دسته‌بندی نشده

آشنایی با فواید حیرت انگیز روغن مغز هسته هلو برای پوست و سلامتی

آشنایی با خواص روغن مغز هسته هلو

هلو از جمله میوه های خوشمزه و بسیار مقوی است که در تابستان چیده می شود. این میوه خوشمزه هسته ای تقریبا بزرگ دارد که جالب است بدانید از مغز این هسته روغنی به دست می آید که خواص آن جالب توجه است. درباره خواص روغن مغز هسته هلو در دلگرم بخوانید.روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:

روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است. گوشت هلو، دارای سلولزهای نرمی بوده و هضم می‌شود، ضمن آن که مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود و معده به راحتی هضم آن را تحمل می‌کند. هلو غنی از ویتامین آ و پتاسیم است و با توجه به سایر مواد مغذی که دارد، آن را برای سلامتی بسیار مفید و مناسب کرده است.هلو زود هضم است و به سرعت از معده و روده‌ها عبور می‌کند.

بررسی خواص روغن مغز هسته هلو

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آب فراوان موجود در هلو گفت و یادآور شد: به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع تشنگی و کم آبی بدن می‌توان از هلو بهره گرفت.هلو ادرارآور و قلیایی کننده خون است، بنابراین برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و روماتیسم مفید است.هلو و برگه خیس شده آن، اثر ملین بسیار خوبی برای رفع یبوست دارد.

روغن هسته هلو

روغن هسته هلو و خواص آن

روغن هسته هلو جزء روغن های دانه ای می باشد .

روغن هلو : فواید روغن هلو برای پوست

چند قطره از روغن هلو را به همراه چند قطره روغن زیتون و مقداری گلاب مخلوط نموده و سپس این ترکیب را قبل از خواب روی پوست خود قرار داده تا جذب گردد.

چند قطره از روغن هلو را به همراه چند قطره روغن کنجد و مقداری گلاب مخلوط نموده و سپس این ترکیب را قبل از خواب روی پوست خود قرار داده تا جذب گردد.

چند قطره از روغن هلو را به همراه چند قطره روغن جوجوبا و مقداری گلاب مخلوط نموده و سپس این ترکیب را قبل از خواب روی پوست خود قرار داده تا جذب گردد.

چند قطره از روغن هلو را به همراه روغن آووکادو مخلوط نموده و سپس این ترکیب را روی پوست خود بمالید تا جذب گردد.

کافیست چند قطره از روغن هسته هلو را به همراه چند قطره روغن جوجوبا مخلوط نموده و سپس این ترکیب را قبل از خواب روی پوست خود قرار داده تا جذب گردد.

روغن هلو مسهل و بهبود در روند هضم غذا

کافیست ۳۰ دقیقه قبل از غذا ۵الی ۶ قطره از روغن هسته هلو را به همراه آب ولرم میل نمایید.

روغن هلو درمان کننده بواسیر , گوش درد

کافیست ۱ تکه پنبه را به روغن هسته هلو آغشته نمایید و سپس مقعد خود را با آن ماساژ دهید . این عمل را روزی ۲ مرتبه انجام دهید.

کافیست چند قطره از روغن را داخل گوش بچکانید و سپس استراحت نمایید.

روغن هلو گرم کننده دست ها

چند قطره از روغن مغز هسته هلو را با ۱ قاشق چایخوری عسل مخلوط نمایید و سپس این ترکیب را بر روی کف دست های خود بمالید.

روغن هلو درمان کننده بوی بد دهان

چند قطره از روغن را زیر زبان خود بچکانید .

روغن هسته هلو

روغن هلو مناسب برای درمان زخم معده

کافیست ۱ قاشق غذاخوری از روغن مغز هسته هلو و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به همراه آب ولرم میل نمایید.

روغن هلو جوانسازی پوست وضد آفتاب طبیعی برای پوست

کافیست چند قطره از روغن هسته را به همراه چند قطره روغن جوجوبا مخلوط نموده و سپس این ترکیب را قبل از خواب روی پوست خود قرار داده و به آرامی ماساژ داده تا جذب گردد. صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید.چند قطره از روغن هسته هلو را قبل از بیرون رفتن از منزل به پوست خود بمالید . برای پاک سازی کننده پوست کافیست چند قطره از روغن هلو را قبل از خواب به پوست خود بمالید و سپس استراحت نمایید.

روغن هلو درمان کننده ریزش مو و شوره سر

کافیست چند قطره از روغن هلو را به همراه روغن زیتون مخلوط نموده و سپس این ترکیب را کف سر خود قرار داده و به آرامی ماساژ داده تا جذب گردد. پس از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپوی بچه شستشو نمایید. چند قطره از روغن هسته هلو را به همراه چند قطره روغن آووکادو مخلوط نمایید و سپس این ترکیب را کف سر خود قرار داده و به آرامی ماساژ داده و پس از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه موهای خودرا آبکشی نمایید.

روغن هلو درمان کننده سندروم پیش از قاعدگی

۷ روز متوالی قبل از قاعدگی ، چند قطره از روغن هسته هلو را به همراه آب ولرم میل نمایید.

روغن هلو درمان کننده آسم و سرفه ,تنگی نفس

چند قطره از روغن هلو را به همراه روغن اسطوخدوس ترکیب نموده و سپس این ترکیب را داخل دستگاه بوخور بچکانید و بخار آن را استنشاق نمایید. چند قطره از روغن هسته هلو را داخل دستگاه بوخور بچکانید و سپس بخار آن را استنشاق نمایید.

همچنین بخوانید:

۱۴ فواید معجزه آسای روغن هسته انار بر روی پوست

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و دیگر فواید درمانی آن

خاصیت بی نظیر روغن خراطین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا