دسته‌بندی نشده

چگونگی اپلای کانادا بدون مدرک زبان!

اپلای به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر یا دانشجوی بین المللی، مستلزم آن است که مهارت های زبانی تان را به اثبات برسانید. IELTS و CELPIP (برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا) دو آزمون رسمی زبان کانادایی هستند که متقاضیان اقامت در این کشور باید در آن ها پذیرفته شوند. البته امروزه راه هایی برای اپلای به کانادا بدون مدرک زبان یافت می شود که مشروط به شرایط خاصی است. در ادامه این مطلب قصد داریم این روش ها را با جزئیات بررسی کنیم.

روش های مختلف اپلای کانادا بدون مدرک زبان

چگونگی اپلای کانادا بدون مدرک زبان!

  • اپلای از راه حمایت مالی خانواده

در صورتی که یکی از اقوام درجه یک شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، حمایت مالی او به شما کمک می کند که اقامت این کشور را کسب کنید. در این حالت برای دریافت مجوز ورود به کانادا، به شرکت در آزمون زبان و ارائه مدرک معتبر نیازی ندارید.

با این حال شما باید مدارک کافی برای اثبات رابطه ی فامیلی و تضمین حمایت مالی آن فرد تهیه کنید. برای این منظور ابتدا فامیل یا حامی باید ثابت کند که از نظر مالی توانایی حمایت از شما را دارد. معمولا پردازش این مدل درخواست یک سال یا بیشتر طول می کشد. بعد از دریافت اقامت دائم از این راه، می توانید علاوه بر زندگی در کانادا به کار و تحصیل مشغول شوید.

  • دریافت یک پیشنهاد شغلی

روش بعدی، دریافت یک پیشنهاد کاری یا همان Job Offer است. این روش یکی از بهترین و موثر ترین راه های دریافت اقامت کانادا، بدون ارائه مدرک زبان محسوب می شود. اگر یک پیشنهاد شغلی داشته باشید، تنها لازم است ثابت کنید که مهارت زبانی کافی را برای انجام وظایف کاری خود، دارید. البته گاهی برای کار در برخی از مراکز نیازی نیست به زبان تسلط داشته باشید و می توانید این مهارت را بعد از اپلای کسب کنید.

  • شرکت در دوره های یادگیری زبان

ثبت نام در دوره های یادگیری زبان یکی از روش های محبوب اپلای کانادا بدون مدرک زبان است. برای این کار ابتدا باید از یک مرکز آموزش زبان در کانادا پذیرش بگیرید. در کنار یادگیری زبان می توانید در یک برنامه تحصیلی تمام وقت نیز ثبت نام کنید و حداکثر تا سه سال در این کشور اقامت داشته باشید. با این روش زمان کافی برای تکمیل فرایند اپلای و اخذ اقامت دائم خواهید داشت.

  • شرکت در برنامه های استانی

برای شرکت در برخی از برنامه های استانی یا ایالتی کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و حتی با سطح زبان متوسط رو به پایین هم می توان این کار را انجام داد. اگر تجربه ی کاری و حرفه ای کافی داشته باشید، می توانید برای شرکت در برنامه‌ های نامزد استانی کانادا که به اختصار(PNP) گفته می شود، اقدام کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از استان‌ های کانادا مایل اند شکاف های شغلی خود را با نامزد هایی که مهارت های کاری خود را ثابت می کنند، پر کنند. نامزدی استانی بلیط موفقیت شما برای دریافت اقامت دائم این کشور است.

یکی از بهترین استان هایی که می توانید تحت برنامه PNP، اقامت آن را کسب کنید، برنامه نامزد مهاجر ساسکاچوان یا SINP است. این استان هر ساله برنامه های متنوع و خاصی به اتباع خارجی ارائه می دهد که عبارت اند از:

  • برنامه کارگران ماهر بین المللی ساسکاچوان
  • برنامه تجربه کاری ساسکاچوان
  • برنامه کارآفرینی و مزرعه داری ساسکاچوان

مهاجرت به کانادا

آیا اپلای کانادا بدون مدرک زبان کار درستی است؟

اگر بخواهیم به این سوال صادقانه پاسخ دهیم، می گوییم که با شرکت در یک دوره آموزش زبان و گرفتن مدرک معتبر، شانس شما برای موفقیت در پروسه ی اپلای بیشتر می شود. زیرا به هر حال این مدرک نشان دهنده ی نقطه قوت شما است و هنگام دریافت دعوت نامه باعث می شود که به امتیاز شما افزوده شود. داشتن مهارت زبانی کافی برای ارتباط گرفتن با جامعه و شروع زندگی جدید در کانادا اهمیت بسیاری دارد. شما باید توانایی نسبتا خوبی برای برقراری ارتباط با مردم محلی، به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.

همچنین اگر قصد شما تحصیل در کانادا باشد، برای دریافت پذیرش مطمئنا به یک مدرک زبان معتبر احتیاج خواهید داشت. از سوی دیگر یکی از الزامات دولت کانادا برای اتباع خارجی متقاضی اپلای به این کشور، شرکت در یک آزمون انگلیسی مانند IELTS یا CELPIP یا یک آزمون زبان فرانسه مانند TEF یا TCF است.

هدف اصلی قرار دادن شرط داشتن مدرک زبان در فرآیند اپلای، سنجش توانایی متقاضیان برای ادغام موفقیت آمیز در جامعه کانادایی است.

حداقل نمره زبان مورد نیاز برای اپلای به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

همان طور که می دانید کانادا به دلیل داشتن سیستم آموزشی معتبر و ارزشمند، در سراسر جهان شناخته شده است. بنابراین ارزشش را دارد که از روش های اپلای کانادا بدون مدرک زبان چشم پوشی کنید و کمی زمان و انرژی برای دریافت مدرک زبان اختصاص دهید. مگر اینکه هدفتان این باشد که در دوره های یادگیری زبان این کشور شرکت کنید.

دانشجویان بین المللی که قصد دارند برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهند باید ابتدا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند. شرط اصلی دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادایی داشتن مدرک زبان و شرکت در آزمون های بین المللی مانند آیلتس است.

حداقل نمره زبان مورد نیاز برای کانادا در آزمون آیلتس، 6 است. به طور کلی دانشجویان بین المللی برای درخواست ویزای تحصیل کانادا باید حداقل نمره 5.5 را در هر یک از گروه های آیلتس کسب کنند.

حداقل امتیاز مورد نیاز برای شرکت در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های کانادا متفاوت است. با این همه دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداقل نمره 5.5 را در هر یک از چهار بخش نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی کسب کنند.

جمع بندی

همان گونه که ذکر کردیم خوشبختانه امروزه روش های بسیاری برای اپلای کانادا بدون مدرک زبان در دسترس است که از مهم ترین آن ها می توان به شرکت در یک برنامه نامزدی استانی، شرکت در دوه های یادگیری زبان، دریافت پیشنهاد شغلی یا اپلای از طریق حمایت مالی خانواده، اشاره کرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ارائه درخواست اقامت و اپلای در صورت داشتن مدرک زبان، شانس موفقیت شما را مضاعف می کند. در این نوشته این راه ها را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم.

موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر در مسیر اپلای به کانادا با بیش از 19 سال سابقه در این زمینه همگام و همراه شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا