دسته‌بندی نشده

بیوگرافی قرائتی : زندگی شخصی محسن قرائتی از ازدواج تا فرزندان او

بیوگرافی قرائتی (محسن قرائتی)

محسن قرائتی متولد ۸ دی ۱۳۲۴ میباشد. وی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ باحکم سید روح الله خمینی به «نمایندگی ولی فقیه» در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شدو سپس ریاست این سازمان را بر عهده گرفت که این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ بر عهده داشت. وی هم‌اکنون علاوه بر ادارهٔ ستاد اقامه نماز در زمینه تفسیر قرآن نیز فعالیت دارد .

بیوگرافی قرائتی

محسن قرائتی کیست ؟

حاج آقا قرائتی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۸۹ به عنوان رئیس سازمان نهضت سواد آموزی منصوب شد و خدمات شایانی را برای بالا بردن سطح سواد و فرهنگ مردم مخصوصا در روستاها انجام داد. ایشان هم اکنون در ادارهٔ ستاد اقامه نماز مشغول در زمینه تفسیر قرآن فعالیت دارد.

بیوگرافی نحسن قرائتی

پدر قرائتی کیست ؟

پدر محسن قرائتی علی‌نقی قرائتی از متدینین بازار کاشان بود. از آنجا که پدربزرگ وی در دوره سلطنت رضا‌شاه‌ پهلوی، اقدام به برگزاری جلسات قرائت قرآن می‌نمود، شهرت و بعدها نام‌خانوادگی وی قرائتی نام گرفت .

در زمان حکومت رضا پهلوی، پدر بزرگ وی جلسات قرائت قرآن را در خانه‌های مردم کاشان تشکیل می‌داد و پس از پدرش او برگزاری این جلسات را در مساجد و تکایا ادامه داد و لذا خانوادهٔ آنها به «قرائتی» مشهور شد.

بیوگرافی قرائتی : زندگی شخصی محسن قرائتی از ازدواج تا فرزندان او

تحصیلات قرائتی

محسن قرائتی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن شیخ علی نجفی شرکت کرد. پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیه قم، در تألیف تفسیر نمونه که زیر نظر ناصر مکارم شیرازی منتشر می‌شد، مشارکت جست تا آنکه این تفسیر در ۲۷ جلد به اتمام رسید.

محسن قرائتی با راهنمایی پدر خود، در ۱۴ سالگی وارد حوزه‌علمیه کاشان شد و در کنار دروس حوزه در درس تفسیر شیخ علی آقا نجفی شرکت می‌کرد.[۲]وی از سال دوم به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه خان و مدرسه آیت‌الله گلپایگانی به تحصیل مشغول شدپس از آن به حوزه علمیه نجف رفت و پس از بازگشت به مطالعه و مباحثه تفاسیر مختلف مانند مجمع البیان مشغول شد و اقدام به یادداشت برداشت‌های تفسیری خود نمود. قرائتی به مدت ۱۵ سال در تدوین تفسیر نمونه همکاری داشته است .

بیوگرافی قرائتی : زندگی شخصی محسن قرائتی از ازدواج تا فرزندان او

فعالیت‌ها و مسئولیت‌ها محسن قرائتی

محسن قرائتی علاوه بر فعالیت در صدا و سیما،‌ چندین مسئولیت را در جمهوری اسلامی ایران برعهده داشته است، ازجمله:

  • ریاست نهضت سوادآموزی
  • تأسیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر
  • تأسیس ستاد اقامه نماز
  • تأسیس ستاد زکات
  • تأسیس ستاد تفسیر
  • تأسیس ستاد ترویج فرهنگ قرآنی
  • تأسیس بنیاد فرهنگی امام زمان(عج)
  • تأسیس مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن

بیوگرافی محسن قرائتی

بیماری حاج آقا قرائتی

محسن قرائتی در بهمن ماه سال ۹۵ به دلیل عارضه گوارشی و مشکلات معده مدتی در بیمارستان بستری بود و اکنون حالشان خوب و در سلامت هستند.

بیوگرافی قرائتی : زندگی شخصی محسن قرائتی از ازدواج تا فرزندان او

ازدواج و همسر و فرزندان

حاج آقا قرائتی در 19 سالگی با همسر 14 ساله اش ازدواج کردحاج آقا محسن قرائتی در سن ۱۹ سالگی با دختر یکی از تجار ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج سه دختر می باشد.

همسر حاج آقا قرائتی در زمان ازدواج ۱۳ سال داشتند و تا دوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده و خانه دار می باشد.

ایشان سه دختر دارد، دو دختر وی زهرا و فاطمه مدرس حوزه می باشتد، حاج آقا می گوید خدا به من لطف کرده در کلاس های درس الگو باشم اما در همسرداری شوهر به درد بخوری برای زندگی نیستم

بیوگرافی قرائتی : زندگی شخصی محسن قرائتی از ازدواج تا فرزندان او

نظر حاج آقا قرائتی درباره ازدواج

در مساله ازدواج باید عجله کرد و دختر و پسر باید ازدواج کنند. البته من با ازدواج دانشجویی مخالفم، بلکه ازدواج باید دبیرستانی باشد. زیرا دختران در سن ۱۳ سالگی شوهر می‌خواهند و آن کسی که او را خلق کرده، بهتر می‌داند که برای او چه چیزی بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا