دسته‌بندی نشده

 هزینه های سفر به شهر توریستی پوکت و جاذبه های گردشگری آن

راهنمای سفر به پوکت

پوکت یکی از شهرهای معروف کشور تایلند است، که سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت و تجربه سفری ماجراجویانه به این جزیره سفر می کنند. شهر پوکت به نسبت جزیره های مشابهش جای گرانی نیست، اما قبل از سفر به این شهر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هزینه هایی که بابت غذا، هتل و تفریحات در شهر پوکت بدانید تا بتوانید بودجه مورد نیاز برای سفرتان را برنامه ریزی کنید پس با ما در مجله دلگرم همراه باشید.

هزینه تورهای پوکت

هزینه تورهای پوکت متنوع است و بستگی به مدت زمان برگزاری تور و همچنین آژانس مسافرتی که شما انتخاب کرده اید دارد، اما به طور مثال اگر بخواهیم حدودی از یک تور پوکت که غالبا ۶ الی ۸ روزه هستند و دارای امکاناتی نظیر بیمه مسافرتی، راهنمای تور، ویزا و گشت و گذارهای نیم روزی شهری را بگوییم می شوید ۳ الی ۷ میلیون هزینه کنید.

واحد پول کشور تایلند، بات است، در سفر به کشور تایلند شاید بهتر باشد که یک سوم پولتان را بات و دو سوم بقیه را دلار تهیه کنید. و در مقصد چنج کنید، که مقرون به صرفه تر باشد .

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به پوکت

اگر هم می خواهید خودتان به سفر بروید می توانید به تهیه بلیط هواپیما و یک راهنمای سفر به پوکت به این شهر بروید و سفری خاطره انگیز را برای خودتان به ارمغان بیاورید. برای دسترسی به شهر پوکت در تایلند باید بدانید که هیچ پرواز مستقیمی به این شهر از ایران انجام نمی شود و شما دو راه پیش رو دارید، یا با یک توقف و ایرلاینی خارجی خود را به این جزیره تایلندی برسانید و یا ابتدا به شهر بانکوک، پایتخت تایلند بروید و از آن جا با هواپیما یا از طریق راه های زمینی خود را به پوکت برسانید.

  • هزینه بلیط تهران پوکت که دارای یک توقف در امارات است مبلغ پرداختی بین ۴,۸۰۰,۰۰۰ تا ۵,۵۰۰,۰۰۰ است.
  • هزینه بلیط تهران بانکوک به طور مستقیم به سمت فرودگاه بانکوک می رود مبلغ پرداختی بین ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ است.

جزیره

آب و هوای شهر پوکت

با توجه به شرایط جغرافیایی این شهر در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب است. فصل های خشک و بدون باران این شهر از ماه نوامبر تا آوریل(آذر، اردیبهشت) و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر (خرداد، آبان) به طول می انجامد. بهترین زمان برای سفر به پوکت از ماه نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) است.

هزینه هتل و اقامت در پوکت

اقامت در شهر پوکت، مثل هر شهر توریستی دیگری دارای انتخاب های متنوعی است. از همین رو این شهر برای کسانی که عاشق دریا و ساحل هستند گزینه های رویایی متنوعی دارد. نکته ای در شهر پوکت قابل توجه است، این است که فرقی نمی کند شما در هتل ۵ ستاره اقامت دارید یا در هاستل های این شهر زیرا در تمامی آنها شما مهمان نوازی و ارائه خدمات عالی را حس خواهید نمود.

  • هتل های دو ستاره ۱۵۰,۰۰۰تا ۴۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های سه ستاره ۲۵۵,۰۰۰ تا ۷۵۰,۰۰۰تومان
  • هتل های چهار ستاره ۵۵۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰تومان
  • هتل های پنج ستاره ۷۵۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هزینه اجاره آپارتمان در پوکت

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر پوکت بمانید پیشنهاد می کنیم که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، از همین رو حدودی از هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر پوکت، تایلند بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:

  • آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۱۲,۸۰۰ بات
  • آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۹,۱۸۷ بات
  • آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۲۸,۹۲۳ بات
  • آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۱۸,۶۲۵ بات

رودخانه

هزینه حمل و نقل در شهر پوکت

توک توک: برای طی کردن مسیرهای کوتاه ترجیحا از توک توک استفاده کنید. توک توک ها نوعی تاکسی های بسیار کوچک و عمومی هستند که قیمت نسبتا مناسبی دارند و برای مسافت های کوتاه حدود ۴۰ تا ۱۰۰ بات می شوند.

اتوبوس های سانگسیو: سانگسیوها (songthaew) یکی از پر استفاده ترین وسایل حمل و نقل عمومی در کشور تایلند هستند که روزانه بین ساعات ۷ تا ۱۸ در شهر پوکت فعالیت می کنند. سانگسیو ها یک نوع اتوبوس محلی و کوچک هستند، که مقاصد آن ها به زبان انگلیسی و بر روی بدنه آنها درج شده اند. خوب است بدانید سانگسیوها ایستگاه مشخصی ندارند و بنابراین هر جا که خواستید می توانید از آن پیاده شوید. این اتوبوس ها به دو رنگ دیده می شوند که سانگسیوهای آبی هزینه ای در حدود ۳۰ – ۴۰ بات و سانگسیوهای صورتی نیز در حدود ۱۰ بات دارند.

اجاره ماشین: با هزینه ای در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بات می توانید یک ماشین را برای یک روز اجاره کنید.

اجاره موتور: می توانید با هزینه ۲۰۰ بات در روز، موتورسیکلتی را اجاره کنید. البته اگر موتور را برای یک هفته یا بیش تر بخواهید، می توانید با روزی ۱۵۰ بات قرارداد ببندید.

قایق: برای گشت و گذار در اطراف جزیره پوکت، می توانید از قایق استفاده کنید. برای هزینه نهایی پیش از آن که سوار قایق شوید با صاحب آن مذاکره کنید. با این حال قیمت قایق سواری برای هر ساعت حدود ۵۰۰ بات خواهد بود و هزینه اجراه یک روزه نهایتا ۱۸۰۰ بات می شود.

هزینه خورد و خوراک در پوکت

در شهر توریستی پوکت، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۶۰ بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۷۰۰ بات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر پوکت تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۲۰۰ بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر ۱۳ بات بپردازید.

poket

هزینه های تفریح در پوکت

جزیره پوکت به سبب طبیعت فوق العاده و تفریحات جذابش بسیار مورد توجه است و این دو خود به تنهایی برای وسوسه جهانگرادن برای سفر به این جزیره تایلندی کافی هستند. در این بخش به هزینه تعدادی از محبوب ترین تورهای پوکت و البته هزینه ورودی جاذبه های مشهور آن می پردازیم:

  • گردش در جزایر فی فی: ۱۰۰۰-۳۰۰۰ بات
  • تورهای گردش در جزایر جیمز باند: ۱۲۰۰-۳۷۰۰ بات
  • تورهای غواصی: ۱۹۰۰-۴۰۰۰ بات
  • تورهای رفتینگ: ۱۰۰۰-۲۰۰۰ بات
  • تورهای سافاری در جنگل: ۸۰۰-۲۰۰۰ بات
  • زیپلاین هانومان: ۲۷۰۰-۳۵۰۰ بات
  • گردش در جزایر مرجانی و راچا: ۹۰۰-۱۰۰۰ بات
  • جشن فانتاسی پوکت: ۱۸۰۰-۳۶۰۰ بات
  • تورهای فیل سواری: ۹۰۰-۱۴۰۰ بات
  • تورهای گردش در خلیج فانگ انگا: ۲۵۰۰-۴۰۰۰ بات

جاذبه های توریستی پوکت

شهر قدیمی پوکت

اگر به پوکت سفر کردید، خودتان را به خیابان‌های آفتابی پاتونگ محدود نکنید و حتما سری هم به شهر قدیمی پوکت بزنید. خیابان‌های این منطقه‌ بیشتر به‌خاطر عمارت‌هایی با نمای رنگی و معماری استعماری معروفند. همچنین بسیاری از مغازه‌ها و غذاخوری‌های دنج پوکت در این منطقه‌ی قدیمی جمع‌ شده‌اند که ارزش یک‌ بار دیدن را دارند. اما در شهر قدیمی پوکت، هیاهوی کمتری را نسبت به‌ سایر مناطق پرجنب‌وجوش‌ شهر احساس خواهید کرد.

مجسمه‌ی بزرگ بودا در پوکت

اکثر جمعیت تایلند را بوداییان تشکیل می‌دهند. به‌ همین دلیل معابد و مجسمه‌های باشکوه بودا در این کشور به وفور یافت می‌شوند. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های این شهر، پیکره‌‌ای مرمرین به‌ ارتفاع ۴۵ متر است که در بالای تپه‌های ناکِرد، بین کاتا و چالونگ قرار دارد. تا بالای تپه حدود ۶ کیلومتر راه است که می‌توانید با تاکسی یا توک‌توک (یک وسیله‌ی نقلیه‌ی شناخته‌شده در تایلند که درواقع همان موتور سه‌چرخه است) این مسیر را طی کنید. در بخش انتهایی مسیر که به‌ پای مجسمه ختم می‌شود، مسیری پلکانی وجود دارد که روی شیب تندی تعبیه شده است. شما از آن بالا می‌توانید منظره‌ی شهر را با دید ۳۶۰ درجه تماشا کنید. برای داشتن دید بهتر، در هوای صاف از این مکان بازدید کنید.

بودا

پارک فانتاسی پوکت

در این پارک تفریحی می‌توانید علاوه‌بر تجربه‌ کردن سرگرمی‌ها و غذاهای مختلف، با تاریخ و فرهنگ تایلند در قالب نمایش آشنا شوید.

بازار واکینگ اِستریت پوکت

این بازار یکی از جدیدترین جاذبه‌های شهر قدیمی پوکت است که آن را به‌ اسم لاردیای نیز می‌شناسند. اگر طالب غذاهای سنتی تایلندی و خرید صنایع‌ دستی هستید، حتما سری به این بازار بزنید.

پناهگاه فیل‌ها در پوکت

فیل حیوان ملی تایلند است. اما متأسفانه هنوز هم در قسمت‌هایی از تایلند این موجودات بی‌گناه را به‌ اسارت می‌گیرند و از آنها در اجرای نمایش بهره‌کشی می‌کنند. در مکان‌هایی مانند پناهگاه فیل‌های پوکت، اطلاعاتی درمورد فیل‌ها به بازدیدکنندگان داده می‌شود و همچنین از فیل‌های صدمه‌دیده، تا زمانی که به وضعیت عادی بازگردند، مراقبت به‌ عمل می‌آید. بازدیدکنندگان نه‌تنها با زندگی فیل‌ها آشنا می‌شوند، بلکه می‌توانند لذت غذا دادن به این موجودات عظیم‌الجثه را نیز تجربه کنند.

معبد جوی توی پوکت

این معبد چینی منزلگاه مجسمه‌های خدایان چینی است و معماری آن با معابد تایلندی فرق دارد. معبد جوی توی نه‌تنها یکی از زیباترین معابد پوکت محسوب می‌شود، بلکه به‌ لحاظ فرهنگی نیز حائز اهمیت است. این معبد نقش مهمی در جشنواره‌ی سالانه‌ی گیاه‌خواری ایفا می‌کند. پیروان این آیین به‌ مناسبت حضور در جشن، خودشان را با اجسام مختلفی سوراخ می‌کنند.

معبد

ساحل کاتا نوی پوکت

این ساحل کوچک اما زیبا در کرانه‌ی غربی پوکت قرار دارد. شن‌های نرم، دریای فیروزه‌ای و درختان سرسبزی که ساحل را احاطه کرده‌اند، محیط دلپذیری را به وجود آورده‌اند که هرگز آن را از یاد نخواهید برد. جریان آب و موج‌ در این قسمت از دریا قوی نیست و به‌ همین دلیل محل مناسبی برای شناست.

مکان‌های غواصی در پوکت

پوکت برای اهل غواصی بهشت روی زمین است. بسیاری از گردشگران به‌ قصد دریافت مدرک غواصی اِسکوبا به تایلند می‌آیند، زیرا این دوره‌های آموزشی در تایلند به‌‌ نسبت سایر کشورها ارزان‌ترند. اگر غواصی بلدید، حتما سری به پارک ملی جزایر سیمیلان بزنید که یکی از بهترین مکان‌های غواصی با ۱۱ جزیره‌ی خالی از سکنه است.

سِنترال فستیوال پوکت

این مرکز خرید چند طبقه در پوکت، با فروشگاه‌های مشهوری همچون ZARA و H&M، حال‌وهوایی غربی دارد. یک سینما و تعداد زیادی غذاخوری نیز در این مرکز خرید مستقرند که می‌توانند در روزهای بارانی بسیار مفرح و سرگرم‌کننده باشند.

پروژه‌ی توانبخشی گیبون پوکت

در این مکان نیز، درست مثل پناهگاه فیل‌ها، از گیبون‌هایی نگهداری می‌شود که به‌ نوعی آسیب دیده‌اند و قبل از بازگشت به حیات‌ وحش نیاز به توانبخشی دارند. شکارچیان این میمون‌ها را در کودکی از مادران‌شان جدا می‌کنند و به‌ عنوان حیوان خانگی می‌فروشند یا در نمایش‌های خیابانی از آنها بهره‌کشی می‌کنند. امکان بازدید از میمون‌هایی که قرار است به حیات وحش بازگردانده شوند، محدود است چرا که نباید به انسان‌ها عادت کنند. اما می‌توانید از آن‌ دسته از میمون‌هایی که به‌ واسطه‌ی وضعیت‌شان باید تا همیشه در این مرکز اقامت کنند، بازدید کنید. ورود به خود مرکز رایگان است، اما برای ورود به پارک باید ورودی بپردازید.

وات چونگ پوکت

وات چالونگ پوکت

معبد وات چالونگ یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین معابد پوکت است که بنای فعلی آن در سال ۱۸۳۷ ساخته شد. در این معبد تکه‌ای از استخوان بودا نگهداری می‌شود که در داخل محفظه‌ای شیشه‌ای در مقبره‌ای گنبدی‌شکل به‌ ارتفاع ۶۰ متر قرار داده شده است. دیواره‌های داخلی ساختمان معبد با تصاویری از جاتاکا (داستان‌هایی پیرامون زندگی بودا) نقاشی شده‌اند. کف معبد نیز با انبوهی از مجسمه‌های طلایی تزئین شده است. در این معبد نباید با کفش وارد شوید و خانم‌ها نیز باید نبستا پوشیده‌تر لباس بپوشند.

بوکس تایلندی در پوکت

بوکس تایلندی ورزش ملی تایلند است که مسابقات آن در استادیوم پاتونگ برگزار می‌شوند. در این ورزش خشن، مبارزان می‌توانند با پا، مشت، زانو و بازو به یکدیگر حمله کنند. از آنجایی که بوکس تایلندی با موسیقی سنتی و همچنین تشریفات خاصی پیش از آغاز مبارزه همراه است، به هزینه‌ی ورودی سالن می‌ارزد و می‌تواند تجربه‌ی جالبی را برای ورزش ‌دوستان رقم بزند.

دماغه‌ی پرومتِپ پوکت

در دماغه‌ی پرومتپ می‌توانید شاهد یکی از وصف‌ناپذیرترین چشم‌اندازهای کل پوکت باشید. این مکان با چشم‌انداز دریا و سرسبزی‌های فراوان، محیطی رؤیایی و خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. به‌ویژه تماشای غروب آفتاب از این مکان می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد.

دهکده‌ی راوای پوکت

در این دهکده که در کرانه‌ی شرقی جزیره واقع شده است، می‌توانید از نزدیک شاهد سبک زندگی موکِن‌ها یا کولی‌های دریا باشید. این مردمان که ریشه‌ی آنها به جزایر آندامان و نیکوبار برمی‌گردد، مصرانه به عقاید و رسوم خود پایبند مانده‌اند. شغل اغلب مردان دهکده ماهی‌گیری است. بنابراین بی‌دلیل نیست که راوای را به‌خاطر بازار صید دریایی می‌شناسند. اجاره‌ی قایق یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در این دهکده‌ی محلی داشته باشید.

موزه

موزه‌ی تریک‌آی پوکت

در این موزه می‌توانید از ۹۵ نقاشی که با تکنیک خطای چشم کار شده‌اند، بازدید کنید. طراحی ویژه‌ی این آثار که به‌ دست هنرمندان کره‌ای خلق شده‌‌اند، به‌گونه‌ای است که خود را جزئی از اثر حس خواهید کرد. این مکان می‌تواند تفریح خانوادگی مفرحی در روزهای بارانی پوکت باشد.

پارک ملی سیرینات پوکت

پارک ملی سیرینات پوکت که در گذشته به‌ اسم نای یانگ شناخته می‌شد، یک پارک ساحلی به مساحت۹۰ کیلومتر مربع است که در کرانه‌ی شمال غربی جزیره قرار دارد. این پارک از چهار ساحل نسبتا بکر و دست‌نخورده تشکیل شده است که از این میان دو ساحل هات نای یانگ و هات مای خائو تنها سواحلی هستند که شب‌ها میزبان لاک‌پشت‌های پشت‌چرمی برای تخم‌گذاری هستند. بهترین زمان برای دیدن این لاک‌پشت‌ها نوامبر تا فوریه است. در این زمان گشت محلی در ساحل از تخم‌ها محافظت می‌کند.

معبد وات فرا تونگ پوکت

در این معبد از مجسمه‌ی نصفه‌ی بودا نگهداری می‌شود که در زمان حمله‌ی برمه‌ شکسته شد. طبق افسانه‌ها در این محل پسرکی گاومیشی را به تکه فلزی که از زمین بیرون زده بود بست و ناگهان جان باخت. سپس به خواب پدرش آمد و به او درباره‌ی آن تکه فلز گفت. همین شد که پدر پسرک به زمین برگشت و محل مشکوک را کَند تا اینکه به مجسمه‌ای از طلای ناب رسید. این مجسمه مجسمه‌ی بودا بود و از آنجا که نتوانستند آن را کامل از زمین خارج کنند، در سال ۱۷۸۵ معبدی در این محل بنا شد. پس از حمله‌ی برمه‌ای‌ها به تالانگ نیز مجددا سعی شد تا مجسمه را کامل از زمین خارج کنند، اما این‌ بار مجسمه دو نیم شد. نیمی از مجسمه همچنان مفقود است، اما نیمه‌ی دیگر آن هنوز در این معبد نگهداری می‌شود.

مجمع‌الجزایر فی‌ فی پوکت

مجمع‌الجزایر فی فی متشکل از شش جزیره است که در ۴۶ کیلومتری پوکت قرار دارند. این جزایر با صخره‌های آهکی و آب‌های زلال‌شان از منظره‌ی بدیعی برخوردارند که در جنوب تایلند بی‌نظیر است. خلیج مایا در جزیره‌ی «کُه فی فی» یکی از زیباترین نقاط این مجمع‌الجزایر است که پس از اکران فیلم هالیوودی «ساحل» (The Beach) که در این مکان فیلم‌برداری شده بود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به لارناکا و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لیسبون پایتخت پرتغال و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به نروژ و دیدنی های این کشور

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا