتی برای کودکانی که از خوردن میوه امتناع می‌گنند، مورد استفاده قرار دهید. بستنی خرمالو یکی از همین بستنی‌های میوه‌ای است که با تهیه و مصرف آن می‌توانید از خواص خرمالو نیز برخوردار شوید.

البته شما می‌توانید برای بهره بردن از خواص خرمالو، از این میوه در تهیه کیک خرمالو، دسر خرمالو، ترشی خرمالو، سرکه خرمالو و … استفاده کنید. در این مطلب با طرز تهیه بستنی خرمالوی خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی خرمالو

  1. خرمالوی رسیده 2 عدد
  2. خامه 50 گرم
  3. موز شیرین و یخ زده 2 عدد
  4. شکر یا عسل 4 قاشق غذاخوری (به دلخواه)
  5. وانیل نوک قاشق چایخوری

دستور تهیه بستنی خرمالو در منزل

ابتدا خرمالو‌ها را شسته و پوست نازک روی آن‌ها را بگیرید، سپس آن‌ها را به چند تکه تقسیم کرده و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

خرمالو‌های یخ زده را همراه با خامه، وانیل و موز یخ زده در مخلوط‌کن ریخته و پوره کنید.

سپس شکر را اضافه کرده، سرعت دستگاه مخلوط کن را زیاد کنید و حدود یک دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

بستنی خوشمزه خرمالو را با اسکوپ در ظرف سرو قرار دهید، روی آن را با شکلات چیپسی، ترافل رنگی یا انواع مغز‌ها تزیین کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم جهت تهیه بستنی خرمالو

این بستنی را می‌توانید فقط با میوه خرمالو یا ترکیبی از میوه‌ها (مثلا ترکیبی از هلو و خرمالو) درست کنید و مزه‌های خاص و جالبی از این بستنی را امتحان کنید.

مقدار شکر مورد استفاده در تهیه بستنی را می‌توانید بسته به میزان شیرینی میوه و ذائقه خود تغییر دهید.

افزودن برخی از مغز‌ها مانند پسته، بادام و گردو می‌تواند باعث افزایش ارزش غذایی بستنی شود، اما مراقب باشید که میزان این مغز‌ها به اندازه‌ای نباشد که طعم و مزه اصلی بستنی را تحت تاثیر قرار دهد.

افرادی که به شیر حساسیت دارند می‌توانند به جای شیر از شیر سویا یا آبمیوه در این بستنی استفاده کنند.

افرادی که از رژیم‌های خاصی پیروی می‌کنند و نمی‌توانند شکر استفاده کنند، می‌توانند مقدار شکر را کم کرده یا اصلا از شکر استفاده نکنند یا با استفاده از عسل به جای شکر یک بستنی لذیذ خرمالو رژیمی و سالم درست کنند.

سخن آخر

بستنی مقوی خرمالو به علت داشتن میوه و لبنیات سرشار از مواد مغذی و مقوی بوده که با مصرف این بستنی می‌توانید بخشی از نیاز‌های بدن به املاح و ویتامین‌های مورد نیاز روزانه را تامین کنید.

با رعایت نکات گفته شده می‌توانید به راحتی این بستنی خوشمزه را در منزل درست کرده و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز که فصل برداشت میوه خرمالو است، میوه خرمالو را در فریزر نگهداری کرده و در سایر فصول سال این بستنی خوشمزه را درست کنید.

بستنی خرمالو : روشی طلایی جهت تهیه بستنی خرمالو

بیشتر بخوانید :

مربای خرمالو – طرز تهیه مربای خرمالو خانگی خوشمزه و خوش رنگ

۲ روش متفاوت برای تهیه ترشی خرمالو + نکات کلیدی

اسموتی خرمالو : ۴ مدل اسموتی جدید و پرخاصیت با خرمالو

خواص خرمالو برای سلامتی بدن

خرمالو از گرفتگی رگ های خون جلوگیری می کند، این میوه مقدار قابل توجهی پکتین دارد که یکی از فیبرهای محلول در آب بوده و باعث کاهش چربی محلول در خون می شود. پس به کسانی که گرفتگی رگ دارند توصیه می شود.

خرمالو فشار خون را تعدیل می کند. این میوه با داشتن پتاسیم و منیزم فراوان با فشار خون بالا مقابله کرده و برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند بسیار مفید است.

این میوه به عنوان یک میوه ضد سرطان شناخته می شود، چراکه دارای مقادیر زیادی ویتامین A و بتاکاروتن می باشد و می تواند از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان محافظت کند.

خرمالو میوه ای ضد پیری است و روند پیری را کند و چین و چروک صورت را از بین می برد. از خرمالو می توانید به صورت ماسک های مختلف برای پوست استفاده کنید. مالیدن خرمالو روی پوست باعث کاهش چین و چروک ها و پاک سازی منافذ پوستی می شود.

خوردن این میوه باعث انعطاف پذیری بیشتر رگ های خونی شده و به این ترتیب فشار خون را تعدیل می کند.

به حفظ سلامت ریه ها کمک می کند و میوه ای بسیار مناسب برای جلوگیری از سرطان ریه به شمار می رود.

خوردن خرمالو به تقویت طحال کمک می کند.

خرمالو برای کسانی که رژیم چاقی دارند مفید است، این میوه شیرین و پر کالری بوده و باعث افزایش وزن می شود. کسانی که رژیم لاغری دارند در مصرف این میوه زیاده روی نکنند.

خوردن خرمالو از ابتلا به بیماری ماکولا در افراد مسن جلوگیری می کند. یکی از مهم ترین خواص خرمالو محافظت از چشم و تقویت بینایی است، بنابراین این میوه در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مربوط به چشم اثر زیادی دارد.

ماکولا بیماری نابینایی در افراد مسن است که می توان با خوردن خرمالو از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

این میوه به افزایش تولید گلبول قرمز خون کمک می کند، دلیل آن هم وجود مقدار زیادی مس در این میوه می باشد. مس باعث افزایش تولید گلبول قرمز می شود.

خرمالو برای حفظ سلامت قلب بسیار موثر است. یکی از مواد معدنی لازم برای بدن و قلب پتاسیم است، خرمالو با داشتن مقدار زیادی از این ماده می تواند نیاز روزانه شما را به آن برطرف کند.

پتاسیم در تنظیم فشار خون و آرام کردن عضلات بدن نقش مهمی دارد. اگر در فصل پاییز که خرمالو فراوان است هر روز یک عدد خرمالو مصرف کنید سیستم قلب و عروقتان سالم و مقاوم شده و خطر بسته شدن رگ های خونی کاهش می یابد.

این میوه عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. خرمالو منبع بسیار مناسبی از ویتامین C می باشد.

همان طور که می دانید این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. هرچه خرمالو رسیده تر و شیرین تر باشد میزان ویتامین C آن کمتر می شود.

مصرف خرمالو باعث بهبود گردش خون در بدن می شود.

خرمالو باعث افزایش فرآیند متابولیک در بدن می شود و دلیل آن وجود مقدار زیادی از انواع مختلف ویتامین B و اسید فولیک، پیریدوکسین، تیامین و … می باشد.

خرمالو میوه ای ضد تومور است. این میوه حاوی فلانوئید و آنتی اکسیدان بوده و ترکیبی ضد تومور، ضد التهاب و ضد خونریزی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا