دسته‌بندی نشده

اروپا گوگل را با جریمه بزرگ رو به رو ساخت

شرکت گوگل یکی از کمپانی های مطرح فناوری بوده که بیشتر در زمینه اینترنت شناخته شده است. اما این شرکت در زمینه های مختلفی چون هوش مصنوعی، سیستم عامل، دستگاه های دیجیتال و اتومبیل خودران و چندی دیگر فعالیت دارد.

یکی از بزرگترین نقش های گوگل در بخش سیستم عامل تلفن همراه بوده که به عنوان اندروید شناخته می شود. سیستم عاملی که بیشترین کاربر را در میان سایر سیستم عامل ها داشته و تاکنون توانسته نظر مخاطب را جلب کند.

گوگل به دنبال جایگزین اندروید

به تازگی جریمه بزرگی برای گوگل مطرح شده و این جریمه از سوی اروپایی ها صورت گرفت. به نظر می رسد موضوع محبوبیت سیستم عامل این شرکت موجب شده تا گوگل را با ضرری رو به رو سازد. در حالی که سیستم عامل های دیگری هم وجود دارد اما اندروید تعداد کاربر بسیار بیشتری دارد و حتی بسیار مطرح و مشهور است. این سیستم عامل سالهاست که در گوشی های هوشمند به کار گرفته می شود و توانسته محبوبیت بالایی بدست آورد. گوگل هر سال نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را منتشر کرده که در مقایسه با نسخه پیشین رابط کاربری جدیدی پیدا کرده و تجربه کاربری بهتری رقم می زند.

گوگل در این زمینه یکی از شرکت های مطرح بوده و حال به دلایلی جریمه سنگینی برای آن در نظر گرفته شد. اتحادیه اروپا جریمه 4.34 میلیارد یورویی در نظر گرفته که دو برابر غرامت سال گذشته این شرکت محسوب می شود. این جریمه یا غرامت نشان می دهد شرکت های فناوری امریکایی قدرت بسیاری با اتکا به دولت ایالات متحده ندارند و این شرکت ها باید تابع قوانین باشند. گذشته از آن برنامه دیگری اتحادیه اروپا برای گوگل در نظر گرفته که ممکن است سلطه این شرکت در بخش رهبری سیستم عامل های همراه را متوقف سازد. موضوعی که جدیت اتحادیه را نسبت به این موضوع مهم فناوری می رساند.

البته گزارش هایی به گوش می رسد که گوگل در نظر داشته جایگزینی برای اندروید انتخاب نماید و این تهدیدی برای شرکت مستقر در سیلیکون ولی است. به هرحال ابتدا گوگل باید هزینه غرامت را پرداخت کند تا بتواند خود را از این جریمه بزرگ برهاند. به هر حال برای مشخص شدن نتیجه این جریمه 5 میلیارد دلاری باید منتظر ماند تا مشخص شود گوگل چه اهدافی در نظر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا