اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
طرز تهیه کوفته پنیری با گردو و بیکن_6145d0ffc2712.jpeg
طرز تهیه کوفته پنیری با گردو و بیکن_6145d0ffc2712.jpeg

طرز تهیه کوفته پنیری با گردو و بیکن

طرز تهیه کوفته پنیری با گردو و بیکن

طرز تهیه کوفته پنیری با گردو و بیکن

آماده سازی : 4 ساعت

مواد لازم :

پنیر خامه ای 250 گرم
شیر نصف فنجان
پنیر چدار رنده شده، تیز شده 2 فنجان
پنیر بلوچیز خرد شده 1/4 فنجان
پیازچه ریز خرد شده 1/4 فنجان
فلفل فرنگی شیرین آبکش شده 1 قوطی کوچک
گردو خرد شده و در دو ظرف مجزا 3/4 فنجان
گوشت بیکن پخته، بدون آب، ریز خرد شده و در دو ظرف مجزا 10 برش
نمک و فلفل به مقدار لازم
جعفری 1/4 فنجان
دانه خشخاش 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

1. در کاسه ی مخلوط کن پنیر خامه ای را آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شود. شیر را کم کم اضافه کنید تا ترکیب و خامه ای شوند. مخلوط باید شل باشد.

2. پنیر، پیاز، فلفل شیرین، نضف گردو و نصف بیکن را اضافه کنید. مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شوند.45 تا 60 دقیقه در یخچال خنک کنید تا آنقدر نرم شود که بتوان یک خمیر رولی با آن درست کرد.

3. مخلوط را روی یک ورقه پلاستیکی قرار دهید و آن را به شکل کوفته در بیاورید و روی آن را کاملاً بپوشانید. 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4. باقی گردو، بیکن، جعفری و دانه خشخاش را با هم مخلوط کنید و داخل بشقاب بریزید. روی کوفته های پنیری را بردارید و در مخلوط گردو و بیکن بغلتانید تا کاملاٌ پوشش داده شود.

مخلوط رویه را کمی فشار دهید تا کوفته ها به آن بچسبد. مجدداً درب ظرف را با ورقه پلاستیکی بپوشانید و تا موقعی که می خواهید میل کنید در یخچال قرار دهید.

5. کوفته پنیری را روی بشقاب سرو قرار دید و کنار بیسکویت سرو کنید.

طرز تهیه کوفته پنیری با گردو و بیکن

فواید پنیر

پنیر غذاى پروتئین ‌دار كاملى است و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد و كاملا مى‌تواند جاى گوشت را بگیرد.

به همین جهت گیاه‌ خوارانی كه گوشت نمى‌ خورند به جاى آن پنیر مصرف مى ‌كنند.

پنیر به استثناى لاكتوز، موادى دارد كه در شیر موجود است مثل پروتئین، چربى و ویتامین خصوصا ویتامین‌هاى A و B. یکی از مزایای پنیر بر شیر هضم ساده ‌تر آن است البته به استثناى پنیرهاى خیلى چرب و یا خیلى تخمیر شده.

همان‌طور که گفتیم پنیر دارای کلسیم و فسفر بالایی است. برای داشتن استخوان‌هایی سالم نه تنها کلسیم لازم است بلکه مقدار فسفر نیز اهمیت دارد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *