دسته‌بندی نشده

تازه ترین خرید گوگل: فلاتر، متخصص در زمینه فناوری های تشخیص حرکت

تازه ترین خرید گوگل: فلاتر، متخصص در زمینه فناوری های تشخیص حرکت

خرید های جدید شرکت گوگل

شاید شما حتی نام فلاتر (Flutter) را هم نشنیده باشید اما شرکت های بزرگی چون گوگل از رصد کردن فعالیت های استارت-آپ ها دست بر نمی دارند. آخرین خبرها هم حاکی است که گوگل این بار با تیزبینی هر چه تمام تر، به سراغ این استارتاپ ۱۸ ماهه رفته و آن را تصاحب کرده تا فناوری تشخیص حرکت بدون نقصش را در خدمت محصولات خود در آورد.

فلاتر شرکتی است در سانفرانسیسکو که هدف بنیادین شکل گیری اش توسعه فناوری تشخیص حرکت بوده. اولین و تنها محصول این شرکت نو پا، یک اپلیکیشن ساده است که بر روی سیستم عامل های ویندوز و مک کار کرده و به کاربران اجازه می دهد تا مدیاپلیرهای متداول را به کمک حرکات دست و انگشتان از طریق وبکم کنترل کنند.

فناوری تشخیص حرکت فلاتر به گونه ای است که به طور مثال با بالا بردن دست، تصویر ویدیویی متوقف می شود یا با اشاره انگشت شست به چپ و راست، گویی دکمه “بعدی” یا “قبلی” را روی پلیر فشار داده ایم.فناوری به کار رفته در فلاتر در حال حاضر با اپلیکیشن ها و پلتفرم های مختلفی از جمله یوتوب، آیتونز، وینمپ، ویندوز مدیا پلیر، وی ال سی، کوییک تایم، و چند مورد دیگر به خوبی کار می کند. این شرکت که در ابتدا تنها بر روی کنترل موزیک و ویدیو در پلیر های مختلف تمرکز کرده بود، در آینده مسیری متفاوت تر در پیش خواهد داشت.

مدیر عامل فلاتر اعلام کرده که تیم او به زودی تحقیقاتشان را در گوگل ادامه خواهند داد ولی هنوز نه از جانب او و نه از جانب گوگل هیچ اشاره ای به زمینه فعالیت این تیم در گوگل صورت نگرفته.

سوال مهمی که به ذهن خطور می کند این است که گوگل با این خرید جدید خود به دنبال چه هدفی است. شاید این فناوری به لپ تاپ های کروم بوک راه پیدا کند، شاید هم گوگل گلس یا محصولات آینده خانواده نکسوس. شما چه فکر می کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا