دسته‌بندی نشده

چطور پودر نارگیل را رنگ کنیم ؟

روش تهیه پودر نارگیل رنگی

نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس، منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگیل خشک بهترین خشکباری است که می‌توانید در رژیم غذایی خود وارد کنید، برای تهیه غذا یا دسرهای خانگی. و همچنین میتوانید این ماده غذایی پر خاصیت را با روش های ساده رنگ کنید تا خوردن آن برای کودکان و بزرگسالان جذاب تر شود.

پودر نارگیل رو به اندازه ای که میخواهیم توی یه کیسه فریزی میریزیم و مقداری رنگ خوراکی به اون اضافه میکنیم و خوب با هم مخلوطشون میکنیم. برای مخلوط کردن پودر نارگیل با رنگ های مختلف، وقتی اون رو توی کیسه فریزر ریختیم و بهش رنگ اضافه کردیم، هوای اضافی داخل کیسه رو میگیریم بعد خیلی نرم دستمون رو روی پودر نارگیل میکشیم تا پودرهای نارگیل با رنگها مخلوط بشه.

روش تهیه پودر نارگیل رنگی

دستمون رو زیاد فشار نمیدیم که پودر نارگیل له بشه. بعد از اینکه خوب همه ی اونها رنگی شد اونوقت کمی کیسه رو از هوا پر میکنیم و خوب تکون میدیم تا اگر پودر نارگیل ها بهم چسبیده شده باشند از هم باز بشه و اون رو توی ظرف مورد نظرمون میریزم تا زمانی که میخوام از اون استفاده کنیم “یکی دو دقیقه” کمی هوا بخوره.

اینکار چند مزیت داره یکی اینکه رطوبت پودر نارگیل گرفته میشه و دوم اینکه این زمان بهش کمک میکنه تا رنگها شکفته بشه و رنگ واقعیشون مشخص بشه.

نکته های لازم جهت تهیه پودر نارگیل رنگی

  1. اگر از رنگ های ژلاتینی استفاده میکنیم و میبینیم که پودر نارگیل خوب و یکدست رنگ نشده میتونیم بسته به حجم پودر نارگیلمون، روی اون تیکه رنگی که هنوز باز نشده یا قسمتی از پودر نارگیل که به خودش رنگ بیشتری گرفته،فقط یکی دو قطره آب اضافه کنیم و با هم مخلوطشون کنیم.
  2. اگر از رنگ های مایع استفاده میکنیم، باید مواظب باشیم دیگه پودر نارگیل ها زیادی خیس نشه، این رو یادمون باشه همیشه پودر نارگیل رنگی مثل شکر رنگی تماماً یکدست نیست و مقداری از اون هنوز سفید ولی پراکنده باقی میمونه، که البته با نگاه کلی کاملاً همه ی اون یکدست هست مگر اینکه یا چشمان تیز بینی داشته باشیم یا با ذره بین بیوفتیم به جونش.

نکته های لازم جهت تهیه پودر نارگیل رنگی

روش تهیه ی شکر رنگی

برای رنگ کردن شکر رنگی بهتره از شکر های دونه درشت و رنگ ژلاتینی استفاده کنیم.
کمی شکر دونه درشت رو توی کیسه میریزیم و به اندازه ی یکی دو بار به اون رنگ ژلاتینی اضافه میکنیم.
به این صورت که خلال دندون رو توی رنگ ژلاتینی میزنیم و حدود یک قطره از اون رو روی شکر ها میذاریم و هوای کیسه رو خالی میکنیم و خیلی ملایم اونها رو مثل پودر نارگیل با هم مخلوط میکنیم.
توی شکر رنگی هر چه دونه های شکر درشت تر باشه جلوه ی کار قشنگتر میشه. استراحت بعد از رنگ کردن مواد یادتون نره.

منبع : آشپزی بلقیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا