دسته‌بندی نشده

۵ خاصیت فوق العاده پودر نارگیل که تا کنون نمیدانسته اید

خواص پودر نارگیل چرب خشک

نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس، منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگیل خشک بهترین خشکباری است که می‌توانید در رژیم غذایی خود وارد کنید. با دلگرم همراه شوید.

خواص پودر نارگیل برای سلامتی

1- کمک به متابولیسم بدن

از مزایای بسیار پودر نارگیل می‌توان به سطوح بالای چربی‌های اشباع سالم آن به صورت اسیدهای چرب متوسط (MCFA) اشاره کرد . این چربی‌ها توسط بدن به راحتی استفاده شده و به متابولیسمی سالم و سطح قند خون متوسط کمک می‌کند.

2- فیبر بالا

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به کاهش علائم یبوست و همچنین جلوگیری از هموروئید و دیورتیکولوز کمک کند. قسمت سفید داخلی نارگیل فیبر غذایی قابل ملاحظه 61% را فراهم می‌کند؛ اما به دلیل اینکه فیبر اساسا نمی‌تواند توسط بدن جذب شود و همینطور برخی از کالری‌ها و کربوهیدرات‌های پودر نارگیل نیز جذب نمی‌شوند، هنگام دفع از طریق دستگاه گوارش به زدودن سموم بدن کمک می‌کنند.

3- کمک به نگهداری قند خون در سطحی سالم

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف محصولات دارای پودر و یا آرد نارگیل به کاهش اثر گلیسمی غذا و سطح قند خون پایدار کمک می‌کند. این بدان معنی است که پودر نارگیل برای افراد دیابتی و همینطور برای افرادی که به دنبال داشتن وزن سالمی هستند بسیار مفید می‌باشد.

4- کمک به سلامت سیستم گوارشی بدن

پودر نارگیل با دارا بودن ویژگی هضم سالم و تراکم مواد مغذی بالا به سلامت قلب نیز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که پودر نارگیل به دلیل فیبر غذایی محلول و نامحلول و داشتن چربی سالم MUFA به کاهش سطح کلسترول بد LDL و تری‌گلیسرید کمک می‌کند.

5- میزان آهن پودر نارگیل

خوردن روزانه دو قاشق غذاخوری پودر یا آرد نارگیل، 10% آهن مورد نیاز روزانه بدن شما را در یک رژیم غذایی 2000 کالری در روز تامین می‌کند. آهن برای تولید هموگلوبین و میوگلوبین که برای ایجاد گلبول‌های قرمز خون ضروری می‌باشند، لازم است.

کمبود آهن در رژیم غذایی شما، باعث ایجاد خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه و احتمالا کاهش وزن می‌شود. شما با توجه به سن و جنسیت به بین 8 تا 18 میلی گرم آهن در روز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید :

ترکیبات شگفت انگیز ماست با مواد غذایی دیگر + خواص و مضرات

خواص و ارزش غذایی لوبیا قرمز

مهمترین و بهترین خواص درمانی نشاسته برای سلامتی بدن

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا