دسته‌بندی نشده

چگونه یک مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

چگونه یک مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

چگونه یک مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

مواد لازم خوراک مرغ و سبزیجات:

چگونه یک مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات:

فر را تا دمای 400 درجه گرم کنید.یک ماهی تابه مخصوص فر را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. به ماهی تابه روغن اضافه کنید. روغن را بچرخانید تا همه ماهی تابه چرب شود. روی گوشت مرغ یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل بریزید.مرغ را به ماهی تابه اضافه کنید.

4 دقیقه و یا تازمانی که یک طرفش قهوه ای رنگ شد بپزید. مرغ را برگردانید، سپس ماهی تابه را درون فر قرار دهید، در دمای 400 درجه به مدت 8 دقیقه بپزید و بعد از پختن مرغ را از ماهی تابه خارج کرده و داخل فر گرم نگه دارید.در حالی که مرغ پخته می شود، هویج ها را در یک بخارپز سبزیجات بچینید،

و به مدت 7 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند بخارپز کنید. هویج ها را از بخارپز خارج کنید، یک چهارم قاشق چایخوری نمک روی آن ها بریزید.ماهی تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا برگردانید، موسیر و آویشن را اضافه کنید، به مدت یک دقیقه بپزید. سرکه را اضافه کنید، آن را به جوش بیاورید طوری که نصف آن تبخیر شود، عصاره مرغ را اضافه کنید،

آن را به جوش بیاورید، و به مدت 5 دقیقه پختن را ادامه دهید، شعله را کم کنید. کره را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی مرتب آن را هم بزنید تا کاملا آب شود.ماهی تابه را از روی شعله بردارید. یک چهارم نمک و یک هشتم فلفل باقی مانده را اضافه کنید، جعفری و آب لیمو را نیز همینطور، و خوب بهم بزنید. هویج ها را به صورت مساوی بین 4 ظرف تقسیم کنید، رویشان مرغ بگذارید. با قاشق سس را روی مرغ ها و هویج ها قرار دهید.

چگونه یک مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

منبع خوب پروتئینی:

مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.

غذایی کم چرب :

افرادی که می ‏خواهند که مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

چگونه یک مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

پیشگیری از پوکی استخوان در سالمندان:

مطالعات نشان می ‏دهد که سالمندان، به مقدار کافی پروتئین مصرف نمی کنند. پروتئین برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان در سالمندان حائز اهمیت است. البته دقت داشته باشید که دریافت رژیم های پُرپروتئین نیز پوکی استخوان را تشدید می کند. بنابراین باید در حد متعادل غذاهای پروتئینی خورد.

پیشگیری از سرطان:

مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 (نیاسین)است که یک ویتامین ضد سرطان می ‏باشد. DNA به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری های ژنتیکی می ‏باشد.مصرف 120 گرم گوشت مرغ حدود 72 درصد نیاز بدن به این ویتامین را برآورده می ‏سازد. گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‏ باشد. سلنیوم برای سلامتی انسان یک اهمیت ویژه و اساسی دارد.

سلنیوم یکی از اجزای بسیار مهم واکنش‏های متابولیکی در بدن می‏ باشد که عبارتند از متابولیسم هورمون ‏های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی. مطالعات گوناگون نشان داده است که بین بروز سرطان ‏ها و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد. سلنیوم مانع سرطان می ‏شود.مصرف 120 گرم گوشت مرغ 40 درصد نیاز روزانه ی بدن به سلنیوم را بر طرف می ‏سازد.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا