دسته‌بندی نشده

بهترین روش تکثیر و هرس کردن گل فیلودندرون رد کنگو

چگونه از گل فیلودندرون رد کنگو در خانه نگهداری کنیم؟

برای پرورش این گیاه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

انتخاب محیط مناسب: گیاه فیلندرون رد کنگو به خاک خیلی خوبی نیاز ندارد و می‌تواند در خاک معمولی با pH خنثی رشد کند. همچنین باید در نظر داشت که این گیاه به نور متوسط ترجیح می‌دهد، بنابراین بهتر است در محیطی با نور خورشید مستقیم نگهداری نشود.

آبیاری مناسب: گیاه فیلندرون رد کنگو به آبیاری منظم نیاز دارد. بهتر است خاک آن را مرطوب نگه دارید ولی برای جلوگیری از رطوبت زیاد و خفگی ریشه‌های گیاه، به آبیاری بیش از حد دقت کنید.

محیط رطوبتی: گیاه فیلندرون رد کنگو به محیط رطوبتی خوبی نیاز دارد و برای رشد بهتر، باید به طور منظم بخاری مرطوب کننده را در کنار آن قرار دهید یا از روش‌های دیگری برای افزایش رطوبت هوا در محیط استفاده کنید.

تغذیه: برای رشد بهتر گیاه فیلندرون رد کنگو، بهتر است از کود مناسب استفاده کنید. کود آلی مانند کود ورمی‌ کمپوست یا کود مایع گیاهی می‌تواند برای رشد بهتر گیاه مفید باشد.

چگونه از گل فیلودندرون رد کنگو در خانه نگهداری کنیم؟

تنظیم رشد: گیاه فیلندرون رد کنگو به سرعت رشد می‌کند و بنابراین برای جلوگیری از افزایش اندازه گیاه، بهتر است آن را به صورت منظم برش داده و تنظیم رشد آن را انجام دهید.

گلدان: در اوایل بهار هر 2-3 سال یکبار گلدان گل فیلودندرون را برای رشد بهتر تعویض کنید. در مقابل بعضی از انواع این گیاه سرعت رشد بالایی دارند و بهتر است که زودتر گلدان آنها را به اندازه بزرگتری تغییر دهید. یکی از نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض گلدان، خروج ریشه از ته گلدان و توقف رشد است. هنگامی که گیاه بیش از حد بزرگ می شود و امکان تعویض گلدان وجود ندارد، چند سانتیمتر از خاک رویی را با خاک غنی عوض کنید.

حتماً بخوانید:

هرس: برگ های خشک و زرد شده را می توانید از گیاه جدا کنید. همچنین اگر برگ های فیلودندرون بیش از اندازه بزرگ شود میزان نیاز آبی آن نیز افزایش خواهد یافت که با هرس کردن می توانید کنترل کنید.

تکثیر: روش های تکثیر گل فیلودندرون خوابانیدن ساقه و قلمه زنی می باشد. بهار و اوایل تابستان زمان مناسب برای روش قلمه در این گیاه است.

طرز تهیه قیم خزه دار برای گل فیلودندرون رد کنگو

طرز تهیه قیم خزه دار برای گل فیلودندرون رد کنگو

یک قطعه نی یا لوله پلاستیکی به قطر حداکثر دو سانتی متر و به ارتفاع نهایی گیاه، نخ پلاستیکی و مقداری خزه تهیه کنید.
خزه ها را اطراف نی یا لوله پیچیده و با نخ ببندید.
در هنگام تعویض گلدان نی را در محل صحیح قرار دهید و به گیاه گره بزنید.

آفات و بیماری های گل فیلودندرون رد کنگو

اگر برگها پژمرده شده و از جوانه های بهاری خبری نیست نشان از این است که هوا سرد است پس گلدان را به محل گرمتری منتقل کنید.

منبع : سرچنار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا