دسته‌بندی نشده

بیوگرافی و علت فوت مهسا سادات آقایی دوست

مهسا سادات آقایی کیست ؟

مهسا آقایی دوست، دختر 13 ساله فردیسی که مانند تمام هم سن و سال های خودش رویای جوانی به سر داشت به دلیل قصور عده ای، دچار زندگی نباتی شد و در روز اربعین 1400 به دیار باقی شتافت . مهسا سادات آقایی دوست در رشته ورزشی تکواندو فعالیت می کرد. در ادامه به بیوگرافی و علت فوت مهسا سادات آقایی پرداختیم با دلگرم همراه باشید .

بیوگرافی مهسا سادات آقایی دوست

ماجرای بیماری مهسا آقایی دوست چیست ؟

ظهر 12 شهریورماه امسال(98) وقتی مهسا همراه با دوستش از باشگاه بر می گشت؛ در بلوار تندرستی و دقیقا در محدوده ای که سازندگان برج دوقلوی نیمه کاره، مدت ها بود پیاده رو را با حصار فلزی محصور کرده بودند؛ راننده جوان پژوی پرشیا با سرعت بالا و درحال سبقت غیرمجاز، در حاشیه خیابان به شدت با مهسا برخورد می کند.طبق اظهارات شاهدان عینی حادثه، شدت برخورد به حدی است که مهسا به هوا پرتاب شده و پس از برخورد به حصارهای فلزی برج دوقلو، نقش بر زمین می شود و راننده بدون توجه به وضعیت مهسا با همان سرعت فرار می کند.

مهسا آقایی که در روز حادثه، قرار حضور در همایش تکواندوکاران پارک تندرستی را با دوستش گذاشته بود و به گفته مربی با توجه به توان بدنی و وضعیت جسمانی، می توانست در آینده یکی از امیدهای المپیک کشور باشد؛ بر اثر این حادثه دچار خونریزی و آسیب شدید مغزی می شود و با سطح هوشیاری بسیار پایین در بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر، بارها تحت عمل جراحی قرار می گیرد و حالا پس از گذشت 170 روز از حادثه، از مهسای پرجنب و جوشِ ورزشکار، چشمهایی مشکی با مژه هایی بلند و درهم تنیده، نگاهی گنگ و نفسی که جز با دستگاه بالا نمی آید، باقی مانده و پدر و مادری که ۶ ماه است همه زندگیشان را رها کردند و امیدوارند به معجزه الهی که مهسای زیبایشان به زندگی برگردد و دوباره صدای خنده هایش خانه را پر کند.

مهسا سادات آقایی کیست

غلامرضا آقایی پدر مهسا

غلامرضا آقایی پدر مهسا درباره تصادف دخترش می گوید که دخترش به باشگاه تکواندو میرفته و به دلیل بسته بودن باشگاه مسیر بازگشت به خانه را پیاده می آمده که یک پژو پرشیا به شدت با آنها برخورد می‌کند و زندگی مهسا را نابود میکندوی در خصوص آخرین وضعیت این نوجوان ورزشکار به خبرنگار ایسنا گفت: ما از مهسا در خانه نگهداری می‌کنیم. زیرا دخترم زندگی نباتی پیدا کرده که بسیار سخت‌تر از حالت کما است. همانند انسان‌های عادی خواب و بیداری دارد اما وضعیتش نامشخص است. غذا خوردن مهسا با سرنگ است، با لوله‌ای که به معده‌اش راه دارد.

مهسا سادات آقایی

علت فوت مهسا سادات آقایی دوست چیست ؟

مهسا آقایی دختری اهل فردیس است که سال ۹۸ هنگام بازگشت به خانه به دلیل مسدود شدن پیاده رو توسط سازندگان یک برج، مجبور به عبور از کنار خیابان شده بودکه در همان حین یک خودرو با سرعت خیلی بالا و در حال انجام حرکات نمایشی با او برخورد می کند.

مهسا بعد از آن حادثه به دلیل شدت تصادف دچار زندگی نباتی شده و والدینش به امیدی روزی که سلامت دخترشان برگردد از او در خانه نگهداری می کردند تا سرانجام 5 مهر 1400 در روز اربعین فوت کرد .

گفتگو با دکتر مهسا سادات آقایی تکواندوکار

سیما بهروزیان پزشک معالج مهسا، در خصوص وضعیتش می گوید: بافت مغزی مهسا در سطح وسیعی دچار آسیب شده و با چند عمل جراحی و افزایش چند درجه ای سطح هوشیاری زندگی نباتی را به سر می برد. چشمانش می بیند و به درد واکنش نشان می دهد، تغذیه مهسا به وسیله لوله گاواش و از راه بینی صورت می گیرفت و جذب مایع مغزی از طریق شَنت گذاری انجام می شد. پس از گذشت ۶ ماه همچنان امکان تنفس مهسا و جدا کردنش از دستگاه وجود نداشت و از نظر پزشکی پیش بینی آینده مهسا غیر ممکن بود. علیرغم تلاش های بسیار برای درمان مهسا، حدود ۵۰ درصد از بافت مغز او از بین رفته بود .

گفتگو با خانم دکتر که در حضور پدر مهسا انجام شد، شکستن این پدر را حس می کنم؛ اما نگاه امیدوار و توکل او به لطف و عنایت الهی در آن شرایط سخت، هرگز از خاطرم نمی رود. همه کارکنان بیمارستان او را می شناسند و حال مهسا را می پرسند و فقط جواب می دهد که امید به خدا دارم و می دانم خدا لطفش را از ما دریغ نمی کند.

یکی از پرستاران که در روز پذیرش مهسا در بیمارستان حضور داشته می گوید: وقتی مهسا را پذیرش کردیم باورمان نمی شد که 13 ساله است چون به لحاظ فیزیکی، شبیه دختران 18 ساله بود. اما ظرف مدت کوتاهی تغییر کرد و من پیر شدن این پدر را در طول این مدت، به چشم دیدم.

عکس ها و اینستاگرام مهسا سادات آقایی

مهسا سادات تا بیش از تصادف در اینستاگرام فعالیت داشت و بعد از آن حادثه شوم پدرش غلامرضا آقایی این پیج را اداره میکرد .

آدرس پیج مهسا سادات آقایی mahsa.sadat12 با 14.6k followers فالوور تاکنون میباشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا