دسته‌بندی نشده

بهترین درمان لاغری

درمان لاغری

با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان لاغری آشنا شوید.

درمان لاغری

بهترین درمان لاغری

درمان لاغری

متخصص تغذیه و تناسب اندام برای درمان لاغری اذعان داشتند که نیازمند گرفتن شرح‌حال دقیق از فرد لاغر و یافتن علت به وجود آورنده لاغری است.راه هایی برای چاق شدن و درمان لاغری و کم اشتهایی وجود دارد.

وقتی می‌خواهیم وزن یک فرد لاغر را افزایش دهیم مهم‌ترین نکته افزایش متناسب توده عضلانی و بافت چربی است. زیاده‌خوری‌های خودسرانه حتی اگر جواب هم بدهد عموما باعث افزایش بافت چربی آن می‌شود که معمولا هم در بدترین نقطه یعنی شکم تجمع پیدا می‌کند.

برای تشخیص کمبود وزن در افراد ابتدا باید به BMI یا همان وزن ایده آل که با تقسیم کردن وزن فرد بر قد به دست می‌آید پی ببریم به طوری که اگر BMI بین 20 تا 25 باشد، وزن فرد نرمال، بین 25 تا 30 باشد چاق خفیف، بین 30 تا 40 چاق متوسط و وزن بالاتر از 40 از چاقی مفرط برخوردار است.

از جمله دلایل کمبود وزن می توان به کاهش مقدار انرژی دریافتی نسبت به نیازهای فرد، داشتن فعالیت های زیاد، اختلال در جذب مواد غذایی، ابتلا به بیماری‌های غیرارادی مانند بیماریهای مزمن ریوی، ازدیاد ترشح غده تیروئید و استرس‌های روحی و روانی اشاره کرد.

در موارد کمبود وزن افراد باید به صورت تدریجی و بر اساس توانایی در هفته نیم کیلو وزن اضافه کنند تا دچار بیماری‌های معده و اختلال در فعالیت‌های قلبی نشوند.

این افراد باید غذاهایی را که موجب تحریک اشتها می شود مصرف کنند به این صورت با افزایش تدریجی میزان انرژی دریافتی، رژیم غذایی قادر به تامین نیازهای فرد خواهد بود که البته بسته به ارزیابی تغذیه‌ای گروه‌های مختلف افراد متفاوت است.

بررسی تاریخچه پزشکی، میزان مصرف غذایی فرد، کمبودهای تغذیه ای و همچنین عادت غذایی اولین کاری است که باید در خصوص تعیین رژیم غذایی برای این افراد انجام شود.

بعد از محاسبه میزان مصرف انرژی روزانه در افراد دچار کمبود وزن نسبت به شرایط فرد از 500 تا 1000 کیلو کالری به مصرف روزانه وی اضافه می کنیم تا باعث افزایش وزن آنها شود. البته 10 تا 15 درصد از این کالری باید از طریق مصرف مواد غذایی پروتئینی و چربی‌های غیراشباع تامین شود.

فردی که می خواهد در روز 500 کیلو کالری به بدن خود اضافه کند در طول روز باید یک عدد موز، یک لیوان شیر و بستنی، دو برش نان اضافه بر نانی که قبلا مصرف می کرده و 30 گرم پنیر مصرف کند که البته با توجه به ذائقه فرد می توان جایگزین هایی برای هرکدام از این مواد غذایی در نظر گرفت.

افرادی که در اثر استرس و اضطراب‌های مغزی به کمبود وزن مبتلا می شوند باید در محیطی که کاملا آرام و به دور از دغدغه فکری است به مصرف مواد غذایی مبادرت ورزند.

مصرف داروها و پودرهایی که به منظور رسیدن به وزن ایده آل از داروخانه یا عطاری‌ها تهیه می‌شود باید کاملا بر اساس تحقیقات و اصول علمی صورت بگیرد، در غیر این صورت عوارض و عواقبی را در کوتاه یا بلندمدت در پی خواهد داشت.

بدن ما آزمایشگاه نیست که بخواهیم درمان بی‌اشتهایی و لاغری را با نسخه‌های کوچه پس کوچه پیاده کنیم.کم اشتهایی با اینکه می‌تواند خود علت لاغری باشد، با این حال، در اکثر موارد نشانه‌ای از یک علت مهم دیگر است .

و صرفا پرداختن به حل مشکل بی‌اشتهایی و غفلت از علت اصلی بی‌اشتهایی، بسیار خطرناک‌تر است و باعث اتلاف وقت طلایی در رسیدن به هدف می‌شود.

دکتر رضا راست منش علت بی‌اشتهایی را عصبی، روانی یا فیزیولوژیک ممکن دانستند. حسب علت، درمان بی‌اشتهایی هم متفاوت است. تهیه صبحانه‌های جذاب به برطرف شدن این مشکل کمک می‌کند. بعضی افراد با صبحانه سرد اشتهای‌شان بیشتر می‌شود و بعضی‌ها هم با صبحانه و غذای گرم! باید روش‌های مختلف را امتحان کنید.

ساعت مصرف صبحانه را هم تغییر دهید تا با تغییر دمای غذای صبحانه و‌ تغییر ساعت مصرف صبحانه، دریابید کدام‌یک با ذائقه شما سازگارتر است. با علت‌یابی توسط یک کارشناس حاذق تغذیه بهتر می‌توانید به نتیجه برسید.

برخلاف رژیم چاقی، رژیم‌هایی که برای افراد لاغر برای افزایش وزن تجویز می‌شود زمانبر هستند و شاید از یک ماه تا سه ماه زمان لازم است تا وزن فرد لاغر زیاد شود. عوض و بدل کردن کارشناس تغذیه با این تصور که رژیم غذایی این کارشناس موثر نبوده یا ترک عجولانه رژیم با این تصور که جواب نمی‌دهد، از اشتباهات رایج هستند.

تنها زیاد خوردن باعث رهایی از لاغری نمی‌شود. بعضی از میوه‌ها،‌ آبمیوه‌ها،‌ عرقیات و عادت‌های غذایی و زندگی خود باعث لاغری می‌شود. اگر نسخه واحدی برای افراد لاغر وجود داشت تا الان این مشکل باید در دنیا سال‌ها قبل حل می‌شد.

درمان لاغری

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا