دسته‌بندی نشده

آشنایی با موارد مصرف قرص ای ای کا جی (AAKG)

معرفی قرص ای ای کا جی

قرص ای ای کا جی (AAKG) یا آرژنین آلفا کتو گلوتارات (AAKG) از ترکیب ال-آرژنین و آلفا کتوگلوتارات تهیه شده است. در اصل، AAKG تمام عملکردهای ال-آرژنین را ارائه می دهد اما به شکلی طراحی شده که جذب سریعتر و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد به نظر می رسد که AAKG می تواند جذب بهتری نسبت به ال-آرژنین معمولی داشته باشد که در این صورت تولید گاز نیتریک اکسید (NO) افزایش پیدا می کند که برای ورزشکاران حائز اهمیت است.

ویژگی های قرص ای ای کا جی

  • بهبود فرآیند رشد توده عضلانی
  • عملکرد فیزیکی شدیدتر
  • تغذیه بهتر در اندام ها
  • با فرمولاسیون ویژه مخصوص ورزشکاران
  • با جذب راحت

نحوه مصرف قرص ای ای کا جی

روزانه 2 قرص ، 1 قرص یک ساعت قبل از شروع فعالیت ورزشی و 1 قرص بلافاصله بعد از انجام آن .

شرح مزایای مصرف قرص ای ای کا جی

قرص ای ای کا جی محصولی فوق العاده برای افزایش قدرت ، استقامت عضلات و افزایش توان جنسی می باشد .

آرژنین عنصری است که ترکیبات زیستی بدن از جمله اگماتین و اکسید ازت (NO) از آن شکل می گیرند. این موارد برای حفظ اندام، ایجاد ظرفیت عملیاتی و حفظ عملکرد جنسی مهم هستند. همچنین آرژنین این امکان می دهد که مقدار کافی خون، اکسیژن و غذا به بافت عضلانی برسد و رشد عضله را تسهیل کرده و چربی بدن و عضلات را کاهش می دهد.

مطالعات علمی دقیق و دانشگاهی نشان می دهد که رساندن 2 گرم آرژنین خالص طی 5 هفته به بدن افراد ورزشکار باعث افزایش قدرت عضلات ، بالارفتن استقامت و کاهش میزان چربی بدن می شود.

فواید آرژنین برای بدن

ال آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری و همچنین از واحد های سازنده پروتئین می باشد . آرژنین عملکرد های فیزیولوژیکی زیادی در بدن دارد و یکی از عناصر ساخت گاز نیتریک اکسید می باشد . آرژنین آمینو اسیدی است که بدن قادر به تولید آن نیست بنابراین برای جذب آن باید غذاهایی که سرشار از آرژنین است مصرف نماییم .

آرژنین را می توان در آجیل مانند بادام زمینی و بادام و همچنین در شکلات و کشمش نیز موجود است . فیبرهای لبنیات بسیار مهم هستند زیرا عملکرد سیستم هضم را مناسب نگه می دارد . همچنین توانایی بدن را برای مصرف مواد مغذی رژیم غذایی افزایش می دهند . فیبرها در سیستم هضم بدن هضم نمی شوند و هنگامی که به روده بزرگ برسد شروع به شکستن می کنند.

آرژنین در بسیاری از پروسه های فیزیولوژیکی نقش دارد . این پروسه های فیزیولوژیکی شامل ترشح هورمون ها ، افزایش ترشح هورمون رشد ، دفع سم های تولید شده از مواد در بدن و سیستم ایمنی بدن را شامل می شود .

از آن جایی که آرژنین یکی از عناصر ساخت نیتریک اکسید می باشد ( وظیفه آن گشاد سازی عروق است ) در شرایطی مانند گرفتگی سینه ( انژین ) ، فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و مشکلات جنسی برای درمان استفاده می شود . همچنین از آرژنین برای ناباروری خانم ها و آقایان نیز استفاده می شود .

ال آرژنین در رشد عضلات نقش دارد زیرا برای سنتز بسیاری از پروتئین ها لازم می باشد . با افزایش توده عضلانی ، ال آرژنین با فرستادن سیگنال به سلول های ماهیچه ، ترشح هورمون رشد و متابولیسم چربی را ارتقا می دهد . نتیجه نهایی ، عضلاتی خشک و متناسب برای بدنسازان می باشد . با کاهش ذخایر چربی زیر پوست و افزایش رشد عضلات ، ال آرژنین فیتنس و قدرت را افزایش می دهد که برای بدنسازان بسیار ضروری است.

مکمل های حاوی آرژنین به سبب اینکه آرژنین توانایی تولید نیتریک اکسید را دارد در بین مردم رواج یافته اند و همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی رادیکال های آزاد از خون بهبود عملکرد سیگنالهای سلولهای عضلانی رها سازی هورمون رشد، حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.

بدن سازان باید به دلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف میافتد باعث می شود تا بدن ظاهری نرم و پف آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد بر آمد گی به نظر برسند. حفظ نیتروژن بوسیله مصرف نیتروژن مسئله ای است که بین بدن سازان و دانشمندان مورد توافق است.هم چنین اعتقاد بر این است که آرژنین قطعا برای رشد مؤثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین است.

چگونگی عملکرد آرژنین بدن

آرژنین به هورمون گازی اکسید ازت تبدیل می شود. اکسید ازت تولید نوکلئوتید سایکلیک را تحریک می کند. در بافت عضلانی نوکلوتید سایکلیک در گردش خون و اکسیژن ، اسید آمینه ، کراتین و توزیع عناصر انرژی دخالت کرده و در تولید قدرت و آنابولیزم پروتئین نقش دارد. بنابراین، این موارد منجر به افزایش قدرت و رشد عضلانی می شود. از سوی دیگر، در سلول چربی، نوکلئوتید سایکلیک فرآیند لیپوز و ترموژن را افزایش می دهد یعنی جداسازی سلولهای چربی اضافی که انرژی حرارتی آزاد می کند.

در این واکنش، آرژنین به پلی آمین تبدیل میشود که برای سنتز پروتئین حیاتی است. پلی آمین نه تنها به کمک پروتئین بافت عضلانی می آید بلکه سلولهای جدید عضلانی نیز می سازند! بنابراین آرژنین به شکل غیر مستقیم موجب رشد دائم عضلانی می شود. در این واکنش، آرژنین به اگماتین تبدیل می شود که یک آمین است و دارای خصوصیات مشابه مواد ترموژنیک از جمله یوهیم باین است.

اگماتین میزان نوکلئوتید سایکلیک را افزایش می دهد و همانطور که در نکته اول ذکر شد موجب رشد عضله و کاهش چربی می شود. در ضمن، آرژنین به شکل کراتین مبدل می شود که در نکات فوق ذکر نشد چون منابع کراتین زیاد است. آرژنین کاملاً به دی اکسید کربن و آب تبدیل میشود. این واکنش توسط یک متابولیت غیر مستقیم آرژنین یعنی آلفاکتوگلوتارات (AKG) منع می شود و این ماده در تزویج با آرژنین AAKG را ایجاد می کند که حالت فعال شده این آمینواسید را تکثیر می نماید.

ای ای کا جی

ای ای کا جی برای چه کسانی مفید است؟

  • این فرآورده برای افرادی که تمرینهای تفریحی انجام می دهند و ورزشکاران حرفه ای مناسب است.
  • افزودن ال- آرژنین در دراز مدت گردش خون را افزایش داده و فشار خون شریانی را کاسته و عملکرد ایمنی و شرایط دستگاه قلبی – عروقی را بهبود می بخشد.
  • افزایش تولید اکسید ازت (NO) در سطح سیستم به همراه تجویز ای ای کی جی دارای اثرات قوی مثبت روی بهبود زندگی فردی و حفظ طاقت زیاد جنسی در مردان می باشد.
  • این فرمول برای افرادی که نمی خواهند قرص و کپسول زیاد مصرف کننده مناسب می باشد.

توصیه و هشدار مصرف قرص ای ای کا جی

  1. در دوران بارداری و شیردهی از این محصول استفاده نکنید.
  2. بهتر است قبل از مصرف قرص ای ای کا جی با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید.
  3. بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول قرص ای ای کا جی را مصرف نکنید.
  4. افراد سالمند، افراد زیر 18 سال، افراد مبتلا به بیماریهای مزمن و نیز مصرف کنندگان داروهای بدون نسخه، قبل از مصرف این فرآورده با متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت نمایند.
  5. در صورت داشتن عمل جراحی ، از 2 هفته قبل ، مصرف مکمل را قطع کنید .
  6. دوز مجاز قرص ای ای کا جی را افزایش ندهید.
  7. کپسول را با مقدار زیادی آب ببلعید.
  8. مصرف شیر یا نوشیدنی های مجاز الکلی به جای آب مناسب نیست .
  9. از جویدن کپسول خودداری کنید.

شرایط نگهداری قرص ای ای کا جی

  • دور از نور و در دمای 15 تا 25 درجه سانتی گراد نگهدارید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید و عوارض مصرف مکمل پمپ برای ورزشکاران

فواید بی نظیر مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)

مزایای فوق العاده مکمل پمپ C۴

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا