دسته‌بندی نشده

آموزش نحوه کاشت و نکاتی برای نگهداری از گل صابونی

نحوه نگهداری از گل صابونی

گل صابونی یک نوع گل زینتی است که شکل و شمایل آن به صابون شبیه است. این گل در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود است. گل صابونی به عنوان یک انتخاب شیک و زیبا برای تزیین میز عروسی، جشن تولد، مراسم تشییع یا مجالس دیگر پر استفاده است. همچنین معمولاً به عنوان یک هدیه زیبا و خاص نیز به کار می‌رود.

خواص بی نظیر گیاه صابونی

یکی از خواص این گیاه تصفیه‌کننده و پاک‌سازی خون است و برای مصرف این گیاه پرخاصیت باید بدین‌صورت عمل کرد که چند گرم گل صابونی را در مقداری آب جوش دم‌کرده و در سه وعده یک فنجان از آن دم‌کرده را میل کنید.

همچنین این دم‌کرده برای بهبود جذام، اگزما، خارش پوست و بهبود جوش‌های صورت مفید است. برای درمان کم‌خونی به‌ویژه برای دختران نوجوان مفید و مؤثر است. از دم کره ریشه‌ی گل صابونی به‌منظور درمان سیفیلیس و برونشیت استفاده کرد.

نحوه نگهداری از گل صابونی

نحوه کشت و تکثیر گل صابونی

بذرها را مرطوب کرده و سپس بکارید. برای سرعت بخشیدن به جوانه زدن بذرها، پلاستیکی بر روی سطح کشت بکشید تا رطوبت خاک حفظ شود و فرایند جوانه زدن سریع‌تر اتفاق بیفتد. اکنون شما می‌توانید پس از رشد گیاه آن را به باغچه یا محل مورد نظر انتقال دهید. بهتر است عمل انتقال گیاه را در اواخر اردیبهشت انجام دهید. همچنین مراقب باشید که هنگام جابه‌جایی مخصوصاً از ناحیه‌ی ساقه گل زیبایتان آسیب نبیند.

نور:
گل صابونی از جمله گیاهانی است که برای رشد و نمو به نور فراوان نیاز دارد و لازم است آن را در مناطق نورگیر بکارید تا به‌طور کامل در معرض نور خورشید قرار گیرد.

آبیاری:
این گیاه به آبیاری متوسط و منظمی نیازمند است.

خواص بی نظیر گیاه صابونی

چگونه می‌توان این گل را بهتر نگهداری کرد؟

برای نگهداری بهتر گل صابونی، به موارد زیر توجه کنید:

از قرار دادن گل صابونی در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید، زیرا نور مستقیم آفتاب ممکن است باعث از بین رفتن رنگ و شکل گل شود.

برای جلوگیری از خشک شدن زودرس گل، بهتر است آن را در محیطی خنک و خشک نگه دارید.

بهتر است گل صابونی را در معرض آب قرار ندهید، چرا که ممکن است باعث تغییر شکل و رنگ گل شود. اگر برای تمیز کردن گل صابونی نیاز به شستشو دارید، آن را با آب لطیف و بدون استفاده از صابون شستشو دهید.

برای نگهداری بهتر شکل گل، بهتر است آن را در جایی که هوا خشک است قرار دهید و از محیط های با رطوبت بالا یا محیط های بسته پرهیز کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید گل صابونی خود را بهتر نگهداری کرده و به طول عمر آن کمک کنید.

منبع : مجله گل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا