دسته‌بندی نشده

تاثیر شگفت انگیز قهوه در کاهش وزن و سلامت بدن

معجزه لاغری با قهوه را جدی بگیرید!

قهوه به بسیاری از مردم برای بیدار شدن در صبح کمک میکند. و به افزایش سوخت و ساز بدن شما-هرچند به طور موقت- کمک میکند. اما به سادگی باعث کاهش وزن شما نخواهد شد.اما این بدان معنا نیست که قهوه نمیتواند علاوه بر کمک در رژیم غذایی شما، به سلامتی تان نیز کمک کند. با این حال پیش از هر کاری با پزشک خود مشورت کنید تا از فواید و مضرات قهوه برای رژیم و سلامتی تان مطمئن شوید.

قهوه و کاهش وزن

چرا بسیاری از مردم هر روز صبح قهوه میخورند؟ کافئین. و این همان چیزی است که با کاهش وزن شما نیز مرتبط است. کافئین فعالیت سیستم عصبی مرکزی، قلب و عضلات را افزایش می دهد. بر طبق گزارشهای اداره مکمل های غذایی، ۱۰۰ میلی گرم کافئین که در یک فنجان قهوه یافت میشود. به سوختن ۹ کالری بیشتر در ساعت کمک میکند و همینطور میتواند باعث کاهش اشتهای شما شود.
هرچند ۹ کالری احتمالا نمیتواند خیلی به شما در کاهش وزن کمک کند یا ممکن است اصلا موثر نباشد. به علاوه بدن شما به مرور زمان مقاوش را در برابر کافئین بالا خواهد برد. و تمام مزایای کاهش وزن را لغو خواهد کرد. پس کافئین به تنهایی به شما در کاهش وزن کمکی نمیکند.

چگونه سریع با قهوه وزن خود را کم کنیم؟

در حالی که قهوه به شما در کاهش وزن کمک میکند. شما باید در بدن خود کمبود کالری ایجاد کنید. یعنی یا کالری کمتر از نیاز بدن خود دریافت کنید. یا با ورزش کالری بیشتری بسوزانید و یا هر دو. اگر هر پوند چربی (تقریبا ۴۵۰ گرم)، ۳۵۰۰ کالری داشته باشد. کم کردن ۱۰۰۰ کالری در روز میتواند به کاهش وزن ۲ پوند در هفته (تقریبا ۹۰۰ گرم) کمک کند. کاهش وزن بیش از این مقدار میتواند به عضلات شما آسیب بزند. که این خود باعث کاهش سوخت و ساز بدن شده و کم کردن وزن شما را کند خواهد کرد.

کالری بسوزانید !

در کم کردن کالری از رژیم غذایی خود تعادل را حفظ کنید. و سعی کنید به جای آن کالری بسوزانید. از ادویه و سبزیجات به جای کره و روغن روی غذاهایتان استفاده کنید. با این کار ۱۰۰ کالری کمتر دریافت خواهید کرد. به جای آن که با ناهار خود یک بطی سودا بخورید، آب همراه با لیمو را امتحان کنید. و ۱۵۰ کالری دیگر صرفه جویی کنید. و با خوردن یک کاسه توت به جای بستنی برای دسر، ۲۰۰ کالری دیگر را هم کنار بگذارید.مقدار کالری که با فعالیت میسوزانید بستگی به وزن و نوع فعالیتتان دارد. فردی با ۱۵۵پوند وزن(۷۰ کیلو) ، ۲۵۰ کالری را در ۳۰ دقیقه ایروبیک یا تنیس میسوازند. در حالی که شخصی با حدود وزن ۸۳ کیلو، با همان فعالیت ۳۱۰ کالری میسوازند.

در طول رژیم غذایی، قهوه بنوشید.

قهوه به عنوان یک نوشیدنی بدون کالری، برای یک رژیم غذایی کاهش وزن عالی است. با این حال بسیاری از افراد به قهوه خود، شیر و شکر اضافه میکنند. ۲ قاشق شکر ۷۰ کالری دارد که باید در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.
با این حال چند تغییر در فنجان قهوه معمولی شما، میتواند به صرفه جویی در مصرف کالری کمک کند. به عنوان مثال، با استفاده از جایگزین شکر و شیر با یک درصد چربی در قهوه، کالری از ۷۰ تا ۲۰ کاهش می یابد. به علاوه میتوانید از قهوه بدون کالری به عنوان یک دسر که به طور معمول ۴۰۰ کالری دارد استفاده کنید.

قهوه و فواید آن برای سلامتی

در حالی که مزایای قهوه برای کاهش وزن شما ممکن است کوتاه مدت باشد. این نوشیدنی گرم ممکن است به شما در جاهای دیگر نیز کمک کند. نوشیدن مقدار متوسط قهوه تا ۴ فنجان در روز می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سرطان کبد و بیماری پارکینسون شود.

با این وجود ممکن است قهوه برای همه مناسب نباشد. اگر به کافئین حساسیت دارید. نوشیدن قهوه ممکن است باعث ترس، اضطراب و یا افزایش ضربان قلب شود. مقدار بیش از حد کافئین نیز ممکن است خواب خوب را از شما دریغ کند. و به اندازه کافی نخوابیدن میتواند تلاشهای شما را برای کاهش وزن تحت تاثیر قرار بدهد.

مصرف قهوه در زمان سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا می تواند باعث کاهش علایم بیماری، بهبود فرد و کاهش دوران نقاهت شود، به همین دلیل کارشناسان مصرف آن را هنگام بیماری به شرط نداشتن تب بالا توصیه می کنند. کارشناسان دریافتند افرادی که روزانه 2 فنجان قهوه مصرف می کنند تا 40 درصد کمتر به سرطان کبد مبتلا می شوند، این نوشیدنی دارای مواد ضد سرطانی است که از ابتلا این بیماری مرگبار تا حد زیادی جلوگیری می کند.

این نوشیدنی مانند یک دارو مانع از گسترش بیماری آلزایمر در سالمندان می شود، مصرف قهوه باعث تقویت قدرت حافظه و حفظ سلامت اعصاب مغز می شود که به این ترتیب از بروز زوال عقل به دلیل افزایش سن در افراد جلوگیری می کند. قهوه به دلیل برخوردای از خاصیت مدر باعث دفع سموم از بدن، افزایش دفع ادرار، پاکسازی کبد و کلیه ها می شود که به این ترتیب مواد سمی و نمک اضافی از بدن خارج شده و فرد کمتر مبتلا به انواع بیماری های مزمن و چاقی می شود.

نوشیدن قهوه باعث تغییر در مرکز دوپامین مغز و ایجاد احساس سرخوشی و شادی می شود و در بهبود خلق و خو و رفع افسردگی بسیار مفید است.با وجود این خواص مفید درمانی، کارشناسان توصیه می کنند افراد از مصرف بیش از حد قهوه اجتناب کنند زیرا می تواند باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان های بدن شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا