دسته‌بندی نشده

برای مهاجرت با مدرک دیپلم چه شرایطی لازم است ؟

روش های مهاجرت با مدرک دیپلم

امروزه مهاجرت به کشورهای خارجی به یک مسئله رایج میان ایرانیان تبدیل شده است و در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که بسیاری از افراد از روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای خارجی استفاده می‌کنند.
در میان این کشورها، کشورهای اروپایی و آمریکایی دارای محبوبیت بالاتری در میان سایر کشورها هستند که از جمله آنها می‌توان به کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا و ایتالیا اشاره کرد. مهاجرت به کشورهای خارجی همواره نیازمند مدارک متعددی است که یکی از مهم‌ترین این مدارک مربوط به مدارک تحصیلی است.
اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به مهاجرت به کشورهای خارجی هستید حتما قصد دارید تا با روش های مهاجرت با مدرک دیپلم آشنا شوید؛ چراکه بسیاری از افراد امروزه مدرک دیپلم دارند و موفق نشده‌اند که مدارک بالاتری بگیرند.

 مهاجرت با مدرک دیپلم

مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم

اگر مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اید و تعداد سال‌های زیادی از دریافت مدرک دیپلم شما نگذشته است باید بدانید که یکی از بهترین روش های مهاجرت با مدرک دیپلم مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی است. این روش برای مهاجرت می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که شما نیازی به سرمایه و هزینه بالایی ندارید و می‌توانید با کمترین هزینه به این کشورها مهاجرت کنید.
از جمله کشورهای رایجی که برای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم وجود دارند می‌توان به کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا اشاره کرد. البته در این میان نباید از کشور ایتالیا نیز چشم‌پوشی کرد. مهاجرت تحصیلی به کشورهایی که عنوان کردیم به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تحصیل در مقطع کارشناسی به پیشرفت علمی مدنظر خود دست پیدا کرده و پس از دوران تحصیل نیز بتوانید در موقعیت‌های شغلی مناسب مشغول به کار شوید.

البته یک نکته بسیار مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم وجود دارد و آن این است که شما حتما باید رزومه علمی خوبی را برای خود تهیه کرده باشید. از طرف دیگر داشتن مدرک زبان رسمی کشور مقصد نیز می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزا و مهاجرت به آن کشور به میزان زیادی افزایش دهد. یکی از مهم‌ترین مدارکی که شما برای مهاجرت از این طریق به آن نیاز پیدا خواهید کرد نامه پذیرشی است که شما از دانشگاه مقصد خود دریافت کرده‌اید. برای دریافت نامه پذیرش نیز باید درخواست خود را به دانشگاه‌های مختلف کشور مقصدتان ارسال کنید.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم

اولین و مهم‌ترین شرطی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما باید مدرک دیپلم ۱۲ساله خود را دریافت کرده باشید. بدون داشتن مدرک دیپلم ۱۲ساله معمولا شما نمی‌توانید درخواست خود را به‌منظور تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای مختلف ارسال کنید. از طرف دیگر اگر قصد تحصیل در آمریکا یا کشورهای انگلیسی‌زبان را دارید حتما سعی کنید مدرک زبان آیلتس یا تافل خود را دریافت کنید تا مشکلی از نظر مدرک زبان نداشته باشید.

یکی دیگر از شروط بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد شرایط معدل است. معمولا بهتر است که معدل شما بالاتر از 15 باشد. آن دسته از دانشجویانی که معدلی پایین‌تر از 15 را دارند معمولا شانس کمی برای اخذ نامه پذیرش خود را کشورهای مختلف خواهند داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و سایر کشورهایی که عنوان کردیم شما باید شرایط سنی دانشگاه‌های آن کشورها نیز دقت و توجه داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی

در بیشتر کشورهایی که امروزه امکان تحصیل در مقطع کارشناسی برای آن دسته از افرادی که مدرک دیپلم خود را گرفته‌اند فراهم کرده‌اند شرایط سنی معمولا تا حداکثر 24 سال است.

نکات مهم در خصوص مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم

برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اولین و یکی از مهم‌ترین مدارکی که شما به آن نیاز دارید مدرک زبان ایتالیایی است و البته برای تحصیل در سایر کشورها نیز به مدرک زبان آن کشور نیاز دارید. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که داشتن یک رزومه علمی خوب نیز جز دیگر مدارک بسیار مهمی است که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

دقت داشته باشید که پس از ورود به مقطع کارشناسی شما می‌توانید در سایر مقاطع تحصیلی آمریکا نیز در ادامه مشغول به تحصیل شوید و از این نظر مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت و تنها شرط و مدرک این است که موفق شده باشید مدرک تحصیلی دوره قبلی خود را دریافت کنید. مدارک شخصی جز دیگر مدارک بسیار مهمی هستند که برای تحصیل در کشورهای خارجی با مدرک دیپلم به آن نیاز دارید. از جمله این مدارک می‌توان به کارت ملی و شناسنامه و البته یک پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی است اشاره کرد.

درصورتی‌که علاقه‌مند به استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا هستید نیز باید بدانید که حتما باید فرم درخواست خود را بادقت پرکرده و در اختیار سازمانی که بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد قرار دهید. به‌طورکلی مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش های مهاجرت با مدرک دیپلم است؛ ولی این به شرطی است که شما بتوانید تمامی مدارک موردنیاز برای این کار را به کامل‌ترین شکل ممکن تهیه کنید.

مهاجرت کاری با مدرک دیپلم

از جمله دیگر روش های مهاجرت با مدرک دیپلم می‌توان به مهاجرت کاری اشاره کرد. در این روش شما باید یک تخصص و مهارت خوب و قوی داشته باشید تا بتوانید با تمرکز روی آن درخواست خود را برای کارکردن در کشورهای مختلف ارسال کنید. در این روش مهاجرتی نیز معمولا کشورهای اروپایی و آمریکایی حرف اول را می‌زنند؛ ولی نباید فراموش کنید که کشورهای آسیایی بسیار خوب و با درآمد بالایی نیز وجود دارند که موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و از جمله این کشورها می‌توان به کشورهایی نظیر چین، ژاپن، عمان، امارات و… اشاره کرد.

برای مهاجرت کاری با مدرک دیپلم یکی از مهم‌ترین مدارکی که شما به آن نیاز دارید مدرک زبان است.

شرایط مهاجرت از طریق درس

زمانی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای خارجی را دارید در اولین قدم باید یک کارفرما را در این کشورها برای خود پیدا کنید. پیداکردن کارفرما در این کشورها معمولا کار سختی نیست؛ ولی نیازمند این است که شما دانش و تخصص خود را به اثبات برسانید.

در مرحله بعدی شما باید یک دعوت‌نامه را از این کارفرما دریافت کرده و با مراجعه به سفارت رسمی کشور مقصد خود مراحل مربوط به اخذ ویزا و مهاجرت کاری را طی کنید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که اکثر کشورها معمولا نیروهای فنی با مدرک دیپلم را می‌پذیرند و از این نظر محدودیتی ندارند. از طرف دیگر برخی از کشورها مانند کانادا نیز معمولا برنامه‌های جذب نیروی تخصصی استانی دارند که می‌توانید از این فرصت نیز برای مهاجرت به این کشورها استفاده کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری با مدرک دیپلم

یکی از مهم‌ترین روش های مهاجرت با مدرک دیپلم مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. در این روش معمولا شما نیازمند مدارک تحصیلی بالایی نخواهید بود. البته این به شرطی است که شما سابقه مدیریتی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار را داشته باشید. از طرف دیگر برخی از کشورها امکان سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق خرید ملک را نیز برای افراد فراهم کرده‌اند که در این روش نیز شما نیازمند مدارک بالا نخواهید بود و تنها با تهیه‌کردن شرایط مالی لازم می‌توانید به این کشورها مهاجرت کنید.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما باید شرط تمکن مالی را برآورده کنید تا بتوانید از این طریق به کشورهای خارجی مهاجرت کنید. معمولا شرط تمکن مالی در روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در کشورهای متفاوت میزان مختلفی است.

نکته بسیار مهم دیگری که در این‌ خصوص وجود دارد این است که شما در این روش در بسیاری از موارد حتی نیازمند مدرک زبان نیز نخواهید بود. البته نباید فراموش کرد که داشتن مدرک زبان می‌تواند به میزان زیادی شانس شما را برای اخذ ویزای این کشورها و مهاجرت به آنها افزایش دهد.

روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی

همان‌طور که بیان کردیم روش های مهاجرت با مدرک دیپلم شامل موارد متعددی هستند که هریک از این روش‌ها دارای مزایای مخصوص به خود هستند. زمانی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف نیز خود دارای روش‌های مختلفی است. یکی از این روش‌ها خرید ملک در این کشورهاست.

حتماً بخوانید:

البته باید دقت داشت که تنها برخی از کشورهای خارجی امروزه امکان مهاجرت از طریق خرید ملک را برای شما فراهم کرده‌اند. یکی دیگر از روش‌های رایجی که برای مهاجرت از طریق دیپلم و سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی وجود دارد راه‌اندازی یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار جدید در کشورهای خارجی است. بسیاری از کشورهای پیشرفته یا در حال پیشرفت به دنبال این هستند تا استعدادهای موفق در این حوزه را جذب کنند.

برای این‌که شما بتوانید در این کشورها یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنید باید یک طرح تجاری موفق را ارائه دهید. درصورتی‌ که بتوانید سرمایه لازم برای راه‌اندازی این استارت‌ آپ‌ها را نیز تهیه کنید بدون شک شانس شما برای اخذ مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در این کشورها چند برابر خواهد شد.
روش مهم دیگر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف در این کشورها یا راه‌اندازی یک شرکت جدید در این کشورهاست که شرایط آن نیز بسیار مشابه شرایط راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است.

منبع : وبلاگ ونوس ایرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا