دسته‌بندی نشده

به همین راحتی کیک دو رنگ (کیک زبرا) درست کنید

طرز تهیه کیک دو رنگ

کیک دو رنگ انواع مختلفی دارد. یکی از انواع آن کیک زبرا است که در آن دو رنگ سفید و قهوه ای با هم ترکیب می شود و می توان در فرایند پخت آن، شکل های متنوعی به کیک داد تا بعد از آماده شدن زیباتر شود.

معمولا طعم بخش سفید کیک، وانیلی و بخش قهوه ای آن با طعم شکلاتی است. نام دیگر کیک دو رنگ کیک زبرا است که درست کردن آن بسیار آسان بوده و با یک بار امتحان کردن، طرفدارش خواهید شد.

پس هرگز این مقاله را از دست ندهید و تا انتها ما را همراهی کنید.

طرز تهیه کیک زبرا

زبرا کیک

چطور کیک دو رنگ درست کنیم ؟

مواد لازم جهت تهیه کیک دو رنگ:

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر ۱ لیوان (به جای شیر می توانید ماست بریزید ولی در بافت کیک تفاوت ایجاد می شود)
  • روغن مایع ۱ لیوان (می توانید نصف لیوان هم بریزید)
  • شکر ۱ الی ۱.۵ لیوان
  • آرد سفید قنادی ۲.۵ لیوان + ۲ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

کیک دو رنگ

نحوه پخت کیک دو رنگ

مراحل تهیه کیک دو رنگ:

تخم مرغ، شکر و وانیل را خوب با همزن بزنید تا رنگ آن تغییر کند و کشدار شود. شیر و روغن را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید. دو و نیم لیوان آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید و مواد آردی را داخل مواد قبلی الک کنید و هم بزنید.

حالا مواد به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت پودر کاکائوی الکی شده اضافه کنید و هم بزنید. حالا در این مرحله از تهیه کیک زبرا، به همان اندازه ای که به قسمت قبلی پودر کاکائو اضافه کردید، به این قسمت آرد اضافه کنید.

توجه داشته باشید که مواد هر دو قسمت باید کاملا با هم مساوی باشند وگرنه یکی از قسمت ها شل و دیگری سفت می شود. کف قالب را کاغذ روغنی بیندازید. یک ملاقه از مایه سفید بریزید و روی آن یک ملاقه مواد کاکائویی، دوباره روی آن مواد سفید بریزد.

به همین صورت تا آخر ادامه دهید تا موادتان تمام شود. بعد با خلال دندان از مرکز به آخر خط بکشید و یک عده را از آخر به مرکز خط بکشید، به صورت یکی در میان. فر را از پیش با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قرار گرم کنید و قالب را در آن قرار دهید.

کیک دو رنگ زبرا

کیک دو رنگی

توجه داشته باشید که این کیک را می توان بدون فر در ماهیتابه نیز درست کرد. مواد را در ماهیتابه چرب شده بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا آماده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا