دسته‌بندی نشده

انواع عمل معده برای لاغری بدون بازگشت!

عمل معده برای لاغری، بسیاری از افراد با چاقی شدید که امکان گرفتن رژیم یا ورزش سنگین را ندارند از خطر مرگ نجات می دهد. در این مقاله با چهارتا از مهم ترین عمل های لاغری، مزایا و معایبشان آشنا می شویم. انتخاب با شماست.

اهمیت رژیم، ورزش و سختی کشیدن برای لاغری، با ورود انواع عمل معده برای لاغری کم رنگ تر شده است. این عمل ها این امکان را برای افراد ایجاد کرده اند که از روش های نوین برای لاغری سریع استفاده کنند. افرادی که چاقی شدید دارند و برای کاهش وزن تحت عمل جراحی قرار می گیرند، معمولا 40 درصد کمتر از بیماری های قلبی، 92 درصد کمتر از دیابت نوع 2 و 60 درصد کمتر از سرطان می میرند. اما از آنجایی که امروزه تنوع این عمل ها زیاد شده است انتخاب و مقایسه ی دقیق تری نیاز است. شما می توانید اطلاعات اولیه را در این مقاله بخوانید و در نهایت برای مشورت با پزشک از طریق نوبت دهی بیمارستان اقدام به ثبت نوبت کنید تا با پزشکان بیمارستانی که می خواهید در آن عمل شوید مشورت کنید.

اسلیو، عمل معده برای لاغری سریع

در عمل اسلیو بخش زیادی از معده طی یک عمل جراحی همراه با بیهوشی، کاملا برداشته می شود. بنابراین فرد خیلی کمتر از قبل غذا می خورد و اکثرا احساس سیری می کند. اسلیو معده قابل برگشت نیست و اگر فرد پشیمان شود دیگر امکان بازگرداندن بخش جدا شده ی معده نیست. بنابراین لازم است خیلی خوب در این باره تحقیق کنید چراکه این راه برگشت ندارد. البته این عمل برای همه ممکن نیست.

  • افراد دارای چاقی شدید
  • افراد دارای بیماری‌ های شدید مرتبط با چاقی
  • افراد دارای BMI بالاتر از 40 (BMI شاخصی که نسبت وزن و قد را می ‎سنجد و عدد نرمال آن بین 18 تا 25 است.)

در این عمل، بخشی از معده که وظیفه ی ترشح گرلین (هورمونی که به گرسنگی مرتبط است) را دارد برداشته می ‌شود بنابراین کمتر از قبل احساس گرسنگی سراغ فرد می آید. معمولا افرادی که این عمل را انجام داده اند از نتیجه، یعنی لاغری سریعشان، راضی بوده اند. همچنین میزان دردی که پس از عمل ایجاد می شود زیاد نبوده و با دارو قابل درمان است.

مزایای اسلیو معده:

  • کاهش وزن در مدت ‌زمان کوتاه
  • رسیدگی راحت تر به فعالیت های روزانه
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ های مرتبط با چاقی (دیابت، کلسترول، فشار خون بالا و انسداد رگ های قلبی)
  • کاهش ابتلا به ناباروری در زنان.
  • کاهش خطر ابتلا به سکته و سرطان

عمل معده برای لاغری سریع

بای پس ، دومین عمل معده برای لاغری

این عمل خود به دو صورت انجام پذیر است: مینی بایپس و بای پس کلاسیک. درعمل کلاسیک هم حجم معده کاهش می یابد و هم بخشی از روده اما در مینی بایپس تنها معده کوچک شده و به روده ی باریک متصل می شود. همانطور که مشخص است مینی بای پس عمل سبک تری است که پس از آن جذب مواد غذایی در روده کاملاً انجام خواهد شد اما میزان غذای دریافتی کمتر می ‌شود. اما در کلاسیک هم حجم دریافتی غذا کم می‌ شود و هم جذب مواد در روده کم می شود.

درهنگام تصمیم گیری برای انتخاب عمل مناسب ممکن است نگرانی هایی برای فرد ایجاد شود. یکی از این نگرانی ها بازگشت وزن است. اگر نگران هستید که بعد از عمل مجددا وزن شما افزایش یابد، بهتر است بدانید که پس از هر کدام از این عمل ها اگر سبک زندگی سالم تری را پیش نگیرید وزن شما برمی گردد. نگرانی بعدی را می توان هزینه ی عمل دانست. در این خصوص هم خبر خوب این است که برخی بیمه ها هزینه های عمل معده برای لاغری را پوشش می دهند. به عنوان مثال در بیمارستانی مانند بیمارستان بعثت نهاجا تهران با کمک بیمه نیروهای مسلح می توانید به انجا این عمل اقدام کنید.

عمل حلقه معده، سومین انتخاب لاغری

این عمل معده برای لاغری به اندازه ی دو روش پیش تهاجمی نیست. در این عمل، حلقه یا باندینگی با قابلیت تنظیم دور معده قرار می گیرد که باعث می شود فرد غذای کمتری بخورد و سریع لاغر شود. این عمل همراه با بیهوشی انجام می شود. البته انتخاب حلقه سلیقه ای نیست و تنها تحت شرایط زیر ممکن است.

  • افراد دارای چاقی شدید
  • افرادی که بدنشان به وجود جسم خارجی حساس نیست
  • افراد دارای بیماری‌ های شدید مرتبط با چاقی
  • افراد دارای BMI 35 تا 40 و بالاتر

مزایای حلقه ی معده:

  • حلقه قابلیت برداشته شدن را دارد.
  • کاهش وزن در مدت ‌زمان کوتاه
  • روشی کم خطرتر
  • تغییر زیادی در دستگاه گوارش ایجاد نمی شود (مثلاً جذب مواد غذایی تحت تأثیر قرار نمی ‌گیرد)

انواع عمل معده برای لاغری بدون بازگشت!

بالن یا بالون معده، یک عمل معده برای لاغریِ خوراکی!

در این عمل یک یا چند کپسول به صورت خوراکی در یک بیهوشی کوتاه مدت به فرد خورانده می شود که پس از رسیدن به معده توسط پزشک باد می شود یا محلولی در آن جای می گیرد. این روش نسبت به روش های قبلی کمتر تهاجمی است و کپسول پس از مدتی از طبق نظر پزشک از بدن خارج می شود. بدون اینکه نیازی به جراحی و چند روز مراقبت در بیمارستان باشد. البته این نکته هم قابل توجه است که برای این عمل هم شخص به صورت سلیقه ای نمی تواند تصمیم بگیرد. بالون معده که انواع مختلفی هم دارد برای افرادی مناسب است که BMI بالای 30 دارند و از چاقی زیاد در دچار بیماری های زمینه ای مثل آپنه خواب، بیماری قلبی، دیابت و .. شده اند.

کدام عمل معده برای لاغری را انتخاب کنم؟؟؟

برای انتخاب بهترین عمل لاغری برای خود، به این نکات توجه کنید:

  • عمل اسلیو و بای پس نسبت به حلقه زودتر لاغر می کنند.
  • عوارض عمل حلقه و بالون معده از اسلیو و بای پس کمتر است.
  • در اسلیو و بای پس، برعکس حلقه و بالون، امکان پشیمانی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا