دسته‌بندی نشده

بهترین روش آبیاری گیاه فیلندرون لیمویی

گل فیلندرون لیمویی دارای برگ‌های بزرگ، براق و شاداب است که شکل و شمایلی شبیه به دلفین دارند. رنگ برگ‌های این گیاه در لبه‌ها سفید و در قسمت مرکزی آنها سبز مایل به زردی است که به آن لیمویی نامیده می‌شود.

گل فیلندرون لیمویی به رطوبت بالا و نور متوسط ​​نیاز دارد و می‌تواند در داخل خانه یا دفتر کار شما رشد کند. بهترین روش آبیاری گل فیلندرون لیمویی، این است که زمین آن را به طور کامل خشک شود و سپس مجدداً آن را آبیاری کنید. این گیاه نیز باید از نور خورشید مستقیم بیش از حد محافظت شود زیرا ممکن است به شدت آسیب ببیند. بهترین مکان برای قرار دادن گل فیلندرون لیمویی، نزدیکی پنجره‌هایی است که به شرق یا غرب هستند.

پرورش و تکثیر گل فیلودندرون لیمویی

گل فیلودندرون لیمویی یا فیلودندرون نئون از دسته گیاهان آراسه، بومی جنگل های گرمسیری جنوب آمریکا است که ارتفاع آن در زیستگاهش تا 18 متر می رسد. اما در محیط خانه حداکثر تا 90 سانتی متر رشد می کند. این گیاه بدلیل ظاهر زیبا و برگ های خوش رنگی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای دوست داران گیاه و کلکسیونرها است.

گل فیلودندرون لیمویی

شرایط نگهداری گل فیلودندرون لیمویی :

نور : روشن غیرمستقیم، البته می‌ تواند با نور متوسط نیز رشد کند ولی میزان نوری که در طی روز دریافت می کند بر روی رنگ دهی برگ ها تاثیر گذار است.
آبیاری : در فصول گرم همیشه خاک را مرطوب نگه دارید و پس از خشک شدن 50 الی 75 درصد خاک آبیاری کنید، در فصول سرد به دلیل کاهش سرعت رشد بهتر است خاک کاملا خشک شده سپس آبیاری کنید.
رطوبت: فیلودندرون لیمویی با رطوبت متعادل به خوبی رشد می کند.
دما: 15 الی 30 درجه سانتی گراد مناسب است و نگذارید دما محیط اطراف زیر 12 درجه سانتی گراد بیاید.

منبع : آکواریوم تترا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا