دسته‌بندی نشده

اشتباهاتی که باعث له و شفته شدن برنج می شود!

چگونه از شفته شدن برنج در پخت جلوگیری کنیم؟

درست کردن برنج برای ما کار ساده ای به نظر می رسد اما با توجه به نوع و اندازه برنجی که انتخاب می کنیم ممکن است نرم یا خمیری شود و به اصطلاح شفت شود. برای جلوگیری از این اتفاق روش های مختلفی برای پخت بسیار خوب برنج وجود دارد. با ما در دلگرم همراه باشید.

فهرست مطالب این صفحه

  • چگونه از شفته شدن برنج در پخت جلوگیری کنیم؟
  • شفته شدن برنج یعنی چی؟
  • راههای جلوگیری از شفته شدن برنج
  • برنج را با آب سرد نشویید
  • راه های جلوگیری از پوسیدگی برنج
  • ظرف مناسب را انتخاب کنید
  • برنج را در زمان مناسب آبکش کنید
  • آن را زیاد هم نزنید
  • آب زیادی به آن اضافه نکنید

چگونه از شفته شدن برنج در پخت جلوگیری کنیم؟

شفته شدن برنج یعنی چی؟

حتما این اصطلاح را زیاد شنیده اید و شاید بخواهید بدانید که پوسیدگی برنج چیست و علت آن چیست؟ برنج شفته به برنجی گفته می شود که در اثر جوشیدن زیاد یا آب زیاد چسبناک شده و بافت دانه دار خود را از دست داده است.

راههای جلوگیری از شفته شدن برنج

برنج را در آب نمک خیس کنید

مهمترین راه برای جلوگیری از خشک شدن برنج و به دست آوردن برنج دانه دار و خوشمزه این است که برنج را حداقل یک تا دو ساعت در آب نمک خیس کنید.

برای این کار باید برنج را بشویید سپس برنج را در یک ظرف بزرگ آب بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. اغلب، برای برنج آبکش شده، به ازای هر فنجان برنج، یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. دو فنجان برنج را به یک قاشق نمک برای برنج اضافه کنید.

برنج را با آب سرد نشویید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم ها مرتکب می شوند شستن برنج با آب سرد پس از آبکش کردن آن است. این باعث می شود برنج شما شوکه شود و رشد آن متوقف شود.

ظرف مناسب را انتخاب کنید

انتخاب غذای مناسب می تواند در کیفیت برنج پخته شده بسیار موثر باشد. دقت کنید که مقدار برنج خامی که برای پخت می گیرید متناسب با غذای مورد نظر باشد، زیرا برنج در هنگام پخت مقدار خامی آن را دو برابر می کند، بنابراین انتخاب یک ظرف کوچک می تواند در پخت برنج تاثیر منفی بگذارد.

برنج را در زمان مناسب آبکش کنید

اگر برنج را خیلی دیر آبکش کنید و خیلی نرم شود احتمالا برنج شما خیس می شود. برای آبکشی سعی کنید برنج را زمانی آبکش کنید که نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم و فقط کمی از بافت آن از حالت خیلی خشک خارج شده و تا حدی کشیده شده است.

حتماً بخوانید:

برای بهتر شدن و جلوگیری از چسبندگی برنج، کمی روغن به برنج اضافه کنید هنگام جوشاندن برنج بهتر است 2 قاشق روغن به آن اضافه کنید تا بهتر بپزد و برنج دانه دار داشته باشید.

شفته شدن برنج یعنی چی؟

آن را زیاد هم نزنید

هم زدن زیاد برنج در حین پخت باعث له شدن دانه های برنج و تبدیل آن به خمیر و خمیر می شود.

آب زیادی به آن اضافه نکنید

بسیاری از افراد پس از جوشاندن برنج و پس از آبکش کردن برنج، چند بار آب اضافه می کنند تا برنج دم بکشد. اضافه کردن آب بیشتر از اندازه باعث چسبندگی برنج می شود.

منبع : کاردستون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا